Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteo Simpelveld
Samenwerking Het weer actueel met Meteo consult.
Meteo Simpelveld heeft besloten tot geen levering van data aan Meteo Consult.
Tevens zal er eveneens gestaakt worden met levering aan Het weer actueel. Deze zal morgen (maandag 15 december 2008) in de loop van de dag ingaan.
De reden tot het staken van data aan Het weer actueel ligt in het feit dat;
1. H.W.A. zonder persoonlijke mededeling aan de desbetreffende weeramateurs data welke deze weeramateurs aanleveren wil doorsluizen naar externe )commerciële) instanties, er is op dit moment alleen via het forum geïnformeerd terwijl er volgens Meteo Simpelveld ook ‘slapende’ weeramateurs zijn, die niet het forum gebruiken. Zie citaat dhr.. Verkoelen: Ik ga gegarandeerd geen gegevens van weerstations doorleveren aan Meteo Consult, die hebben aangegeven dat niet te willen. Natuurlijk is dat moelijk te controleren door jullie. Daarom wil ik 2 onafhankelijk weeramateurs (geen moderators) gedurende 1 dag, alle gegevens die naar Meteo Consult gaan, ook toesturen. Deze weeramateurs kunnen dan controleren of de gegevens van hun eigen weerstation ook worden uitgesloten als ze dat aangeven in de beheermodule. Deze weeramateurs kunnen dan op het forum verklaren dat er geen gegevens worden doorgestuurd als ze dat aangeven. (vrijwilligers kunnen zich melden per mail, deze moeten wel enige technische kennis hebben om de data in de interaface te kunnen interpreteren)
Meteo Simpelveld vind dat iedere leverancier van data op zijn minst per schrijven (hier versta ik ook e-mail onder) op de hoogte gebracht dient te worden van een voornemen om zijn aangeleverde data door te sluizen naar derden.
2. De manier waar op het forum om wordt gegaan met kritische opmerkingen.
3. Dat er berichten en delen uit het forum verwijderd worden.
4. Dat men niet geheel open communiceert zie citaat: De kosten (lees uren) die ik maak voor het ontwikkelen van de technische koppeling met Meteo Consult worden door Meteo Consult betaald. Verder had Meteo Consult ook aangeboden de hosting te willen verzorgen. Ik wil echter dat HWA onafhankelijk blijft draaien. Ik wil niet afhankelijk worden van een partij als Meteo Consult. Daarom blijft HWA draaien op een eigen dedicated server. Ik heb wel een kleine maandelijkse, niet nader te noemen vergoeding afgesproken, als bijdrage aan de hosting kosten van HWA.
5. Ook wij hebben de nodige vragen gesteld waar geen, onvoldoende of ongepaste opmerkingen op zijn gegeven.
De reden dat wij niet willen leveren aan Meteo Consult
1. Het contract.
2. Ze bieden voor ons te weinig ( wij maken zelf de verwachtingen dus een op MOS verwachting zitten wij niet te wachten.
3. Er is maar een beperkte meerwaarde aan de data welke de weeramateur levert volgens Meteo Consult, dit snap ik niet Actuele temperatuur van Meteo Consult op dit moment 9:00 uur zondag 14 december 2008 3,2°, Meteo Simpelveld 2.4° en Parkstad 1,7° , dit vind ik een grote discrepantie. We hebben de afgelopen weken regelmatig vergeleken en er waren toch redelijk grote verschillen.
4. Ook geeft men aan dat het bewolkt is, nu als ik naar buiten kijk kan ik alleen zeggen dat het op dit moment wisselend bewolkt is.
5. Aangezien Zuid-Limburg een zodanige geografie (zeker het mergelland) denk ik dat de verwachtingen vanuit Meteo Consult ook hier te weinig rekening mee houdt. Regelmatig is dit deel van Nederland onder invloed van bijvoorbeeld de lijwerking.
6. Onze vraag was voor een autorisatie voor het beveiligde deel van de site van Meteo Consult voor de autorisatie van hun hebben voor o.a. Landbouw en tuinbouw, Gladheid. De bovenstaande autorisatie is voor mij van belang ter toetsing of mijn verwachtingen stroken. Hier is totaal geen toenadering geweest voor een gesprek alleen een afwijzing zonder onderbouwde reden.

