Algemeen forum voor discussie over de website
Door wslangerak
#4184
Nou....? Je hoeft je PC geen 24/7 aan te hebben als je de Meteohub voor het opslaan en doorgeven van de data (op Internet) gebruikt. Die gaat wel lekker door daarmee ook als je op 1 of 2 oren ligt. Als je WD wilt gebruiken om de boel uitgebreid te bekijken ofzo, zet je je PC pas aan. WD leest dan de opgeslagen gegevens in vanuit de Meteohub.

Maar als je WD ook voor een heleboel andere dingen gebruikt, denk aan aansturen via PHP van live-data met de clientraw-files, het uploaden, opslaan en tot video samenvoegen van webcamplaatjes, zit je toch aan die PC vast. En wat te denken van WDLive?

Dus het ligt er maar net aan. 't Blijft een interessant ding, die Meteohub.

PS voor Luc, misschien een topic "Meteohub-discussie" aanmaken, want het onderwerp van dit topic dekt de lading niet helemaal meer geloof ik :blush:
Door jansmit
#4185
wslangerak schrijft:
Nou....? Je hoeft je PC geen 24/7 aan te hebben als je de Meteohub voor het opslaan en doorgeven van de data (op Internet) gebruikt. Die gaat wel lekker door daarmee ook als je op 1 of 2 oren ligt. Als je WD wilt gebruiken om de boel uitgebreid te bekijken ofzo, zet je je PC pas aan. WD leest dan de opgeslagen gegevens in vanuit de Meteohub.

Maar als je WD ook voor een heleboel andere dingen gebruikt, denk aan aansturen via PHP van live-data met de clientraw-files, het uploaden, opslaan en tot video samenvoegen van webcamplaatjes, zit je toch aan die PC vast. En wat te denken van WDLive?

Dus het ligt er maar net aan. 't Blijft een interessant ding, die Meteohub.

PS voor Luc, misschien een topic "Meteohub-discussie" aanmaken, want het onderwerp van dit topic dekt de lading niet helemaal meer geloof ik :blush:

Ik krijg jou site met firefox niet goed door wel met I.E.
Door wslangerak
#4188
Hoi Jan,

Wat zie je niet goed? Niet eerder klachten gehad. Ik weet dat sommige zaken in IE juist niet goed worden weergegeven (PNG-problemen enzo)

Gr,
Kees
Door Luc
#4189
wslangerak schrijft:
Ik weet dat sommige zaken in IE juist niet goed worden weergegeven (PNG-problemen enzo)

Niet helemaal relevant voor dit topic, maar toch: In IE6 had ik ook problemen met de animatie van het temperatuurkaartje. Dit waren eerste ook PNG files. Door er JPG van te maken gaat het ook op IE6 goed.
Door wslangerak
#4190
Zelfs IE7 kan nog niet goed omgaan met PNG. Ach, ik doe daar geen moeite meer voor hoor. Bill zoekt het onderhand maar eens uit :P
Door hansmiv
#4193
jansmit schrijft:
Ik krijg jou site met firefox niet goed door wel met I.E.

Firefox, Opera, Safari, al deze browsers werken probleemloos met HWA en png-bestanden.
IE heb ik niet geprobeerd, dat zit te ver weggestopt in mijn computer.
Door hansmiv
#4650
Om nog maar eens terug te komen op de oorspronkelijke vraag, vandaag 8 juli 2008, 18:00 is meer dan 21 % van de stations off-line. Als een beetje weerliefhebben niet in staat is om rond deze tijd z'n weerstation on-line te hebben dan snijdt de discussie over de meteo-hub weinig hout.
Natuurlijk is het geen moeten, maar een liefhebberij. Maar wat heeft het voor zin om hier je gegevens incidenteel te publiceren en dan je stationnetje weer uit te zetten. Voor jezelf geeft dat misschien een kick, maar deze website heeft er weinig aan, denk ik.

Is het erg verkeerd gedacht om van de deelnemers te vragen om toch met enige regelmaat data door te seinen. Stations die dat niet doen hoeven wat mij betreft niet in het overzichtsscherm zichtbaar te zijn.
Door tvg
#4656
@hansmiv
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb dit ook al eens aangekaart.
Waarschijnlijk zijn nu veel mensen met vakantie dus relatief veel uitval.
Maar tijdelijk buiten gebruik betekend al meer dan 200 uur geen update dus heeft totaal geen waarde.

Groet
Theo
Door hansmiv
#4659
Vakantietijd, daar had ik niet aan gedacht.

Met een beetje geluk is mijn stationnetje de afgelopen vier weken door blijven lopen. Dat was mijn vakantietijd. Ik had Luc al wel gewaarschuwd over mogelijke uitval, maar er zijn geen problemen opgetreden aan deze kant. Had wel gekund uiteraard.
Door hansmiv
#5712
Zoals bekend ben ik een voorstander van het uitgangspunt dat een station 24/7 online is ('s-nachts is het ook 'weer' ). Onder het motto dat elke amateur mee mag doen en dat het niet zo erg is als hij 's-nachts de stekker eruit trekt, heb ik me geschikt in de heersende mening dat 24/7 niet noodzakelijk is.
Maar wat is nou de minimum eis die je aan een deelnemend station mag stellen. Moet een station normaal gesproken toch nog vier uur per dag on-line zijn? Of maakt dat allemaal niet uit.

Wat hebben wij aan deelname van een station dat een keer in de twee dagen even verbinding maakt, laten we zeggen een uur, en dan weer twee dagen verdwenen is ? Laat dat uur dan ook maar zitten wat mij betreft.

En is elke dag een of twee uurtjes 'in de lucht' wel interessant? Voor mij niet. Maar eerlijk gezegd, wat heeft dat station er zelf aan om twee uurtjes mee te doen en dan weer 22 uur niet ?

Is het erg irreëel om te verlangen dat een station dan toch in elk geval overdag in de lucht is, laten we zeggen vanaf acht uur tot vijf of anders in de avond van zes tot tien ?

Laat ik nou eens toeschietelijk zijn en een minimum tijd aanhouden van vier uren aaneengesloten per dag, wie heeft daar dan moeite mee ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9