Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Ik heb inmiddels een nieuwe hosting partij gevonden, waar ik een dedicated server heb geleased. De server is inmiddels up-and-running. Ik heb deze nu uitvoerig aan het testen.

In de loop van de dag gaat (waarschijnlijk) het forum dicht om de website over te kunnen zetten naar de nieuwe server. De website zelf kan waarschijnlijk gewoon door blijven draaien. Ik zal tijdelijk op beide servers de weerdata ophalen bij de deelnemers, zodat een eventueel dataverlies gering is.

Gr,
Luc
Door Luc
Luc schrijft:
Ik heb inmiddels een nieuwe hosting partij gevonden, waar ik een dedicated server heb geleased. De server is inmiddels up-and-running. Ik heb deze nu uitvoerig aan het testen.

In de loop van de dag gaat (waarschijnlijk) het forum dicht om de website over te kunnen zetten naar de nieuwe server. De website zelf kan waarschijnlijk gewoon door blijven draaien. Ik zal tijdelijk op beide servers de weerdata ophalen bij de deelnemers, zodat een eventueel dataverlies gering is.

Gr,
Luc
HWA is overgezet naar een andere (veel snellere) server bij een andere hosting provider. Zover ik heb kunnen zien, werkt alles zoals zou moeten.

Mochten er nog dingen zijn die niet werken, dan hoor ik dat graag.

Door alle perikelen van de laatste week, heb ik mijn achterstand in het beantwoorden van de mail helaas niet kunnen inlopen. Er staan ongeveer een tiental weeramateurs te trappelen om te gaan deelnemen aan HWA. Mochten jullie dit lezen, dan alvast bij voorbaat mijn excuses dat het toevoegen van het weerstation langer duurt dan wellicht gehoopt/verwacht.

Mvgr,
Luc
Door Luc
Overijse schrijft:
Knap werk Luc. Nu tijd om te rusten hoop ik.

Grtz
Kris
Nog niet helemaal. Het updaten van de data lijkt nog niet automatisch te gaan. Waarschijnlijk iets met de DNS waardoor de cronjob nog op de oude server wordt aangeroepen....
Door Luc
Luc schrijft:
Overijse schrijft:
Knap werk Luc. Nu tijd om te rusten hoop ik.

Grtz
Kris
Nog niet helemaal. Het updaten van de data lijkt nog niet automatisch te gaan. Waarschijnlijk iets met de DNS waardoor de cronjob nog op de oude server wordt aangeroepen....
Ook dat is nu opgelost.

Ik zie trouwens een groot verschil in server belasting. De nieuwe server is een stuk krachtiger en sneller. Wat mij betreft wordt het tijd voor extreem weer, zodat deze server ook z'n vuurdoop krijgt, bij flinke belasting :woohoo:

Gr,
Luc
Door millingenweer
Hoi Luc
Fijn dat het probleem opgelost is
inderdaad laat het extreem weertje maar komen
Maar geniet nu maar van het mooi weertje vandit weekend heb je zeker verdiend
Groetjes Arno
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5