Voor medeamateurs welke met mij contact op willen nemen kunnen dit ook per e-mail via de site doen.

Ik wens Het Weer Actueel en alle medewerkers veel succes met de samenwerking en prettige feestdagen.

Groet Bert Peeters
Door Meteonoord
Eckie76 schrijft:
Aan alle leden van HWA.

In overleg met Luc heb ik de taak aangenomen moderator te worden voor het HWA-forum.

Ik kan in mijn mening over de huidige sfeer heel erg direct zijn nu: Absoluut niet goed.
Om hier hopelijk heel erg snel verandering in te brengen ga ik vanaf resoluut optreden tegen schending van de forumregels.

1. Elke persoonlijke aanval jegens een ander wordt direct verwijderd.
2. De inhoud van persoonlijke mails worden NIET meer besproken in het openbaar.
3. Bij herhaaldelijke overtredingen volgen maatregelen.

Met vriendelijke groet,

Olaf Eckhardt

Hi Olaf,

Jouw forum regels doen toch wel inbreuk op het recht van vrije meningsuiting. Ik mag, met de Nederlandse wet in de hand, natuurlijk mijn mening uitdragen en ik bepaal dan hoe ik dat uit. Als er sprake is van onheus gedrag heb je gelijk. Maar een eigen mening verkondigen, ook al strookt die niet met de meningen van anderen, is wat anders dan een persoonlijke aanval. Ik ben van mening, dat indien je het niet eens bent met het individu of met de grosso modo, je desondanks je mening toch mag ventileren maar in jou regels is er sprake van sensuur.

Natuurlijk begrijp ik jou regel dat er over persoonlijke mails niet in het openbaar gepraat mag worden maar dat kun je niet verbieden. Ik refereer weer aan de vrije meningsuiting. Je hebt van mij het vertrouwen gekregen van wat er onder ons is besproken onder ons zal blijven, maar je kent de inhoud van je mails aan mij.

Eigenlijk is het grootste manco op dit forum dat men naar mijn mening te weinig respect toont voor de ander ook al heeft die ander een andere mening.

Maar bedenk Olaf, no body is perfect, ook wij dus niet.

Dit moest mij in alle euforie toch even van het hart en ik spreek de hoop uit dat onze PM en e-mail contacten toch in stand blijven.

Groet,

Bert J. van Bergen.
Door gdebruijn
Ik blijf even buiten de discussie mbt het contract wat is afgesloten tussen HWA en Meteo Consult. Ik ben vrij nieuw bij HWA en vind dat ik nog te weinig kennis heb. Meteo Simpelveld vind dat iedereen persoonlijk op de hoogte zou moeten worden gesteld. Echter ik ben via de mail wel persoonlijk geïnformeerd over de samenwerking en de samenwerkingsovereenkomst is in pdf bestand als bijlage in de mail meegestuurd. De mail werd gestuurd op 28 november.
Er had misschien meer uit te halen geweest maar we moeten niet vergeten dat we maar amateurs zijn, tenminste zo zal Meteo Consult ons zien, hoe professioneel onze apparatuur ook is.
Over de vrijheid van meningsuiting het volgende: iedereen moet zijn kritiek hier kunnen uiten. Waar zouden we het anders moeten doen maar als we maar niet elkaar zwart gaan lopen maken of gaan schelden. Als dat gebeurt heeft Olaf volgens mij het volste recht om berichten te verwijderen.
Toch hoop ik dat de amateurs die besloten hebben niet mee te doen toch over te halen zijn. Het zou zo jammer zijn als er stations gaan verdwijnen. Dus hoop ik dat allebei de Berten erbij blijven
Door Meteonoord
gdebruijn schrijft o.a.:
Over de vrijheid van meningsuiting het volgende: iedereen moet zijn kritiek hier kunnen uiten. Waar zouden we het anders moeten doen maar als we maar niet elkaar zwart gaan lopen maken of gaan schelden. Als dat gebeurt heeft Olaf volgens mij het volste recht om berichten te verwijderen.

