Algemeen forum voor discussie over de website
Door hjr
Hoi

Asus eee-PC ken ik niet goed, maar ik denk dat deze mini ITX veel meer mogelijkheden heeft voor I/O. Alles zit er op en aan (ook serieel). Het bouwen is niet ingewikkeld. Het was voor mij de eerste keer dat ik zoiets in elkaar schroef. Kan nauwelijks misgaan.

Mini ITX board:
http://www.picco.nl/product_info.php?products_id=2940&osCsid=9c915e7a3453273847e4ea40a8632612

Kastje inclusief externe (helaas)voeding:
http://www.picco.nl/product_info.php?products_id=2924&osCsid=9c915e7a3453273847e4ea40a8632612

Verder memory en HDisk naar keuze. HDisk past in het kastje. Ik heb een 2,5 inch laptop schijfje gekocht. Picco heeft ook Solidstate geheugen te koop. Is relatief duur, dus die paar Watt extra neem ik op de koop toe en ik heb veel meer opslag capaciteit.
Door petergroeneveld
hjr schrijft:
Hoi

Asus eee-PC ken ik niet goed, maar ik denk dat deze mini ITX veel meer mogelijkheden heeft voor I/O. Alles zit er op en aan (ook serieel). Het bouwen is niet ingewikkeld. Het was voor mij de eerste keer dat ik zoiets in elkaar schroef. Kan nauwelijks misgaan.

Mini ITX board:
http://www.picco.nl/product_info.php?products_id=2940&osCsid=9c915e7a3453273847e4ea40a8632612

http://www.picco.nl/product_info.php?products_id=2924&osCsid=9c915e7a3453273847e4ea40a8632612

Verder memory en HDisk naar keuze. HDisk past in het kastje. Ik heb een 2,5 inch laptop schijfje gekocht. Picco heeft ook Solidstate geheugen te koop. Is relatief duur, dus die paar Watt extra neem ik op de koop toe en ik heb veel meer opslag capaciteit.

Henk Jan bedankt voor de info, ben het helemaal met je eens het inbouwen stelt niets voor, kastje open bordje met 4 tot 8 schroefjes vastzetten geheugen plaatsen en kastje dicht, spanning erop en installeren maar. Veel minder werk dan een ATX pc bouwen.

En wat betreft de aansluitingen toch wat meer mogelijkheden dacht ik dan de Eee pc en daarbij per saldo toch goedkoper.
Door Meteonoord
petergroeneveld schrijft:
hjr schrijft:
Hoi

Mini ITX board:

Henk Jan bedankt voor de info, ben het helemaal met je eens het inbouwen stelt niets voor, kastje open bordje met 4 tot 8 schroefjes vastzetten geheugen plaatsen en kastje dicht, spanning erop en installeren maar. Veel minder werk dan een ATX pc bouwen.

En wat betreft de aansluitingen toch wat meer mogelijkheden dacht ik dan de Eee pc en daarbij per saldo toch goedkoper.

De vraag is natuurlijk heb je dat meerdere nodig ?
Bij mij werkt de Eee Pc uitstekend 24 uur per dag. Ik draai mijn telefooncentrale ( 4 lijnen ), WsWin, WL, WDL, Cumulus en VVP probleemloos op de Eee PC inklusief al het FTP werk. Dus wel degelijk goedkoper.

Misschien ter vergelijking : Wat heb ik aan een auto die 250 Km kan als ik maar maximaal 120 Km mag rijden ?

Collegiale groet,

Bert J. van Bergen.
Door tvg
Ik ben ook dik tevreden met de eee box en volgens mij is € 148 + € 12,50 voor USB/serieel converter toch goedkoper en het is inclusief XP home.

Het verbruik komt nu gemiddeld op 16 Kw per uur.

Groet
Theo
Door hjr
Iedereen heeft gelijk!!! :)
Volgens mij hebben de mensen die nog twijfelen wat ze moeten doen, nu wel voldoende argumenten om een systeempje te kiezen!

Veel succes ermee!
Door petergroeneveld
Sorry heren, moet inderdaad appels met appels vergelijken een Mini ITX pc moest ik vergelijken met de Asus Eee Box dit is een desktop pc en niet met de Asus Eee pc dit is een mini laptop die inderdaad goedkoper is.
Door petergroeneveld
tvg schrijft:
Ik ben ook dik tevreden met de eee box en volgens mij is € 148 + € 12,50 voor USB/serieel converter toch goedkoper en het is inclusief XP home.

Groet
Theo

Gaat het hier om de Asus Eee box, die volgens mij rond de € 250,- kost zo ja dan wil ik hem ook voor deze prijs kopen want dan is die inderdaad goedkoper dan een mini ITX pc. Waar heb je hem voor deze prijs gekocht?
Door petergroeneveld
tvg schrijft:
Hallo

Ik draaide mijn weerstation,de WMR-928-NX 24/7 op een pc en was nieuwgierig wat het energieverbruik is.
Ik heb gedurende de maand februari dat eens opgemeten met de verbruikmeter van de Lidl en kwam op 175,33 Kw a € 0,20 = € 35,07 gedurende 28 dagen.
Per jaar dus € 457,-- wat dus best wel veel is.
Ik had in het topic "computer dag en nacht aanlaten?" iets gelezen over energiezuinige computers en heb zondag bij de Mediamarkt de "Asus EEE Box" met een "USB naar serieel omvormer" gekocht voor € 260,--.
Deze computer heeft een Atom 1.6 Ghz processor en een 80 gb harde schijf met "XP home" en is zo klein dat je hem achter je beeldscherm kunt monteren.
Het verbruik van deze computer is 20 watt!!!!!
Dit natuurlijk gechecked met de verbruikmeter en kom nu in 1 dag op 478 watt a € 0,20 is € 0.096, per jaar € 35,04, een besparing van € 422,--.

Op deze manier probeer ik mijn hobby betaalbaar te houden, de EEE box is in 8 maanden terug verdiend.

Tot zover mijn relaas

Groet
Theo

tvg schrijft:

Groet
Theo

Hallo Theo in een week of twee is bij jou de Eee box zo'n € 100,00 goedkoper geworden kan dat?
Door Willy Peters
tvg schrijft:

Groet
Theo

Dag Theo,

16Kw per uur? Is dit niet een beetje veel? Dit zou € 4,00 per uur kosten!
Een voorbeeldje, mijn mini ITX-bordje verbruikt met een TV kaartje voor de webcam 1A bij 24V. Dit is 24Watt. In 24 uur verbruikt dit bordje 576Watt.
Volgens mij klopt je berekening niet helemaal.....

Willy Peters