Algemeen forum voor discussie over de website
Door mandersp
#67713
Ziet er weer goed uit :)
Ik hoop dat nu alle leden gebruik kunnen maken van deze nieuwe optie.
Ik bedoel dan ook de leden die boven de 600 uitkomen...
Door Luc
#67714
mandersp schrijft:
Ziet er weer goed uit :)
Ik hoop dat nu alle leden gebruik kunnen maken van deze nieuwe optie.
Ik bedoel dan ook de leden die boven de 600 uitkomen...
Jazeker ook leden met een id boven de 600 krijgen deze verwachting. Die beperking lag aan het genereren van de huidige MOS verwachting bij MeteoGroup.

Gr,
Luc
Door wvdkuil
#67730
Luc schrijft:
mandersp schrijft:
Ziet er weer goed uit :)
Ik hoop dat nu alle leden gebruik kunnen maken van deze nieuwe optie.
Ik bedoel dan ook de leden die boven de 600 uitkomen...
Jazeker ook leden met een id boven de 600 krijgen deze verwachting. Die beperking lag aan het genereren van de huidige MOS verwachting bij MeteoGroup.

Gr,
Luc
En om dit te testen was Piet Manders zo vriendelijk om de nieuwe versie van het HWA-Leuven script alvast te installeren. Weerstation Heijen heeft een HWA-id boven de 600 dus krijgt geen "MeteoGroup" -xml feed. De nieuwe versie van Luc geeft nu wel de informatie in een compatible xml door zodat ook Heijen een HWA script heeft.
Kijk hier: http://www.weerstationheijen.nl/weather ... waFullPage

Wim
Door osjohn
#67732
Vertaal dat eens in begrijpbare taal die voor iedereen te lezen is.
Ben ik nu dom, of zijn er meer leden die dat niet begrijpen ?

HWA-id boven de 600

Gr. John
Door Toulon7559
#67734
John,

B) Ook ik wist recent niet wat dat nummer voorstelde, maar ik kreeg de 'vindplaats' door een forumlid aangereikt.
Ga naar de Beheermodule van je station (= http://www.hetweeractueel.nl/weer/beheer/ ) en in rubriek 3 (= Samenwerking HWA en Meteoconsult) in de voorbeeld-teksten bij de banners vind je het ID-nummer dat voor jou van toepassing is.

;-) Als ik zie hoe gelikt het beeld er uitziet voor bijv. station Heijen, dan moet ik toch ook eens kijken naar toepassing van de Leuven-template. Mooi werk!
De voorspellingsrubriek op mijn website is dan wel erg primitief .......

NB. N.a.v. de vraag om tips: is de XML-output van OWM misschien geschikt als 'second source' voor HWA? OWM heeft ook de mogelijkheid van direct koppelen aan een PWS.
Door Overijse
#67735
osjohn schrijft:
Vertaal dat eens in begrijpbare taal die voor iedereen te lezen is.
Ben ik nu dom, of zijn er meer leden die dat niet begrijpen ?

HWA-id boven de 600

Gr. John


HWA-id = volgordenummer van aanmelding station bij HWA. Aanmeldingen boven het nummer 600 kregen geen MOS vroeger (capaciteitsproblemen bij aanbieder), vanaf nu (binnenkort na einde tests) door nieuwe MOS worden deze stations dus ook bedient.
Door wvdkuil
#67737
Toulon7559 schrijft:
. . . ingekort . . .
NB. N.a.v. de vraag om tips: is de XML-output van OWM misschien geschikt als 'second source' voor HWA? OWM heeft ook de mogelijkheid van direct koppelen aan een PWS.

De MOS verwachting omvat
1. de MOS-Verwachtingen als image
2. de MOS-Verwachting als Meteogram
3. de xml voor alle scripts

Ik denk dat er wel een script te maken is om welke xml dan ook te gebruiken. Dus ook die van OpenWeatherMap.

Drie problemen:
1. Aantal opvragingen:
De opvolger van de "Meteogroup" plaatjes en xml wordt centraal op de HWA server voor alle stations gemaakt. En telkens na aanroep door een station geleverd (eventueel een recente versie vanuit een cache).

Dus HWA zou de leesopdrachten naar OWM moeten doen en daarvoor heb je een API key nodig.
http://openweathermap.org/price
En met de aantallen stations kan je dan niet toe met een gratis key, denk ik.

2. De gratis key heeft alleen een 5 daagse verwachting.

3. De Licentie voorwaarden staan niet toe om de data door te leveren, maar het is nogal juridisch :
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode

Wat wel kan is een script maken wat op de eigen website draait en de xml ophaalt om een verwachting te maken, ongeveer zoals de huidige scripts. Dan blijf je zeker binnen de gratis limiet omdat iedereen dan zijn eigen api-key gebruikt. Maar daarmee heb je niet de twee plaatjes, alleen de xml.

Wim
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9