Hi Gert,

Bedankt voor de aanvulling op mijn betoog. Ook ik ben die mening natuurlijk toegedaan.

Groet,

Bert J. van Bergen

Ps. In je profiel heb je geen weerstation ingevuld. Heb je een weerstation en een website ?
BvB
Door Eckie76
Meteo Simpelveld schrijft:
Samenwerking Het weer actueel met Meteo consult.
Meteo Simpelveld heeft besloten tot geen levering van data aan Meteo Consult.
Tevens zal er eveneens gestaakt worden met levering aan Het weer actueel. Deze zal morgen (maandag 15 december 2008) in de loop van de dag ingaan.

De reden tot het staken van data aan Het weer actueel ligt in het feit dat;
1. H.W.A. zonder persoonlijke mededeling aan de desbetreffende weeramateurs data welke deze weeramateurs aanleveren wil doorsluizen naar externe )commerciële) instanties, er is op dit moment alleen via het forum geïnformeerd terwijl er volgens Meteo Simpelveld ook ‘slapende’ weeramateurs zijn, die niet het forum gebruiken.

Zie citaat dhr.. Verkoelen: Ik ga gegarandeerd geen gegevens van weerstations doorleveren aan Meteo Consult, die hebben aangegeven dat niet te willen. Natuurlijk is dat moelijk te controleren door jullie. Daarom wil ik 2 onafhankelijk weeramateurs (geen moderators) gedurende 1 dag, alle gegevens die naar Meteo Consult gaan, ook toesturen. Deze weeramateurs kunnen dan controleren of de gegevens van hun eigen weerstation ook worden uitgesloten als ze dat aangeven in de beheermodule. Deze weeramateurs kunnen dan op het forum verklaren dat er geen gegevens worden doorgestuurd als ze dat aangeven. (vrijwilligers kunnen zich melden per mail, deze moeten wel enige technische kennis hebben om de data in de interaface te kunnen interpreteren)
Meteo Simpelveld vind dat iedere leverancier van data op zijn minst per schrijven (hier versta ik ook e-mail onder) op de hoogte gebracht dient te worden van een voornemen om zijn aangeleverde data door te sluizen naar derden.

Ik neem aan dat iedere deelnemer, dus ook de 'slapende' op de hoogte is, c.q. gebracht zál worden.

2. De manier waar op het forum om wordt gegaan met kritische opmerkingen.

Dat kan ik mij goed voorstellen, en daarom wordt er ook extra aandacht aan besteed, dit in positieve zin te veranderen.

3. Dat er berichten en delen uit het forum verwijderd worden.

Berichten die beledigend zijn en op de man gespeeld, alsmede verkapte dreigementen, zullen z.s.m. na het vaststellen ervan, worden verwijderd. Dat behoeft geen verdere uitleg. Dit heeft niets met 'dicatuur' te maken, of met een inperking van de vrijheid van meningsuiting, maar met gezond verstand.

4. Dat men niet geheel open communiceert zie citaat: De kosten (lees uren) die ik maak voor het ontwikkelen van de technische koppeling met Meteo Consult worden door Meteo Consult betaald. Verder had Meteo Consult ook aangeboden de hosting te willen verzorgen. Ik wil echter dat HWA onafhankelijk blijft draaien. Ik wil niet afhankelijk worden van een partij als Meteo Consult. Daarom blijft HWA draaien op een eigen dedicated server. Ik heb wel een kleine maandelijkse, niet nader te noemen vergoeding afgesproken, als bijdrage aan de hosting kosten van HWA.

Niet open? Dit is juist heel erg open! Ik lees hier een glasheldere aflegging van verantwoording.
Aangezien jij ook een website bedrijft, zal je toch moeten weten dat er meer kosten gemoeid zijn naar gelang de omvang van je hostingpakket, server etc. groeit In het verleden is hier al eens op nogal botte wijze duidelijk gemaakt, dat ontsierende Google-Ads niet door de beugel zouden kunnen.
Dit zijn slechts kostendekkende maatregelen, waar heel veel webmasters zich aan moeten overgeven. Niet omdat men het zo mooi vindt, maar simpelweg om de reden kosten te dekken.

