Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Ook hier al sinds donderdag geen MOS meer.
De eigen versie loopt wel gewoon probleemloos.

Aangezien de MOS volgens mij gemaakt is door Luc, en aangepast aan de layout van HWA, lijkt het mij dat het probleem op Luc's server zit, en niet bij Meteo Consult. Waarom zou anders de xml-feed wel gewoon blijven werken?

Groet Olaf
Door tvg
In het zuiden van het land is het herfstvakantie, het zou mij niet verbazen als Luc even een paar dagen weg is.

groet
Theo
Door wslangerak
Beste weercollega's,

Zodra de mogelijkheid er is zal het probleem worden opgelost. Meer kan ik er op dit moment ook niet over zeggen.

Bedankt voor jullie geduld.

Gr,
Door weerzoetermeer
Hoi Olaf,

Eckie76 schrijft:
Ook hier al sinds donderdag geen MOS meer.
De eigen versie loopt wel gewoon probleemloos.

Aangezien de MOS volgens mij gemaakt is door Luc, en aangepast aan de layout van HWA, lijkt het mij dat het probleem op Luc's server zit, en niet bij Meteo Consult. Waarom zou anders de xml-feed wel gewoon blijven werken?

Groet Olaf

Hieronder een reactie van CoenVS (MC) over een vorige storing van de MOS.

Goedemorgen allen,

Vervelend dat het fout gaat.

Heb zojuist met Luc gesproken en met onze collega's gebeld die voor deze systemen verantwoordelijk zijn.
Ze onderzoeken het momenteel en waarschijnlijk ligt het aan specifieke instellingen van nieuwe hardware/software die is ingezet.
Er draaien meerdere machines die de taak oppakken die jullie plaatjes maken. Waarschijnlijk gaat dat op 1 of meerdere van de nieuwe machines niet goed en op de andere oude wel. Dat verklaart ook dat de meeste verwachtingen wel goed gaan, maar sommigen niet.

Ze kijken er vandaag naar en hopelijk vinden ze de oplossing.
Zodra ik daarover een seintje krijg, horen jullie het.

Groeten vanuit Wageningen,
Coen van Meteo Consult

Hieruit maak ik op dat het MC is die de plaatjes maakt. Maar goed...we moeten even geduld hebben, het is niet anders.

Gr.
Thierry
Door petergroeneveld
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Goedenmiddag,

Over de MOS gesproken,

Ik zie zojuist dit artikel staan op de Website van Meteo Consult:

http://www.weer.nl/nl/home/weer/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/a3b542d3ca8a5f9cc7dddac5f5c08f4b/article/een_praktijktest_voor_de_mos.html

Mvg, Martijn

Jammer dat wij niet zo'n mooi plaatje krijgen terwijl we met zijn allen nog wel data leveren. ;)
Hier ook sinds 20.10.2010 22:00h de laatste update gekregen. Heb de MOS verwachting maar even niet toonbaar gemaakt op mijn site, gelukkig werkt de xml variant wel nog. :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13