Algemeen forum voor discussie over de website
Door mavlo77
Ja maar het is ook een beetje de psychologie.

Een laptop heel de nacht stuit vaak op verzet omdat het "toch zo onnodig is om een hele pc aan te laten voor niks"...

Als in een aquarium heel de dag licht brandt en 's nachts de pomp en verwarming, dat wordt dan wel vaak geaccepteert.

Een doosje dat de gegevens van je weerstation overbrengt (meteohub) klinkt vaak ook acceptabeler... ;)... Er zit geen scherm etc op, dus ziet men het anders.
Door AenG
Zorg dat je een apparaat gebruikt wat ALLEEN maar je weerdata verwerkt, en upload naar je website. Zo krijg je een stabiele omgeving die praktisch geen problemen geeft, en 24 uur per dag zijn werk doet.

Het voordeel van een latop is dat bij een eventuele stroomuitval alles online blijft door de ingebouwde accu. Verbruik van een laptop is ongeveer 30 watt (50 € per jaar). Het gevaar is wel dat je de laptop ook voor andere doeleinden gaat gebruiken wat ten kostte gaat van de stabiliteit.
Door Wietse
AenG schrijft:
Zorg dat je een apparaat gebruikt wat ALLEEN maar je weerdata verwerkt, en upload naar je website. Zo krijg je een stabiele omgeving die praktisch geen problemen geeft, en 24 uur per dag zijn werk doet.

Het voordeel van een latop is dat bij een eventuele stroomuitval alles online blijft door de ingebouwde accu. Verbruik van een laptop is ongeveer 30 watt (50 € per jaar). Het gevaar is wel dat je de laptop ook voor andere doeleinden gaat gebruiken wat ten kostte gaat van de stabiliteit.

Het verbruik is inderdaad tussen de 30 en 40 watt, ik heb namelijk zojuist de Cresta energiemeter gekocht die bij Kassa het beste uit de test kwam. Ik gebruik mijn laptop ook nog voor wat andere doeleinden, bijv. de website aanpassen.
Het is een Dell C640, niet de nieuwste, maar wel snel en zeer handig. We hebben thuis nog 4 andere laptops waaronder 1 mini laptop, echter zitten daar geen compoort op. Hierdoor valt de Meteohub ook al af.

Misschien dan is kijken naar een Eee PC.
Door Wietse
mavlo77 schrijft:
Met een USB -> Serieel COM adaptortje ben je er ook... ;)

Dat werkt helaas niet met deze software. Ik heb er al een van
Sitecom.
Door tjabine
Het ziet er allemaal erg goed uit Luc,
Alleen nog een vraag, is het niet mogelijk om de neerslag net zoals de wind en de temperatuur elke 5 minuten op de kaart te weergeven?
Dan kun je ook zien in neerslaghoeveelheid het verloop van bv een bui over het land?
zoals bv vandaag het neerslaggebied dat van west binnenkomt en over het oosten wegtrekt.
Dan zou je dus de kaart per 5 minuten kunnen zien veranderen!
Maar misschien is dit niet mogelijk?

Gr Ron.
Door Wietse
tjabine schrijft:
Het ziet er allemaal erg goed uit Luc,
Alleen nog een vraag, is het niet mogelijk om de neerslag net zoals de wind en de temperatuur elke 5 minuten op de kaart te weergeven?
Dan kun je ook zien in neerslaghoeveelheid het verloop van bv een bui over het land?
zoals bv vandaag het neerslaggebied dat van west binnenkomt en over het oosten wegtrekt.
Dan zou je dus de kaart per 5 minuten kunnen zien veranderen!
Maar misschien is dit niet mogelijk?

Gr Ron.

Hier dacht ik eerst ook aan.
Door Christian
Dan kun je twee kaarten op één pagina zetten, eentje zoals de kaart nu is en de andere naar jullie idee. Het lijkt me wel lastiger om te maken dan de huidige kaart.

Buiten dat: prachtige aanvulling!!!
Door mavlo77
Lijkt mij ook lastig. Want dan zit je met het feit dat bij de actuele kaarten de 'niet-24-uurs'-stations niet meedoen op sommige tijdstippen. Dat is bij een temperatuurskaart niet zo erg, maar bij een cumulatieve kaart wel onhandig.

Misschien eerst even de dag-kaart aanzien hoe dat in de praktijk werkt. Een lopende maandkaart lijkt me dan een interessantere uitbreiding, welke ook eenvoudiger is te realiseren.