- 15 jul 2011, 11:21
De moderators kunnen weerstations uitsluiten voor de extremen en kaartjes. In het overzicht per land/provincie, staan de stations altijd. Ook als er een (tijdelijke) uitsluiting is.
Deze overzichten worden vaak gebruikt om te vergelijken en dan zijn weerstations met (tijdelijk) uitsluitingen storend. Ik heb lang zitten denken, wat ik daar aan kan doen. Een weerstation kan bijvoorbeeld onnauwkeurige neerslag metingen hebben, maar goede temperatuur metingen of een tijdelijke storing in één van de sensoren. Om het weerstation in dat geval helemaal niet te tonen, vind ik een 'te zware sanctie'.
Ik heb nu het idee om in dit geval niet de actuele waarde te tonen, maar bijvoorbeeld 3 streepjes, dus '---' of een lege ruimte. Zo staat het station er wel bij, maar kunnen we toch vergelijken en sorteren op correcte waardes. Zo zien we wel van elkaar welke stations (tijdelijk) zijn 'uitgesloten' voor bepaalde grootheden. Tot nog toe heb ik dat steeds niet gewild met het oog op (eventuele) discussies die dan kunnen ontstaan (waarom ik wel uitgesloten en hij niet).
Weerstations waarbij temperatuur, neerslag en wind onbetrouwbaar zijn, kan ik uit de lijst laten. (dit zijn er momenteel 5 op het totaal)
Weerstations die waardes hebben ouder dan 1 uur, kan ik eventueel standaard verbergen. Door op de knop 'Toon offline weerstations' kun je deze zichtbaar maken.
Ik wil graag weten wat jullie meningen hieromtrent zijn. Graag even een korte reactie (ja doen, nee niet doen) op deze ideeën:
a) lege waardes tonen in lijst weerstations voor grootheden die zijn uitgesloten.
b) weerstation niet tonen in lijst indien uitgesloten voor alle 3 de grootheden.
c) weerstation met data ouder dan 1 uur standaard niet tonen.
Mijn gevoel zegt dat we dit moeten doen:
a) Ja
b) Ja
c) Nee (omdat veel weerstations 's nachts geen data aanleveren)
Overigens heb ik wel af en toe weerstations verwijderd omdat er niet gereageerd werd na opmerkingen van moderators. Als moderators hebben we hier echter geen concrete procedure voor afgesproken. Ik zal met de moderators overleggen, hoe we hier het beste mee kunnen omgaan.
Graag jullie reacties...
Gr,
Luc