Algemeen forum voor discussie over de website
jango schrijft:
Deze samenwerking begint steeds meer op een slechte soap te lijken.

Is Hydrologic wel in staat om het beloofde goed werkend aan te leveren?

Zijn er geen alternatieven?
Ik heb deze week een gesprek/evaluatie gehad met Hydrologic. Ik ben er van overtuigd dat de kennis en de wil er is om een nauwkeurige en betrouwbare verwachting te leveren. Het beeld ontstaat dat dit niet het geval is, maar daar ik kan me persoonlijk niet in vinden. Ook de buienradar grafiek die we eerst hadden, was niet altijd beschikbaar.

Op basis van ons gesprek gaat Hydrologic een aantal stappen ondernemen om de kwaliteit en beschikbaarheid te verbeteren. We zijn bezig een mail op te stellen om jullie hierover in te lichten. Deze zal op korte termijn worden verstuurd. Waarschijnlijk begin volgende week.

Mvgr,
Luc
Door jango
Luc schrijft:
jango schrijft:
Deze samenwerking begint steeds meer op een slechte soap te lijken.

Is Hydrologic wel in staat om het beloofde goed werkend aan te leveren?

Zijn er geen alternatieven?
Ik heb deze week een gesprek/evaluatie gehad met Hydrologic. Ik ben er van overtuigd dat de kennis en de wil er is om een nauwkeurige en betrouwbare verwachting te leveren. Het beeld ontstaat dat dit niet het geval is, maar daar ik kan me persoonlijk niet in vinden. Ook de buienradar grafiek die we eerst hadden, was niet altijd beschikbaar.

Op basis van ons gesprek gaat Hydrologic een aantal stappen ondernemen om de kwaliteit en beschikbaarheid te verbeteren. We zijn bezig een mail op te stellen om jullie hierover in te lichten. Deze zal op korte termijn worden verstuurd. Waarschijnlijk begin volgende week.

Mvgr,
Luc

Sorry om dit te moeten zeggen Luc maar,

De geloofwaardigheid van Hydrologic staat echt op het spel.

Dit mag of kan je van een amateur verwachten maar zeker niet van een professionele instantie.
Het opstellen van een mail om uit te leggen wat er allemaal aan schort , waarom een storing zo lang moet duren en wat ze er aan willen doen duurt ook wel erg lang.
Op zijn minst had ik wel enige reactie verwacht ook al is deze storing niet snel op te lossen.

Of is de hele club met vakantie en laten ze ons maar zitten.

Ach ja wij zijn tenslotte toch maar AMATEURS.
En dat wij onze site`s van onvolledige info kunnen voorzien lijkt hen niet te deren.

Ik heb gezegd.

Hoop op zeer snelle oplossing.

Grtz, Jan
Meteo Hoogeveen schrijft:
De storing duurt wel erg lang.
Wanneer is het opgelost?

zucht :(

groet

Bert
Net als jullie ging ik er van uit dat het probleem bij Hydrologic zit. De webservice waarmee ik de data ophaal bij Hydrologic, werkt echter normaal. Via mijn browser kan ik data ophalen, maar via de server niet. Hetzelfde probleem doet zich ook voor bij het ophalen van weerdata van enkele weerstations.

Ik vermoed daarom dat er op HWA server niveau ergens iets gewijzigd is. Volgens de hostingpartij echter niet. Dus ik moet verder onderzoeken waar dit probleem vandaan kan komen.

Door een lang weekend er tussen uit (en de verkeerde aanname dat het probleem ergens anders zit), heb ik dit niet eerder kunnen oppakken. Ik ga hier vandaag mee verder.

Excuses voor het ongemak.

Gr,
Luc
Luc schrijft:
Net als jullie ging ik er van uit dat het probleem bij Hydrologic zit. De webservice waarmee ik de data ophaal bij Hydrologic, werkt echter normaal. Via mijn browser kan ik data ophalen, maar via de server niet. Hetzelfde probleem doet zich ook voor bij het ophalen van weerdata van enkele weerstations.

Ik vermoed daarom dat er op HWA server niveau ergens iets gewijzigd is. Volgens de hostingpartij echter niet. Dus ik moet verder onderzoeken waar dit probleem vandaan kan komen.

Door een lang weekend er tussen uit (en de verkeerde aanname dat het probleem ergens anders zit), heb ik dit niet eerder kunnen oppakken. Ik ga hier vandaag mee verder.

Gr,
Luc
Inmiddels ontdekt dat het aan een timeout van een dns/name lookup ligt. Deze duurt veel te lang. Door een timeout in te stellen van 15 seconden werkt het wel, maar dan moet je ook 15 seconden op de grafiek of XML data wachten. Dus dat is niet de oplossing.

Ik heb de hostingprovider gevraagd te onderzoeken waardoor de timeout optreedt.

Gr,
Luc
Luc schrijft:
Luc schrijft:

Gr,
Luc
Inmiddels ontdekt dat het aan een timeout van een dns/name lookup ligt. Deze duurt veel te lang. Door een timeout in te stellen van 15 seconden werkt het wel, maar dan moet je ook 15 seconden op de grafiek of XML data wachten. Dus dat is niet de oplossing.

Ik heb de hostingprovider gevraagd te onderzoeken waardoor de timeout optreedt.

Gr,
Luc
De hostingprovider WeServIT heeft zojuist een instelling aangepast. Het ophalen van de neerslagdata werkt nu weer. De storing lag niet bij Hydrologic.

Nogmaals excuses voor het ongemak!

Mvgr,
Luc
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 41