Algemeen forum voor discussie over de website
Door SpeedyGJ
De meeste zeggen bft wel het meeste maar toch zou ik ook kijken na hoe veel wind er gemiddeld staat.
Hoe kan een non weerammateur of laat het zo zeggen een oud mevrouwtje van 70 nou weten hoeveel 6bft is.
Op mijn werk vroegen ze altijd hoeveel ik op de teller had, ooh 8bft ;) en dat in km/h? ooh daar gaan we al ;)

Maar indd bft en eventueel de gemiddelde in km/h zou een oplossing kunnen zijn.
Maar gezien de correctheid soms niet helemaal klopt (veel station beneden de werkelijke waarde) zou het in bft veel lager uitkomen.
Door weerzoetermeer
Hoi Luc,

Wat mij betreft de gemiddelde windsnelheid per 10 minuten uitdrukken in Bft. Mocht er eventueel ruimte zijn voor een windstoot kaartje, dan in Km/hr.

Gr.
Thierry
Door pb2rdf
Mijn voorstel is de volgende :

Windkaart per definitie in m/s.
Daarnaast in de verklarende kleurendiagram de vertaling naar beaufort in combinatie met m/s.

Omrekening naar km/hr : m/s x 3,6.
Beetje hoofdrekenen kan iedereen hopelijk nog wel, en zo niet, is het een goede hersenkraker :laugh:

Peter
Door weermaarssen
Hallo Luc

Allereerst nog hartelijk dank voor het actuele neeerslagkaartje ( hetweerACTUEEL.nl) doet hiermee zijn naam eer aan.
Wat de wind betreft voor mij gaat de voorkeur uit naar Beaufort.

Groet,
Louis
Door wthus
Vooral vandaag bewijst de neerslag loop zijn nut. Kunt de regen mooi zien aankomen, en de hoeveelheid ervan inschatten op de animatie :) Waardevolle aanvulling :)
Door woodyf4u
Luc,

Dit is inderdaad een hele mooie toevoeging op deze website.
Maar dat vindt iedereen volgens mij wel.

Mijn opmerkingen zijn:
Plaats bij het kaartje: "Buienradar over actuele neerslagkaart " ook de legenda van de hoeveelheden regen.
Zeker op een dag als vandaag was een groot deel van NL bedekt met regen en zag ik af en toe de getallen niet. Dan zijn kleuren wel belangrijk op de achtergrond.

Echter zijn die kleuren voor de waarden van 0mm, 4mm en 8mm op sommige TFT-schermen vrijwel hetzelfde. Is het mogelijk om (zonder te veel gedoe) die kleuren met iets meer verschil te maken, zodat het wat meer duidelijk is hoe het gaat met de kleine neerslag-hoeveelheden?

En voor wat betreft de wind, zou ik graag beide waarden in het kaartje zien (of dat de website-bezoeker kan klikken op een keuzeknop om de waarden om te zetten van km/h naar Bft.
En als het ooit lukt om de windstoten erbij te zetten, dan is km/h denk ik wel het meest handig, omdat ze het daar op weerberichten en verkeersinformatie ook over hebben.