Algemeen forum voor discussie over de website
Door Jan2855
Hoi Luc,

Helaas ziet het rapport van 201301 er bij mij precies gelijk uit als het vorige rapport, inclusief de nullen bij de validated timeseries. Hier zijn onderaan de bladzijde de werkelijk gemeten waarden te zien.

In het nieuwe rapport van 201302 valt het op dat waarden na 14-02 om 0.10 uur ook allemaal 0 zijn en dus als T gekwalificeerd worden.
Ook hier zijn, ondaraan de bladzijde, de werkelijk gemeten waarden van de maand februari terug te vinden.

Grt, Jan
Door reitsma1960
Dag Luc,

Bedankt voor je moeite dit op te lossen.

Februari is bij mij opgelost en geeft goed aan.
Januari heeft nog steeds hetzelfde probleem. Ik lig er niet wakker van hoor, maar je geeft aan dat van beide maanden het opgelost zou moeten zijn.
Januari geeft nog steeds geen neerslag aan terwijl omringende stations wel neerslag aangaven. In mijn geleverde data is ook zeker neerslag te zien. Dit klopt dus niet.
Maar goed, maak ik geen halszaak van hoor.
Blij dat het nu opgelost lijkt vanaf februari.

Groet,
Oebel
Af en toe kijk ik nog eens naar de voorspelling van Hydronet.
Hier een voorbeeld van gisteren.
Hier staan de Hydronet en buienradar voorspellingen onder elkaar.
Deze 2 opnamen zijn een uur na elkaar genomen.
Je ziet dus dat de vele regen uit het eerste plaatje bij hydronet niet gevallen is.
Ook vandaag zie ik dit soort voorspellingen.
Bijlagen
hn17.jpg
hn17.jpg (126.47 KiB) 2827 keer bekeken
Door jango
@ Hans

Ik denk dat wij de enige 2 deelnemers aan HWA zijn die vinden dat wat de club Hydrologic/Witteveen+Bos aanlevert aan geen enkele verwachting voldoet.
Dinsdag was het weer niet zoals we mogen verwachten.
Zeker 4 keer in de tijd lijn van 1.5 uur verwachting een continu neerslag intensiteit van 2 à 3 mm.
Dat is dan 4 keer 1.5 uur is 6 uur dan zou de gemeten neerslag ongeveer moeten uitkomen op 12 mm.
Had echter over de hele dag 1 mm.
Nu weer woensdag een neerslag verwachting van, zie hieronder;

Wat moeten we hier nou weer mee?

Met welk doel wil Hydrologic/Witteveen+Bos onze data en wanneer kunnen we dan ook een redelijk tot betrouwbare tegen prestatie hiervoor terug krijgen.

Ik had echter wel van meer deelnemers reactie verwacht op de matige aanlevering door Hydrologic/Witteveen+Bos.
Maar blijkbaar gaat het alleen maar over de leuke plaatjes en niet over de betrouwbaarheid van het aangeleverde.

Hopelijk word er nu eindelijk iemand wakker en krijgen we wel deugdelijke prognose`s.

Grtz, Jan

ps. De tijd van het vastleggen van het plaatje was 0.15 uur.
Bijlagen
neerslag-cafd72e38266cb21462aa3b05fdcf62d.png
neerslag-cafd72e38266cb21462aa3b05fdcf62d.png (7.23 KiB) 2827 keer bekeken
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 41