5. Ook wij hebben de nodige vragen gesteld waar geen, onvoldoende of ongepaste opmerkingen op zijn gegeven.
De reden dat wij niet willen leveren aan Meteo Consult
1. Het contract.
2. Ze bieden voor ons te weinig ( wij maken zelf de verwachtingen dus een op MOS verwachting zitten wij niet te wachten.
3. Er is maar een beperkte meerwaarde aan de data welke de weeramateur levert volgens Meteo Consult, dit snap ik niet Actuele temperatuur van Meteo Consult op dit moment 9:00 uur zondag 14 december 2008 3,2°, Meteo Simpelveld 2.4° en Parkstad 1,7° , dit vind ik een grote discrepantie. We hebben de afgelopen weken regelmatig vergeleken en er waren toch redelijk grote verschillen.
4. Ook geeft men aan dat het bewolkt is, nu als ik naar buiten kijk kan ik alleen zeggen dat het op dit moment wisselend bewolkt is.
5. Aangezien Zuid-Limburg een zodanige geografie (zeker het mergelland) denk ik dat de verwachtingen vanuit Meteo Consult ook hier te weinig rekening mee houdt. Regelmatig is dit deel van Nederland onder invloed van bijvoorbeeld de lijwerking.
6. Onze vraag was voor een autorisatie voor het beveiligde deel van de site van Meteo Consult voor de autorisatie van hun hebben voor o.a. Landbouw en tuinbouw, Gladheid. De bovenstaande autorisatie is voor mij van belang ter toetsing of mijn verwachtingen stroken. Hier is totaal geen toenadering geweest voor een gesprek alleen een afwijzing zonder onderbouwde reden.

Wat bedoel je nu toch met dat 'autorisatie'? Dat je die data voor niets kan krijgen, door jouw aanlevering aan HWA c.q. MC?
Met alle respect beste Bert, maar je bent het grootste deel van de dag offline. Deze discussie is al erg oud, maar nu is het toch hoogste tijd dit op jouw uitlatingen in te laten haken.
Van alle stations in Limburg ben jij verreweg het minst actueel en dat terwijl jij wel de hoogste eisen stelt. Ik krijg daar een erg dubbel gevoel bij.
Als jij niet tevreden bent en niet kan leven met het aanbod van MC, dan is dat jouw goed recht en zal niemand jou die mening proberen te laten herzien. Dan rest er maar één keuze: je erbij neerleggen, of het accepteren.

Voor medeamateurs welke met mij contact op willen nemen kunnen dit ook per e-mail via de site doen.

Ik wens Het Weer Actueel en alle medewerkers veel succes met de samenwerking en prettige feestdagen.

Groet Bert Peeters
Door Eckie76
gdebruijn schrijft:
Ik blijf even buiten de discussie mbt het contract wat is afgesloten tussen HWA en Meteo Consult. Ik ben vrij nieuw bij HWA en vind dat ik nog te weinig kennis heb. Meteo Simpelveld vind dat iedereen persoonlijk op de hoogte zou moeten worden gesteld. Echter ik ben via de mail wel persoonlijk geïnformeerd over de samenwerking en de samenwerkingsovereenkomst is in pdf bestand als bijlage in de mail meegestuurd. De mail werd gestuurd op 28 november.
Er had misschien meer uit te halen geweest maar we moeten niet vergeten dat we maar amateurs zijn, tenminste zo zal Meteo Consult ons zien, hoe professioneel onze apparatuur ook is.
Toch hoop ik dat de amateurs die besloten hebben niet mee te doen toch over te halen zijn. Het zou zo jammer zijn als er stations gaan verdwijnen. Dus hoop ik dat allebei de Berten erbij blijven

Dat hoopt ondergetekende ook.
En ik ben het helemaal eens met jouw visie op die vrijheid om jezelf uit te drukken.
Door osjohn
"1. Elke persoonlijke aanval jegens een ander wordt direct verwijderd"

Kijk Olaf dat is het nu, door Eckie76 ben ik een bepaalde tijd van de site afgeweest omdat de opmerking kwam "dat zulke personen als ik ben niet op deze site thuis horen" !!!

