Algemeen forum voor discussie over de website
Door pb2rdf
#69748
osjohn schrijft:
Een schrijven naar een van onze leden vroeger.

Groeten John


John,

Waarom deze oude koeien uit de sloot van 9 jaar geleden ???
Lijkt me geen toegevoegde waarde te hebben, zeker niet op HWA !!

Peter
Door WSParkstad
#69749
He, is dit alweer 9 jaar geleden ppfff.
Inderdaad het gaat over naam veranderen en was dit al vergeten.
Bij het begin kreeg ik het effe warm aangezien het over mij ging en aangezien ik het al helemaal vergeten ben en dan echt helemaal vergeten schrik ik er weer van.

Dit is allemaal in een tijd geweest dat het niet zo goed ging met mij en moet zeggen dat het nog beleefd was, op HWA ben ik ook wel eens over de grenzen gegaan en net zoals ik schrijf dat was een fase in mijn leven die ik liever heeeeel erg snel wil vergeten.

Maar goed 3 uitzendingen als Marinier had toen zijn sporen achtergelaten.

Ik moet Peter wel een beetje gelijk geven, oude koeien is niet goed, wel vooruit kijken en wat geweest is dat is geweest, niet fijn maar ok, het leven gaat gelukkig door en heb ik er flink van geleerd, nu is mijn motto leven en laten leven.

Wees lief voor elkaar en laat iedereen in zijn eigen waarden en normen.

Vriendelijke weer groet,

Marcel.
Door baroman
#69750
Hallo John

Alejuja dat is me nogal wat, ben zelf ook lid van VWK maar ik doe gewoon mij sterkste ding, je overal buiten houden, ach ik heb mijn eigen station en ik doe het weer op mijn manier.
Maar netjes is het niet verre van dat. Gelukkig gaan we hier HWA beter met elkaar om:)

Ook al is het 9 jaar geleden, zo ga je niet met elkaar om je heb normen en waarden dat geld ook voor 9 jaar geleden.

Groeten Ronnie..
Door Toulon7559
#70001
'Leveren-aan' is een aspect.
Je kunt op de website ook zien wat is geleverd.
Heeft iemand info óf/hoe je online informatie kunt ophalen van een bepaald station?

Reden van de vraag:
particuliere PWSen hebben vaak een 'betrekkelijke' kwaliteit, terwijl je mag verwachten dat 'officiële' stations zoals van KNMI goed gecalibreerd en van hoge kwaliteit zijn.
Als je dus je particulier station online wil ijken/vergelijken, dan lijkt me een online-uitlezing van een officiëel station een goed hulpmiddel, rekeninghoudend met 'kleinigheden' zoals refresh&meet-intervallen.

Idee getriggerd door de huidige stormachtige weersomstandigheden.
Zie de luchtdruk grote slagen maken, en dat maakt het mogelijk mijn luchtdrukmeters en die van Twenthe_AWS eens te vergelijken over een redelijk groot bereik van lage waarden.
Door weerstationhoogeloon
#70002
Toulon7559 schrijft:
'Leveren-aan' is een aspect.
Je kunt op de website ook zien wat is geleverd.
Heeft iemand info óf/hoe je online informatie kunt ophalen van een bepaald station?

Reden van de vraag:
particuliere PWSen hebben vaak een 'betrekkelijke' kwaliteit, terwijl je mag verwachten dat 'officiële' stations zoals van KNMI goed gecalibreerd en van hoge kwaliteit zijn.
Als je dus je particulier station online wil ijken/vergelijken, dan lijkt me een online-uitlezing van een officiëel station een goed hulpmiddel
, rekeninghoudend met 'kleinigheden' zoals refresh&meet-intervallen.

Idee getriggerd door de huidige stormachtige weersomstandigheden.
Zie de luchtdruk grote slagen maken, en dat maakt het mogelijk mijn luchtdrukmeters en die van Twenthe_AWS eens te vergelijken over een redelijk groot bereik van lage waarden.



Kijk hier eens: http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/61061-knmi-davis-vue/Page-2 !!!
Het KNMI gebruikt ook Davis VP2 apparatuur voor het WOW project.

Dus als je hierop gaat vergelijken?!??
Oké, Davis is niet slecht, maar wat jij denkt te zien in het WOW project bij o.a. Twente AWS, zijn waarschijnlijk niet de meetgegevens van de gekalibreerde apparatuur welke ze officieel gebruiken.

gr. Remie
Door Wietse
#70003
weerstationhoogeloon schrijft:
Toulon7559 schrijft:
'Leveren-aan' is een aspect.
Je kunt op de website ook zien wat is geleverd.
Heeft iemand info óf/hoe je online informatie kunt ophalen van een bepaald station?

