Algemeen forum voor discussie over de website
Door whozee
Graag iets meer toelichting.
Het ging over neerslagverwachting afgeleid van buienradar.
Een verwachting van alle elementen van het weer van het Noorse instituut heb ik al jaren op mijn website.
Door Toulon7559
@whozee

Je hebt gelijk: de 'noorse' plaat is anders (en meer algemeen) dan de neerslagverwachting van Buienradar. Die laatste (indien ingevuld) geeft nauwkeuriger neerslag-info.
Door Luc
Excuses voor de late reactie.

Het probleem met de neerslagdata op basis van buienradar data is een vreemd probleem. Als ik neerslagdata ophaal via de HWA server, dan krijg ik een 302 redirect melding terug. Maar geen anders webadres. Dus wordt er een lege resultaatpagina teruggegeven, maar geen data.

Als ik de data rechtstreeks via de browser ophaal, dan gaat het goed. Als ik de data via een andere server ophaal, dan gaat het ook goed.

Het lijkt erop dat verzoeken vanaf de HWA server (bewust?) door buienradar worden genegeerd. Maar waarom is me niet duidelijk.

Ik ben dit aan het onderzoeken, net als alternatieven. Ik hoop snel een oplossing te hebben.
Door Luc
Luc schrijft:
Excuses voor de late reactie.

Het probleem met de neerslagdata op basis van buienradar data is een vreemd probleem. Als ik neerslagdata ophaal via de HWA server, dan krijg ik een 302 redirect melding terug. Maar geen anders webadres. Dus wordt er een lege resultaatpagina teruggegeven, maar geen data.

Als ik de data rechtstreeks via de browser ophaal, dan gaat het goed. Als ik de data via een andere server ophaal, dan gaat het ook goed.

Het lijkt erop dat verzoeken vanaf de HWA server (bewust?) door buienradar worden genegeerd. Maar waarom is me niet duidelijk.

Ik ben dit aan het onderzoeken, net als alternatieven. Ik hoop snel een oplossing te hebben.

Ik heb het probleem gevonden:

Als ik een url ingeef met GPS coördinaten van meer dan 2 cijfers nauwkeurig, dan stuurt buienradar die door naar een url met 2 cijfers nauwkeurig (in plaats van het intern af te ronden). De oplossing is dus om een minder nauwkeurige GPS positie van het weerstation door te geven aan de buienradar url.

Het lijkt nu weer allemaal weer te werken.
Door Toulon7559
Met in de url slechts 2 cijfers achter de komma voor de geo-positie krijg ik wel een nette melding terug, maar als de melding (vandaag) geen neerslag aangeeft, terwijl het toch echt wel nat is door motregen, dan twijfel ik aan de invulling ........

Wachten op een voorspelling met 'echte' buien?
Ervaring van anderen?