Luc schrijft:
Ik wil ook even een reactie geven vanaf mijn kant:
Het idee van de poll is het idee van Frans. Dat is niet mijn idee. Op zich is het goed dat de meningen gepeild worden, maar ik zie een HWA lidmaatschap niet zitten. Dus wat mij betreft kunnen we de poll stoppen (sorry Frans).
Ik vind dat iedereen data moet kunnen aanleveren en daar niet voor moet betalen. Bovendien haal ik met een lidmaatschap nog meer werk op mijn hals, want dan moet er ook een hele administratie worden opgezet en bijgehouden. Dus nee!
In een ander topic, worden inkomsten beredeneerd, die helemaal niet aansluiten bij de werkelijkheid. Er worden inkomsten gegenereerd door Google Adsense advertenties te plaatsen. Een enkele keer wordt er een banner 'verkocht' aan een adverteerder. De advertentie inkomsten wegen echter niet op tegen de kosten. Er staat bijvoorbeeld ook een advertentie van een sponsor die prijzen sponsort en klanten die een weerstation kopen attendeert op deze website, maar daar worden geen directe kosten van betaald.
Ik heb de afgelopen jaren al vaker van Google het advies gekregen, om grotere advertentie blokken te gebruiken in plaats van de kleinere, omdat grotere advertentie blokken volgens Google meer inkomsten genereren. Tot nog toe heb ik die 'tips' altijd genegeerd, omdat ik geen 'advertentie site' wil. Aan de andere kant, wil ik wel dat de kosten en inkomsten in evenwicht zijn. Daarom heb ik onlangs besloten om grotere advertentie ruimtes op te nemen. Ik heb daarbij ook gekeken wat andere weer gerelateerde sites aan advertenties hebben, zoals weer.nl.
Ik heb gekozen voor een extra advertentieblok aan de rechterkant. Omdat deze niet stoort binnen de content. Verder heb ik bij de data van een individueel weerstation de 2 kleinere blokken vervangen door 1 grotere ruimte in het midden en 1 grotere ruimte onderaan de pagina. Maar wel onder de belangrijkste data.
Ik ben het met jullie eens dat op de homepage teveel reclame staat. Ik heb lang gezocht naar een indeling voor de homepage waarbij ik toch een groter advertentieblok kan laten zien en daarnaast nog 2 banners. Ik concludeer dat ik daar niet in geslaagd ben voor de homepage. Zelf had ik al twijfels over deze indeling en als ik de reacties lees, dan lijken deze bevestigd. Als iemand een mooie indeling kan maken voor de homepage, dan daag ik die uit om wat screenshots in elkaar te zetten. Ik zal deze graag overnemen.
Overigens heb ik ook nog een andere suggestie. En dat is leden die data aanleveren geen/minder advertenties laten zien. Leden die dagelijks op de website komen, zijn waarschijnlijk 'advertentie blind' en negeren de advertenties onbewust. Dus wellicht komen de kliks (en dus inkomsten) voornamelijk van niet leden. Ik wil hier wel verder over nadenken en kijken of dat te realiseren is.
Ik hoop dat jullie begrijpen dat advertentie inkomsten nodig zijn, om HWA te laten bestaan. Als er vragen/opmerkingen/suggesties zijn, dan hoor ik die graag.
Gr,
Luc
Ik kom hier toch weer op terug want Luc schrijft:
Ik hoop dat jullie begrijpen dat advertentie inkomsten nodig zijn, om HWA te laten bestaan. Als er vragen/opmerkingen/suggesties zijn, dan hoor ik die graag
Dus bij deze,
Luc heeft gelijk wat betreft het in evenwicht houden tussen kosten en opbrengsten,dus dat er grotere reclame blokken worden gebruikt ok,jammer dat er NIET over de inhoud word gesproken en ook dat er geen enkele reactie is gekomen
op de eerdere meldingen want er waren meer mensen die zich storen aan de inhoud.
mvr gr Chris