Algemeen forum voor discussie over de website
Door wslangerak
Kan je doen ja.
Maar er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Ik heb vanaf het begin in mijn php-file gewerkt met de weersomschrijving om de icooncijfers te omzeilen.
Dus bijv. als de weersomschrijving "regen" is en het uurgetal 6, dan een bepaald icoon laten zien. Ik heb de indruk dat je dan minder werk hebt als wanneer je met de icoon-cijfers moet werken. 't Is maar een idee.
Door Wietse
Dat vind ik juist een prima idee, ik geloof dat ik dit al is eerder heb aangegeven.
Echter wil ik nu wel schot in de zaak en niet van dat slome gedoe, hup actie ;)!

Kijk, ik vind het leuk dat Meteo Consult onze gegevens wil gebruiken, maar dan wil ik wel een goed functionerende tegenprestatie hebben.
En ik geloof dat mijn probleem nu wel duidelijk is, en dat het dus ook echt een probleem is.

Dus als we nu de weersomschrijving van de XML gebruiken, i.p.v. die onhandige getallen komen we al een heel eind en is het probleem zo opgelost.
Zo moeilijk is dit namelijk toch ook niet.

Voor iedere omschrijving 2 iconen, 1 voor overdag en een voor 's nachts.

We moeten dus nog wel de lijst van weersomschrijvingen hebben dan.
Door wslangerak
Ik heb nu de onderstaande in gebruik:

nevel
buien
regen
geheel bewolkt
hagel
zwaar bewolkt
half bewolkt
onbewolkt
sneeuwbui
licht bewolkt
motregen
sneeuw
motsneeuw
ijsregen
mist
onweer

Ze staan door elkaar en de lijst is misschien nog niet compleet, maar ik mis eigenlijk tot nu toe nog niets.
Door Wietse
Okee, dan ga ik daar gewoon op over.
Echter is dit dan nog vervelend voor de andere gebruikers die nu nog getallen gebruiken.
Ik maak nu gewoon een iconenset met per beschrijving 2 iconen.
Het worden dus uiteindelijk 32 iconen.

Heel wat minder en overzichtelijker dan de ruim 60 van Meteo Consult.
Bedankt Kees :D

Toch denk ik dat Meteo Consult hier wat aan moet doen, vind je niet.
Aangezien het zo niet overeen komt met de grafische weergave van Meteo Consult en die nog vol met fouten zit.
Door wslangerak
Wietse schrijft:
Toch denk ik dat Meteo Consult hier wat aan moet doen

Zoals Coen al schreef gaat dat gebeuren alleen duurt dat ws nog even. Dit is dan (voorlopig) een aardig alternatief wat bij mij al maanden goed werkt.

Als er eventueel een weersomschrijving bij komt is het een kwestie van een extra regeltje met een nieuw (te maken) icoon toevoegen in je php-file. Dat heb ik in het begin natuurlijk een paar keer moeten doen.

Succes!
Door Wietse
Ja, dat zal nog wel even duren.
Dit is inderdaad een goed alternatief.
Echter heb jij die code, van uur=18 en dan onbewolkt nacht, als je begrijpt wat ik bedoel.

Het voorbeeld waarvan ik zei dat het niet werkte met die getallen.
Door Wietse
Maar ik heb geen php tabel, dus hoe moet ik dat invullen in mijn
Code: Selecteer alles
<td></td>
tags?
Als ik die code er van jouw zo neer zet, krijg ik een error.

Ik ben namelijk een leek op PHP gebied, moet nog een hoop leren daarvan.
Door wslangerak
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw php-file in elkaar zit. Je werkt nu ws ergens met een variable $icoon ofzo? Als je die nu eens verandert in $weersomschrijving en dan ipv het icooncijfer de omschrijving invult?

Anders moet je even een paar regeltjes uit je php-file posten.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7