Algemeen forum voor discussie over de website
Beste weeramateurs,

Naar aanleiding van de (meest) positieve reacties zie ik voldoende aanleiding om de samenwerking met Meteo Consult verder uit te werken.

Ik heb zojuist met Meteo Consult gebeld om een vervolg afspraak te maken. Door de mei vakantie en aansluitend mijn vakantie zal dit gesprek (pas) op 20 mei plaatsvinden.

Ik zal alle opmerkingen meenemen en voorleggen aan Meteo Consult.

Na 20 mei wil ik jullie een definitief voorstel voorleggen. Ik ga er vanuit dat iedereen zich kan vinden in deze overeenkomst. Mocht je als weeramateur dan alsnog besluiten om je gegevens niet door te sturen naar Meteo Consult, dan blijft het mogelijk om je gegevens te publiceren op http://www.hetweeractueel.nl. Het laatste wat ik wil, is dat jullie stoppen met het publiceren van gegevens op de site waar ik zoveel energie insteek.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, schroom dan niet om deze voor 20 mei te posten of te mailen.

Met vriendelijke groet,

Luc Verkoelen
Goed idee om hetweeractueel.nl zo te laten, zodat mensen kunnen kiezen. Dat geeft vertrouwen. En dat moedigt MC ook aan om er iets aantrekkelijks voor tegenover te stellen :cheer:. De toegang tot de betere radarbeelden etc zoals eerder gesuggereerd lijken mij ook een goede tegenprestatie. De gegevens die beschikbaar worden gesteld door amateurs zijn toch niet zonder kosten tot stand gekomen. Bovendien door de amateurs betere tools ter beschikking te stellen zullen ze nog bedrevener in de hobby worden, waar de kwaliteit van de metingen omhoog gaat.
Door Tom
Beste Luc,
Dit is geweldig om te horen, samenwerking met een erkend weerinstituut.
Ik sta volledig achter je initatief en wens jou en alle andere die meewerken aan hetweeractueel.nl succes met alles.
Weerstation-huissen.nl
Tom Buis.
Door Willy Peters
Dag Luc,

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat, ik ben razend benieuwd hoe het een en ander uitpakt. Dit is toch geweldig? Wij weeramateurs, samenwerken met MC?
Trouwens een leuk artikel in Computeridee, ook een opsteker voor onze hobby. Zijn jullie benaderd door computeridee?
Luc veel succes bij je onderhandeling op 20 mei.

Ben voor samenwerking mits de data g r a t i s toegankelijk blijven.

Een datacontrolesysteem in Weeractueel zou wellicht wenselijk zijn, omdat soms (te )hoge temperaturen worden opgegeven die blijkbaar door sensors gemeten worden die in de zon geplaatst zijn.

Awekas heeft zo,n systeem al ingebouwd voor zijn stations, zodat leden zelf kunnen vergelijken met waarnemers in de buurt.

Zie www.awekas.at

Groeten,
Paul
www.meteolosser.nl
Door regenbui
Dag Luc, een mooie gedachte deze samenwerking, een weerbureau wat rechtstreeks gebruik wil maken van data aangeleverd door ons, kan ik alleen maar toe juichen. Alleen mag Meteo Cunsult er naar mijn mening wel wat tegen over zetten voor deze gratis data. Ik denk in eerste instantie een stukje server sponsering naar jou toe, en in de tweede plaats b.v. een riante korting of gratis gebruik op/van weerbeeld voor alle deelnemers.

groeten Theo
www.meteotuitjenhorn.net
Door kubus
Hoi Luc, fantastisch dat Meteo Consult dit plan heeft opgepakt. Van mij mag de data door MC gebruikt worden onder voorwaarde dat de data vrij en gratis toegankelijk is voor iedereen. Ook de tegenprestatie van MC mag er zijn. Ik maak reeds gebruik van WXSIM voor mijn voorspellingen en een extra toevoeging van Meteo Consult op basis van de data via weeractueel zal een welkome aanvulling zijn om mijn regionale voorspelling verder te verbeteren.

Groet,
Robert
http://www.meteo-bleiswijk.nl
Door Meteo Simpelveld
Op zichzelf is het wel een aardig idee, echter hou rekening ermee dat dit een commerciële organisatie is.
Van mij kunnen ze wel de gegevens hebben onder de huidige condities, maar dan wil ik wel een autorisatie van hun hebben voor o.a. Landbouw en tuinbouw, Gladheid en waterbeheer.

Groet Bert
Door Eckie76
Ik vind het een goed idee en het is een bevestiging voor Luc (en ons :)
dat weeramateurs onmisbaar zijn.
Het artikel van MC zag er netjes uit, ik denk dat we echt een goede samenwerking kunnen mogelijk maken waar we allemaal een aantal voordelen bij gaan hebben.

Wel vind ik het belangrijk dat elke deelnemer moet voldoen aan een paar richtlijnen wat betreft de opstelling van de meetpunten, om zo realistisch mogelijke waarden te kunnen verkrijgen.

Mijn collega weeramateur Ben Effing en ik hebben in Midden-Limburg 3 weerstations draaien:
Sint Odiliënberg ( voldoet )
Montfort ( voldoet uitstekend )
Roermond-Maasniel ( voldoet niet )

Dat laatste weerstation voldoet dus niet aan bepaalde richtlijnen, omdat er gemeten wordt op een dakterras 2,5 meter boven maaiveld, zonder weerhut en met een enorm temperatuurverschil bij zonnig weer.
Helaas kan ik voorlopig ook nergens de windmeter neerhangen. De opstelling van de neerslagmeter is daarentegen weer perfect. Misschien is het dan bijvoorbeeld mogelijk om bepaalde meetstations uitsluitend voor neerslag te gebruiken.

Momenteel zie ik weer vreemde extremen op de startpagina van hetweeractueel. Deze foutieve waarden dienen op de een of andere manier eruit gefilterd te worden, maar hier hebben we het al in een andere topic over gehad.

Groet Olaf Eckhardt
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 45