Reden van de vraag:
particuliere PWSen hebben vaak een 'betrekkelijke' kwaliteit, terwijl je mag verwachten dat 'officiële' stations zoals van KNMI goed gecalibreerd en van hoge kwaliteit zijn.
Als je dus je particulier station online wil ijken/vergelijken, dan lijkt me een online-uitlezing van een officiëel station een goed hulpmiddel
, rekeninghoudend met 'kleinigheden' zoals refresh&meet-intervallen.

Idee getriggerd door de huidige stormachtige weersomstandigheden.
Zie de luchtdruk grote slagen maken, en dat maakt het mogelijk mijn luchtdrukmeters en die van Twenthe_AWS eens te vergelijken over een redelijk groot bereik van lage waarden.



Kijk hier eens: http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/61061-knmi-davis-vue/Page-2 !!!
Het KNMI gebruikt ook Davis VP2 apparatuur voor het WOW project.

Dus als je hierop gaat vergelijken?!??
Oké, Davis is niet slecht, maar wat jij denkt te zien in het WOW project bij o.a. Twente AWS, zijn waarschijnlijk niet de meetgegevens van de gekalibreerde apparatuur welke ze officieel gebruiken.

gr. Remie

Dit is onjuist, die getoonde KNMI-stations zijn gewoon 'normale' KNMI-stations voorzien van professionele apparatuur, en geen Davis o.i.d. ;).
Door weerstationhoogeloon
#70010
Wietse schrijft:
weerstationhoogeloon schrijft:
Toulon7559 schrijft:
'Leveren-aan' is een aspect.
Je kunt op de website ook zien wat is geleverd.
Heeft iemand info óf/hoe je online informatie kunt ophalen van een bepaald station?

Reden van de vraag:
particuliere PWSen hebben vaak een 'betrekkelijke' kwaliteit, terwijl je mag verwachten dat 'officiële' stations zoals van KNMI goed gecalibreerd en van hoge kwaliteit zijn.
Als je dus je particulier station online wil ijken/vergelijken, dan lijkt me een online-uitlezing van een officiëel station een goed hulpmiddel
, rekeninghoudend met 'kleinigheden' zoals refresh&meet-intervallen.

Idee getriggerd door de huidige stormachtige weersomstandigheden.
Zie de luchtdruk grote slagen maken, en dat maakt het mogelijk mijn luchtdrukmeters en die van Twenthe_AWS eens te vergelijken over een redelijk groot bereik van lage waarden.



Kijk hier eens: http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/61061-knmi-davis-vue/Page-2 !!!
Het KNMI gebruikt ook Davis VP2 apparatuur voor het WOW project.

Dus als je hierop gaat vergelijken?!??
Oké, Davis is niet slecht, maar wat jij denkt te zien in het WOW project bij o.a. Twente AWS, zijn waarschijnlijk niet de meetgegevens van de gekalibreerde apparatuur welke ze officieel gebruiken.

gr. Remie

Dit is onjuist, die getoonde KNMI-stations zijn gewoon 'normale' KNMI-stations voorzien van professionele apparatuur, en geen Davis o.i.d. ;).



RECTIFICATIE:

Wietse heeft gelijk!

Ik heb contact opgenomen bij het KNMI en de vraag voorgelegd met welke meet apparatuur het KNMI vanaf de diverse meetstations de data aanleveren aan WOW,
Hieronder het antwoordt van de medewerkster van het KNMI:

Geachte Remie ...,

Naar aanleiding van uw vraag deel ik u mede dat alle data aan WOW aangeleverd door de KNMI stations van officiële sensoren komen dus absoluut niet van een Davis Vantage meetapparaat.


Met vriendelijke groet,
Mevr. ...
Klimaatdeskcoordinatrice
medewerkster Backoffice WOW.NL
Onderzoekondersteunster
........................................................................
KNMI Klimaatdesk
Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Vakgroep Weer en Klimaatdiensten
Vakgroep Waarnemen Operationeel Team Kwaliteit
Utrechtseweg 297 | 3731 GA | De Bilt
........................................................................

Dus je eigen meet gegevens vergelijken met de WOW gegevens van de officiële KNMI stations is een mooie toevoeging :)

gr. Remie
Door Toulon7559
#70016
:) Bevestigt mijn informatie over de KNMI-apparatuur.
Blijft alleen nog mijn vraag hoe ik online de laatste waarden van Twenthe_AWS kan bemachtigen.
Op de webpagina bij WOW kan ik wel handmatig een grafiek of grafiek als snapshot ophalen met waarden per 10 minuten, maar dat is toch niet helemaal wat ik bedoel.
Mijn blik is gericht op een http-pull-opdracht o.i.d. die ik naar believen kan loslaten: weet iemand of zoiets van toepassing is? En hoe ziet dat er dan uit?

Bij handmatig ophalen/uitlezen zijn de intervallen tamelijk willekeurig en groot.
Bij online ophalen/uitlezen/vergelijken kun je het interval tamelijk strikt vastleggen, en het proces kan doorlopen, ook als je niet in de buurt van je spullen bent.