Algemeen forum voor discussie over de website
Door teesee64
#66710
Ik meen me te kunnen herinneren dat nog niet zo lang geleden Luc met de mededeling kwam dat de MOS niet op basis van onze meetgegevens werd gefabriceerd.

Gevonden!

Een tijd terug heb ik met Meteo Consult een evaluatie gehad over de MOS verwachting. Door een fout in de export aan de HWA kant, wordt er bij geen enkel weerstation een MOS gemaakt op basis van de eigen data.

Daarop hebben we besloten om in plaats van een MOS op basis van eigen data, een uitgebreidere 'normale' MOS verwachting te leveren.

http://www.hetweeractueel.nl/forum/alge ... erwachting

Groet,
Theo
Door tjabine
#66943
dibasta schrijft:
Kan HydroNet niet is voor ons kunnen betekenen met een MOS voorspelling?

Gr,
Peter.


Hier kan ik mij ook wel in vinden?
Liefst wil ik toch graag de MOS behouden, ook omdat deze eigenlijk wel netjes in mijn website past.
En zeer betrouwbaar werkt, nooit storingen.

Gr Ron.
Door weerstationhoogeloon
#67493
... we zijn nu al ruim halverwege ...

We kunnen er over dubben of niet, de huidige MOS-verwachting zal verdwijnen.
Op 30-06 stopt de aanlevering van de MOS-verwachting van Meteo-group.
Is er al iets van een alternatief bekend???
Door tjabine
#67496
Luc zou proberen een alternatief tezoeken.
ik hoop dat dat lukt?



Gelukkig blijven de MOS verwachtingen nog een half jaar beschikbaar. In de tussentijd ga ik op zoek naar andere XML verwachtingen die wij mogen gebruiken (tips zijn welkom).

Dan wil ik de huidige MOS verwachtingen vervangen door andere verwachtingen.Ik wil proberen de huidige MOS plaatjes vrijwel hetzelfde maken, zodat ook op jullie websites weinig hoeft te gebeuren.

Gebruikers die zelf iets hebben gemaakt op basis van XML feed, zullen waarschijnlijk wel e.e.a. moeten aanpassen. Maar misschien kan ik een andere XML wel omschrijven naar dezelfde structuur. Maar daarvoor moet ik eerst een andere bron vinden die we mogen gebruiken. Pas daarna kan ik hier meer over zeggen.

Gr,
Luc
Door Luc
#67707
tjabine schrijft:
Luc zou proberen een alternatief tezoeken.
ik hoop dat dat lukt?



Gelukkig blijven de MOS verwachtingen nog een half jaar beschikbaar. In de tussentijd ga ik op zoek naar andere XML verwachtingen die wij mogen gebruiken (tips zijn welkom).

Dan wil ik de huidige MOS verwachtingen vervangen door andere verwachtingen.Ik wil proberen de huidige MOS plaatjes vrijwel hetzelfde maken, zodat ook op jullie websites weinig hoeft te gebeuren.

Gebruikers die zelf iets hebben gemaakt op basis van XML feed, zullen waarschijnlijk wel e.e.a. moeten aanpassen. Maar misschien kan ik een andere XML wel omschrijven naar dezelfde structuur. Maar daarvoor moet ik eerst een andere bron vinden die we mogen gebruiken. Pas daarna kan ik hier meer over zeggen.

Gr,
Luc


Jazeker, dit gaat lukken!! :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Ik heb goed nieuws voor de gebruikers van deze verwachtingen. De afgelopen dagen heb ik druk aan een oplossing gewerkt.

Voor de verwachtingen van HWA ga ik gebruik maken van de verwachtingen van met.no. Na onderzoek naar de mogelijkheden kwam deze als beste uit de bus.

Straks blijft de XML feed zoals is deze nu is 'gewoon' beschikbaar. Alleen is de bron niet meer MeteoGroup, maar met.no. Ik heb hiervoor een vertaalslag gemaakt van de met.no XML feed naar het formaat van de huidige MeteoGroup feed. Het grote voordeel hiervan is dat alle bestaande toepassingen op deze feed ook blijven werken.

De verwachtingen in plaatjes (MOS + meteogram) van HWA zijn ook gebaseerd op deze XML feed. Daardoor blijven deze ook beschikbaar zoals ze nu zijn. Uiteraard zal wel de bronvermelding aangepast worden.

Ook de Leuven template van Wim gebruikt deze XML verwachting. Wim is inmiddels aan het testen met de feed uit nieuwe bron.

Ik ben zelf ook nog bezig om alles tot in de puntjes te testen. Zodra eventuele kleine bugs verholpen zijn, zal ik alles online zetten.

Mvgr,
Luc
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9