Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Meteo Simpelveld schrijft:

Het hele weer gebeuren vind ik een interessante hobby, maar probeer het wel goed te doen. Ik heb alleen goede bedoelingen maar wel een mening, wanneer deze niet uitgebracht mag worden had ik graag dat je dit mededeeld.

Dit laatste slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.
Ik ontneem hier niemand het recht een mening te geven, maar geef enkel tegengas bij een stellingname.
Als ik iemands mening ZOU WILLEN verbieden, en dat ook gewoon KAN doen zonder dat er ingegrepen wordt, ga ik wel de politiek in.

Ik ben zo vrij en probeer mijn visie op jouw verhaal te verduidelijken voor mezelf, omdat ik vermoed dat deze visie voornamelijk uit persoonlijke onvrede met de hele MC- situatie is ontstaan ( lees: jij hebt het gevoel 'gebruikt' te worden door een commerciele instantie en krijgt er voor jouw gevoel te weinig voor terug.)

Groet Olaf
Door weerzoetermeer
Hallo allemaal...

Hier werkt de MOS redelijk goed. Ik zie geen bijzondere afwijkingen tot nog toe. Ik zal het eens wat beter op mijn eigen site in de gaten gaan houden.

ps: kan iedereen even beter opletten als de quote code gebruikt wordt. Soms valt er een stukje weg van de code en dan werkt het niet goed waardoor niet meer te zien is wie wat gezegd heeft. Alvast bedankt! ;)

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door Meteo Simpelveld
Eckie76 schrijft:
Meteo Simpelveld schrijft:

Het hele weer gebeuren vind ik een interessante hobby, maar probeer het wel goed te doen. Ik heb alleen goede bedoelingen maar wel een mening, wanneer deze niet uitgebracht mag worden had ik graag dat je dit mededeeld.

Dit laatste slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.
Ik ontneem hier niemand het recht een mening te geven, maar geef enkel tegengas bij een stellingname.
Als ik iemands mening ZOU WILLEN verbieden, en dat ook gewoon KAN doen zonder dat er ingegrepen wordt, ga ik wel de politiek in.

Ik ben zo vrij en probeer mijn visie op jouw verhaal te verduidelijken voor mezelf, omdat ik vermoed dat deze visie voornamelijk uit persoonlijke onvrede met de hele MC- situatie is ontstaan ( lees: jij hebt het gevoel 'gebruikt' te worden door een commerciele instantie en krijgt er voor jouw gevoel te weinig voor terug.)

Groet Olaf

Sorry maar de zinsnede "Dit laatste slaat natuurlijk als een lul op een drumstel" vind ik beneden peil. Een beetje fatsoen had ik van je verwacht.

De zinsneden "deze visie voornamelijk uit persoonlijke onvrede met de hele MC- situatie is ontstaan ( lees: jij hebt het gevoel 'gebruikt' te worden door een commerciele instantie en krijgt er voor jouw gevoel te weinig voor terug.)" past helaas ook niet want, de samenwerking met elke amateur en MC is op vrijwillige basis. En wanneer voor mij een aanbod niet interessant is zal ik hier niet op ingaan.
Voor een amateur welke zelf de verwachtingen maakt bied deze samenwerking op deze wijze geen meer waarde.
Nogmaals ik heb voorheen ook al gezegd dat een samenwerking met MC op zich zelf een goede ontwikkeling kan zijn, maar niet voor mij.

We zullen een verschil van mening houden, en daarom zal ik niet verder reageren en de discussie als gesloten beschouwen.

Groet Bert
Door jorissynaeve
Luc schrijft:
wsp schrijft:
Ok Luc, bedankt voor de info,

Klein vraagje aan jouw Luc, is het misschien mogelijk dat bij de MOS de dag waarde's op de dag zelf aan geeft?

Zelf denk ik dat daar de problemen in zit.
Vaak zie je dan in de MOS stan 5 graden terwijl bij het station 7 graden is, als die dag meteen aan gepast wordt, alleen op de dag zelf, is dat verschil al nihiel en zijn de meeste vreemde waarde's weg.

Is maar een idee.
Marcel, dit is niet mogelijk. Technisch niet, maar praktisch is het ook niet mogelijk.