Ik zal het je vergeven maar vergeten zal ik het nooit !!!

Groeten John van os
Door wsp
osjohn schrijft:

Kijk Olaf dat is het nu, door Eckie76 ben ik een bepaalde tijd van de site afgeweest omdat de opmerking kwam "dat zulke personen als ik ben niet op deze site thuis horen" !!!

Groeten John van os

Hier ben ik het ook helemaal mee eens met John en moet nu oppassen wat ik schrijf, dus geen vrije mening meer wat inhoud, mijn mond is toch wel gesnoerd.

Bert krijgt toch maar weer persoonlijk kritiek van Olaf de moderator.

Wat bedoel je nu toch met dat 'autorisatie'? Dat je die data voor niets kan krijgen, door jouw aanlevering aan HWA c.q. MC?
Met alle respect beste Bert, maar je bent het grootste deel van de dag offline. Deze discussie is al erg oud, maar nu is het toch hoogste tijd dit op jouw uitlatingen in te laten haken.
Van alle stations in Limburg ben jij verreweg het minst actueel en dat terwijl jij wel de hoogste eisen stelt. Ik krijg daar een erg dubbel gevoel bij.

krijg hier ook een dubbel gevoel bij om als Moderator toch een weer amateur weer persoonlijk ana te spreken, doe dit dan via PM zoals jullie willen.
Vindt dit toch wel weer zeer persoonlijk hoor.

Stil zwijgende wsp.
Door Eckie76
Meteonoord schrijft:
Hi Olaf,

Jouw forum regels doen toch wel inbreuk op het recht van vrije meningsuiting. Ik mag, met de Nederlandse wet in de hand, natuurlijk mijn mening uitdragen en ik bepaal dan hoe ik dat uit. Als er sprake is van onheus gedrag heb je gelijk. Maar een eigen mening verkondigen, ook al strookt die niet met de meningen van anderen, is wat anders dan een persoonlijke aanval. Ik ben van mening, dat indien je het niet eens bent met het individu of met de grosso modo, je desondanks je mening toch mag ventileren maar in jou regels is er sprake van sensuur.

Beste Bert,

van censuur zou pas sprake zijn, wanneer ik berichten zou verwijderen die inhoudelijk nergens beledigend, kwetsend, of intimiderend zouden zijn.
Dat ik de vrijheid inperk is onwaar. Het enige dat ik inperk is de vrijheid die sommigen zich menen te kunnen veroorloven; lees; de grenzen van het toelaatbare aftasten.

Natuurlijk begrijp ik jou regel dat er over persoonlijke mails niet in het openbaar gepraat mag worden maar dat kun je niet verbieden. Ik refereer weer aan de vrije meningsuiting. Je hebt van mij het vertrouwen gekregen van wat er onder ons is besproken onder ons zal blijven, maar je kent de inhoud van je mails aan mij.

Eigenlijk is het grootste manco op dit forum dat men naar mijn mening te weinig respect toont voor de ander ook al heeft die ander een andere mening.

Maar bedenk Olaf, no body is perfect, ook wij dus niet.

Zoals ik zelf al aangaf; ook ik heb mij in het verleden niet altijd even correct uitgedrukt. Het gebrek aan respect geldt helaas voor een zeer kleine minderheid van dit forum. Jammer dat die kleine minderheid dan het grotere positieve geheel overschaduwt.

Dit moest mij in alle euforie toch even van het hart en ik spreek de hoop uit dat onze PM en e-mail contacten toch in stand blijven.

Je weet me te vinden!

Groet,

Bert J. van Bergen.
Door Eckie76
osjohn schrijft:

Groeten John van os

Beste John,

ik eet mijn complete schoenenvoorraad op als jij kan aantonen dat ik dit ooit beweerd heb.
Zoals ik al zei: ik heb mij tegenover jou niet positief uitgelaten op bepaalde punten. Reden of geen reden, ik geef het toe en hoop dat het nu uit de wereld is.

Laten we nu verder gaan met "het weer".

Groet Olaf