Algemeen forum voor discussie over de website
Door Pluvius
Beste Luc,

Het weer actueel is een succes, en dat is je gegund Luc, dat de profs dit ook zien is een bevestiging van de unieke opzet.

Ik vraag me wel eens af, met 138 weerpikkies, wanneer gaat die PC van jouw het niet meer trekken, of draai al met een echte server?

Ben in principe akkoord met de verandering, de gene die bewaar heeft die haakt maar af............

Zou wel afspreken dat de bronnen ergens vermeld gaan worden.

Succes verder,

Groetjes, Joep

www.pluvio.com
Door mavlo77
Pluvius schrijft:
Ben in principe akkoord met de verandering, de gene die bewaar heeft die haakt maar af............

Ja uiteraard. Maar dan was het niet nodig om onze meningen te polsen. Luc gaat ons niet voor niets raadplegen. :)
Door jorissynaeve
Pluvius schrijft:

Of om de website "het weer actueel" niet te benadelen een optie toevoegen aan ieders profiel met de keuze of de gegevens al dan niet door meteo consult gebruikt mogen worden.

Zo zal hetweeractueel geen leden verliezen (diegene die het niet zien zitten samen te werken met meteo consult) en kan de samenwerking door gaan.

Niet dat ik tegen de samenwerking ben hoor (trouwens, veronderstel dat ze gegevens uit België niet gaan gebruiken?)
Door Meteonoord
Vind ik een goed voorstel van Joris. Kan Luc wellicht ook gelijk het forumledenbestand eens opschonen. Misschien moet je de opties gebruikersnaam en datum inschrijving wel verplicht stellen zodat het beestje wel een naam krijgt.

Bert J. van Bergen
Door jango
veghelsweer gaat vind het een prima idee

Als Meteo consult haar afspraken nakomt dat wij als station hun gegevens mogen gebruiken dan kan het voor onze site alleen maar een verbetering van info naar onze bezoekers zijn dus Luc haal eruit wat erin zit.

succes Jan Goorts
Door Wietse
We praten er allemaal wel over, inmiddels hebben de meeste mensen wel gereageerd?
Maar wat is de datum of tijd dat dit allemaal in gang zal gaan komen?
This leuk en aardig, maar er moet ook wat gebeuren dus, anders kunnen we beter even een topic aan maken met een POLL erin, zoiets als dit:

Vind u dat Hetweeractueel.nl weergegevens mag doorgeven aan MC?

- Ja, mits er een link geplaatst wordt en we die eigen weersverwachting krijgen.
- Ja, maar ik wil iets anders dan die 'simpele' verwachting.
- Nee, ik ga met deze voorwaarden niet akkoort.
- Nee, waarvoor zou het nodig zijn.

Zoiets misschien? Anders komen we geen steek verder, zo komt er weer iets meer duidelijkheid, je ziet maar Luc. Hoe je het precies aan pakt ;).
Door FlakkeeWEER
Doen,

Zie alleen maar voordelen, en ben het met het merendeel eens. Voor met de tegenaanbod kan ik goed leven. En inderdaad, hoe en wanneer??

Misschien kunnen ze nog een leuk aanbod doen in een speciale cursus voor weeramateurs... B) Zo kunnen wij een aandeel leveren in het aantal meetstations, en zij in kennisverdieping/overdracht.
Door wthus
Mogé beste weerlui,

Ik vind samenwerking met MC (MeteoConsult) helemaal niet zo'n slecht idee en dit ook al eerder te kennen gegeven aan Luc. Er zal heel wat moois uit kunnen rollen, zolang ook de weeramateur en Luc er voldoende zeggenschap erin heeft. De weeramateur is namelijk diegene die voor de data zorgt en daarvoor de nodige dure apparatuur in huis heeft.

Het online ter beschikking stellen weerdata is voor mij als student ook niet altijd even goedkoop. In mijn geval staat de PC en weerstation op een externe locatie bij een boer (om precies te zijn ex-buurman) en heb ik onder ander extra alleen voor de weerdata een adsl-abbonement moeten afsluiten, daar komt dan ook nog eens onderhoud, stroom, en dergelijke bij kijken.

Als het doorgaat met de plannen van HetWeerActueel en MC, dan zal het ook fijn zijn als MC niet alleen de website naam HetWeerActueel benoemt, maar ook de stationsnaam/beheerdersnaam van het betreffende station waarvan ze de data bemachtigen en gebruiken (een weeramateur vind het veelal fijn als hij/zij erkenning krijgt op radio/tv). Eigenlijk is dat iets wat ik ook als voorwaarde stel voor de gebruikte informatie.

Nog een punt dat ik heb is dat de data onder voorbehoud mee genomen dient te worden. Data die online worden geplaatst zijn namelijk vaak niet de uiteindelijke waarden. Neerslag bijvoorbeeld wordt digitaal slechter gemeten (minder) dan via de hellman regenmeter die iedere avond om 20:00 uur afgetapt wordt. Voor temperatuur geldt exact hetzelfde.

Verder heb ik trouwens niet zoveel belang bij het genoemde weerbericht voor op de website, mensen kunnen dergelijke format overal op internet al vinden en draagt denk ik niet veel bij. Interessanter wordt het als er eventueel een account kan komen voor de deelnemende weeramateur waarop kwalitatief goede radarbeelden, bliksemdetectie, sat-beelden kunnen worden opgevraagd in een hoge resolutie met archief van x-aantal dagen. Zoiets zie ik veel liever.

((Omdat ik Weerbeeld destijds maar *matig* vond heb ik al jaren een vrij prijzig abonnement op Weeronline (outdooralert). Probleem bij Weeronline is dat je ze 10 keer kunt mailen voordat je een reactie krijgt, baal daar van. Onlangs hebben ze daar ook nog eens het archief van de betaalsite deel afgehaald, nog meer om te balen! Zo die frustratie moest er even uit :blush: ))

Ik wacht de ontwikkelingen af, hoe het een en ander gerealiseerd zal worden.

Mvg. Wilber Thus.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 45