De MOS wordt 2e per dag geupdate, 's Morgens en 's avonds. De maximum temperatuur wordt veelal in de middag bereikt. Dan zou je ieder uur een nieuwe MOS moeten maken en de verwachting van de huidige dag aanpassen aan de actuele temperatuur.

Met een beetje programmeerkennis, kun je dit met behulp van de XML feed wel zelf programmeren. In de MOS images aangeleverd door MC zal dit niet kunnen.

Klopt, je kan indien je de xml ingelezen hebt kijken naar de dagwaarde en deze vergelijken met de huidige waarde die je station weergeeft. Als de minima van je station lager is dan deze van de mos, kan je deze van de mos overschrijven, idem indien de maxima van jouw station hoger is dan deze van de mos.
Ik denk niet dat dit al te moeilijk is om dit te implementeren.
Door wsp
jorissynaeve schrijft:
Luc schrijft:
wsp schrijft:
Ok Luc, bedankt voor de info,

Klein vraagje aan jouw Luc, is het misschien mogelijk dat bij de MOS de dag waarde's op de dag zelf aan geeft?

Met een beetje programmeerkennis, kun je dit met behulp van de XML feed wel zelf programmeren. In de MOS images aangeleverd door MC zal dit niet kunnen.

Dat is het nu namelijk waar het hier aan breekt, ik zou graag willen, maar weet niet hoe?

Klopt, je kan indien je de xml ingelezen hebt kijken naar de dagwaarde en deze vergelijken met de huidige waarde die je station weergeeft. Als de minima van je station lager is dan deze van de mos, kan je deze van de mos overschrijven, idem indien de maxima van jouw station hoger is dan deze van de mos.

Hallo Joris, als je een keer tijd hebt, zou je kunnen uitleggen hoe en wat, of net zoals die joomla stukje iets kunnen maken dat een amateur die dit niet onder de knie heeft maar wel gemakkelijk kan toepassen dan op zijn site?
Ik wilje nergens mee belasten of opdringen, maar dat stukje voor in Joomla is gewoon weg perfect en werkt als een tierelier.
jammer dfat ik geen php en zo onder de knie heb, wordt toch tijd om hier eens wat dieper op in te gaan, maar die tijd. ;-)
Door tvg
jorissynaeve schrijft:

Kun je dan niet beter in de eerste kolom de actuele waarden ingeven?

Groet
Theo
Door Eckie76
Sorry maar de zinsnede "Dit laatste slaat natuurlijk als een lul op een drumstel" vind ik beneden peil. Een beetje fatsoen had ik van je verwacht.

De zinsneden "deze visie voornamelijk uit persoonlijke onvrede met de hele MC- situatie is ontstaan ( lees: jij hebt het gevoel 'gebruikt' te worden door een commerciele instantie en krijgt er voor jouw gevoel te weinig voor terug.)" past helaas ook niet want, de samenwerking met elke amateur en MC is op vrijwillige basis. En wanneer voor mij een aanbod niet interessant is zal ik hier niet op ingaan.
Voor een amateur welke zelf de verwachtingen maakt bied deze samenwerking op deze wijze geen meer waarde.
Nogmaals ik heb voorheen ook al gezegd dat een samenwerking met MC op zich zelf een goede ontwikkeling kan zijn, maar niet voor mij.

We zullen een verschil van mening houden, en daarom zal ik niet verder reageren en de discussie als gesloten beschouwen.

Groet Bert

Bert,

het gaat hier niet om het verschil van mening; ik vind het gewoon niet leuk als mensen beweren dat ik hen rechten ontneem een mening te uiten.
Daar reageer ik op, omdat het onterechte beweringen zijn.

Er zijn genoeg amateurs, die zelf verwachtingen maken, die WEL een meerwaarde halen uit de MOS. Je moet dus niet je eigen beleving op alle anderen betrekken. Misschien bedoel je dat wel helemaal niet zo, maar de manier waarop je het schrijft komt bij mij wel als dusdanig over. Vandaar mijn reactie.

Maar goed, je wil niet meer discussieren, dus dan laten we het hier maar bij.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11