Algemeen forum voor discussie over de website
Door Snarf2000
Ook bij mij loopt het niet zoals verwacht.
Hydrologic geeft aan dat er ca 2 mm is gevallen terwijl dat maar 0.2-0.4 mm is.
(Wellicht zit de wip nog gedeeltelijk vol)

De tabel (rechtstreeks) van buienradar geeft 0.32 mm regen aan.

zie screenshot.

Grt Frans

Ik weet dat ze bij Hydrologic streven naar de best mogelijke neerslagverwachting. Ze zijn ook druk bezig om de kwaliteit daarvan te verbeteren. Ik weet momenteel niet de exacte status daarvan. Ik ga een statusupdate vragen en deze delen met jullie.

Omdat er in het begin fouten zaten in het kwaliteitsrapport, is afgesproken dat deze na het genereren eerst gevalideerd worden en daarna pas vrijgegeven. Daardoor komen ze niet direct automatisch beschikbaar. Ik zal ook even informeren naar de status van de rapporten voor afgelopen maand. Zodra ze zijn vrijgegeven, zal ik ze beschikbaar stellen via de beheermodule.

Mvgr,
Luc
De kwaliteitsrapporten van maart zijn beschikbaar in de beheermodule. Vanuit Witteveen+Bos kreeg ik onderstaande opmerkingen mee over de kwaliteitsrapporten:

Er zitten een kleine onvolkomenheid in de kwaliteitsrapporten . De eerste meting na een groot gat in de tijd (>30 minuten zonder meting) krijgt geen kwaliteitslabel. Het aantal metingen kan daardoor iets groter zijn dan het aantal labels.

We werken aan een aanpassing van de procedure waarin de kwaliteitsrapporten worden gegenereerd. Daarin wordt de genoemde onvolkomenheid ook aangepakt. De layout en informatie-inhoud zal wat worden aangepast. We streven ernaar de kwaliteitsrapporten nieuwe stijl vanaf juni te leveren.

Er is een aanpassing gedaan in de DataProfeet. De periode waarover stations onderling worden vergeleken is ingekort tot 14 dagen. Daardoor worden stations die een incidentele afwijking hebben gehad, weer eerder geaccepteerd als betrouwbare stations.

Verder ben ik met Hydrologic aan het kijken naar de neerslagverwachting. Deze week heb ik nog een gesprek daarover met Hydrologic. Waarschijnlijk kan ik volgende week meer informatie geven over de problemen die af en toe door jullie gemeld worden. Storingen/problemen kun je mij altijd mailen, liefst voorzien van zoveel mogelijk info en screenshots. Dan kan ik deze meenemen naar Hydrologic.

Mvgr,
Luc
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 41