Algemeen forum voor discussie over de website
Door etab
Al iets bekend over het voorbeeld Wageningen at nu verzonden wordt in plaats van de verwachting?

ik zou graag willen weten of dat langer gaat duren, dan haal ik hem van mijn site af. Het staat wat goedkoop zo.

Verder geen probleem mee. Maar graag info;)

NB: Wat een hoop gezeur hier. De optie is zo simpel. Bevalt het je niet. Ga dan ergens anders heen.
Door wsp
etab schrijft:
Al iets bekend over het voorbeeld Wageningen at nu verzonden wordt in plaats van de verwachting?

ik zou graag willen weten of dat langer gaat duren, dan haal ik hem van mijn site af. Het staat wat goedkoop zo.

Verder geen probleem mee. Maar graag info;)

NB: Wat een hoop gezeur hier. De optie is zo simpel. Bevalt het je niet. Ga dan ergens anders heen.

Is dit geen gezeur dan of valt dit onder dreigen?

:laugh:
Door Luc
etab schrijft:

Tijdens het ophalen van de nieuwe MOS verwachtingen is er een fout geweest. Daardoor stonden er geen MOS verwachtingen op de HWA server. Er wordt dan overgeschakeld naar het voorbeeld.

Ik zal dit gaan aanpassen, zodat niet naar het voorbeeld wordt overgeschakeld, maar dat er in de het plaatje een melding komt dat de verwachting tijdelijk niet beschikbaar is.

Verder zal ik onderzoeken waarom het heel af en toe misgaat tijdens ophalen van de nieuwe MOS plaatjes.

Gr,
Luc
Door wsp
Luc schrijft:
etab schrijft:

Tijdens het ophalen van de nieuwe MOS verwachtingen is er een fout geweest. Daardoor stonden er geen MOS verwachtingen op de HWA server. Er wordt dan overgeschakeld naar het voorbeeld.

Ik zal dit gaan aanpassen, zodat niet naar het voorbeeld wordt overgeschakeld, maar dat er in de het plaatje een melding komt dat de verwachting tijdelijk niet beschikbaar is.

Verder zal ik onderzoeken waarom het heel af en toe misgaat tijdens ophalen van de nieuwe MOS plaatjes.

Gr,
Luc

@Luc,

Goed idee om dat plaatje inderdaad te vervangen door tijdelijk onbeschibaar of zo in die trend.

Langzaam aan komen de buggie's er wel uit en zal het resultaat steeds beter gaan worden, ik heb nog hoop hoor.

Groetjes.
Door CoenVS
Dag allemaal,

Meteo Consult stuurt jullie nu enkele weken de weersverwachtingen en we hopen dat jullie er tevreden mee zijn. Uiteraard kan het altijd beter, maar we denken in de meeste gevallen een goede verwachting te maken.

Onze verwachtingen maken gebruik van modelgegevens en statistische relaties met de WMO stations in Nederland. Daarom zul je lokale effecten zoals stadseffecten en specifieke daleigenschappen (denk aan Limburg)niet optimaal terug zien als zowel de modelgegevens als de waarnemingen ze niet in zich hebben (verwachting voor station De Bilt dus bijv. wel).

Tot nu toe hebben we jullie de verwachtingen z.s.m. gegeven nadat ons verwachtingssysteem deze berekend had. Daarmee zaten aanpassingen van onze meteorologen, die ze nog controleren en soms aanpassen, daarin niet verwerkt. Dit is een bewuste keuze geweest in overleg met Luc. Hij heeft nu aangegeven dat de voorkeur uitgaat naar de gecorrigeerde waardes. Dat gaat per vandaag in, maar betekent wel dat jullie de verwachtingen ca. 2 uur later ontvangen. Daarmee zullen de verwachtingen nog wat beter worden. Voorbeeld was bijvoorbeel de koude nachten eerder deze maand in Zuidoost-Nederland waarbij we de verwachtingen daar ca. 5 graden kouder maakten.

Aan het leveren van de weersymbolen voor de XML werken we nog. We willen dat in 1 keer goed doen (leveren volledige en consistente set) en daarmee grijpt het in op andere operationele processen. Dat is niet erg en we hebben het er graag voor over, maar het is wel de reden dat het langer duurt dan (ook door ons) gehoopt.

Daarvoor dus nog enkele weken geduld a.u.b.

Groeten vanuit Wageningen en veel plezier met deze interessante winter!

Coen Verrijn Stuart
Meteo Consult
Door wsp
CoenVS schrijft:
Daarvoor dus nog enkele weken geduld a.u.b.

Groeten vanuit Wageningen en veel plezier met deze interessante winter!

Coen Verrijn Stuart
Meteo Consult

Goedendag Coen Verrijn Stuart,

Bedankt voor deze info, dat is info waar ik zelf goed mee kan leven, tenminste wat info en danis geduld ook beter op te brengen.
Bij mij is het zo als ik geen info krijg dan komen de vraag tekens doen ze er well wat mee, niet alleen hierzo, maar algemeen met alles heb ik dat.
Mens wil graag een antwoord of info, dit doe ik op mijn werk ook, het lijkt meer op je beschermen zeggen mij collega's, maar ik zie het gewoon dat een mens graag info wilt zodat die beter inzicht krijg in de situatie.

Mijn hoop is er nog en wacht rustig af.
Door jorissynaeve
Bedankt Coen voor deze uitleg.

Morgen zal een nieuwe update de wereld in gestuurd worden van mijn hwamos.php-script alsook de joomla om die 2 uren "op te vangen"
Door wsp
jorissynaeve schrijft:
Bedankt Coen voor deze uitleg.

Morgen zal een nieuwe update de wereld in gestuurd worden van mijn hwamos.php-script alsook de joomla om die 2 uren "op te vangen"

Dit zijn berichten waar we vrolijk van worden, toppie.

:woohoo:
Door jorissynaeve
Even voor ik de update de wereld in stuur. Kan iemand volgende bevestigen:
De updates vinden nu plaats om 11u45 & 23u45 ipv 9u45&21u45? Dit lijd ik af uit Coen zijn reactie.

Mensen die nog niet in mijn adressenlijst staan (dus mensen die mijn script nog niet gebruiken) kunnen mij een pb sturen met hun emailadres er in. Bij de update wordt het script ook naar hen gestuurd.

Tevens zal ik bij de update ook een script steken die de mos-image buffert zodat je in principe steeds een werkende afbeelding krijgt op jullie website (en dit verminderd ook het aantal aanroepingen op de HWA-server drastisch wat weer de snelheid van de HWA-website ten goede komt).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11