Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteonoord
Mark schrijft:
Lijkt me een prima zaak. Een wat serieuzere studie naar het stadsklimaat vindt ik zelf ook belangrijk, mede gezien het feit dat de meeste Nederlanders in de stad wonen. Het delen van de gegevens met het KNMI vind ik geen probleem, aangezien ook hun eigen datasets steeds meer via internet worden ontsloten.

Ga zo door! B)

Groet,

Mark Wijnen,

Mark's weerstation Nijmegen

http://kpn.home.kpn.nl/markenilonka/

Hi Mark,

Je link loopt niet.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Tom
Beste Luc,

Ik sta hier voor 100 % achter, net als bij meteoconsult.
Geweldig, doen.

Tom
Weerstation-huissen.nl
Door tinuz97
Ik snap alleen even niet waarom je een nieuw topic ervoor maakt,zal wel een foutje zijn neem ik aan.
Anyway,welkom op het forum :laugh:

Moderator bericht:
Bericht verplaatst naar het juiste topic
Door weerstationheist
Een Belgische reactie. Eigenlijk zou de vraag moeten gesteld worden: Wie wil NIET meewerken ??? de antwoorden zullen miniem zijn want welke weeramateur die zijn gegevens beschikbaar stelt op zijn website en HWA wil nu niet meewerken. Kon de de Belgische KMI maar met zo'n initiatief komen want voor hen bestaan we (amateurweerstations) niet. als we data of data willen op onze site plaatsen zijn er geen (gratis) script beschikbaar wel bij het KNMI. Zie ook buienradar.nl enz... En dan zeggen de Hollanders gierig (=zuinig) zijn.
Luc, als ge m'n Belgische data kunt gebruiken ... laat het maar weten! :woohoo:
mvg Bob - ON7DKE
weerstationheist.be
Bijlagen
bannerweerstationMINI1.jpg
bannerweerstationMINI1.jpg (15.62 KiB) 2417 keer bekeken
Door deja46
Samenwerking is altijd goed. Natuurlijk zorgt een professioneel bedrijf dat ze er beter van wordt. Blijkbaar is het KNMI van opvatting dat wij als weeramateurs een bijdrage leveren aan de meteorologie. En dat beschouw ik als een compliment, in het bijzonder voor HWA. Het gaat er voor mij niet om dat ik uit de kosten kom of zelfs overhoud aan mijn hobby. Wel dat ik serieus genomen wordt en dat gebeurt op deze wijze.
Kortom: doorgaan met de contacten met het KNMI!!

Jan Dekker
Door jango
@ Luc

Waar blijft de POLL.??????????

Hebben we eindelijk iets waarover je onze mening wil pijlen blijft de startpagina verstoken van de POLL.

Als ik mijn data blijf aanleveren zal ik hier zeker medewerking aan verlenen.
Maar dan moet er het een en ander nog wel veranderen.

groet Jan Goorts
Door jango
Meteonoord schrijft:
Beste collega's,

Was er eindelijk rust binnen HWA na de HWA/MC perikelen begint het hele gedoe weer opnieuw.

Wanneer komt er nu eindelijk eens verzet tegen tegen deze commerciële aanpak ?

We schreeuwen dat we amateurs zijn maar ik begin er steeds meer twijfels bij te krijgen.

Op voorhand spelen ook hier weer de nodige vragen :

1. Wie levert de gegevens ?
Antwoord : de amateur
2. Wie pakt de revenuen ?
Antwoord : Luc, MC, KNMI
3. Wat is het belang van de amateur ?
Antwoord : Geen
4. Wat is het belang van Luc, MC en KNMI ?
Antwoord : Geld

In de hele HWA/MC zaak kregen de tegenstanders de volle laag, dit zal nu wel weer geschieden.

De grootste vraag blijft echter : Willen wij wel amateurs zijn ?

Aan de vooravond van wederom een nieuwe discussie m.b.t. "samenwerking " hoop ik dat een ieder hieraan eens denkt. Luc, MC en KNMI zijn commercieel, ze moeten er van eten. Ik heb, en met mij velen, hard voor mijn eigen brood moeten werken. Ik ga niet ook nog het brood voor een ander verdienen.

Ik wens een ieder veel wijsheid toe in deze, hoogstwaarschijnlijk weer, felle discussie.

Desalniettemin, met vriendelijke groet,

Bert J. van Bergen

@ Bert.

Alvorens deze reactie te geven heb ik de hele onderwerp gelezen laat hier geen misverstand over zijn.

Het gaat over samenwerking tussen KNMI en HWA

Je bent zo ongeveer de enige die het oneens is met de gang van zaken.

Denk aan je HART

Ik zou zeggen stop gewoon met aanleveren van data aan HWA het is namelijk niemand verplicht om dat te doen.

Verder zou ik de site`s van MC , KNMI, en HWA instellen als verboden pagina`s in je webbrowser want dit zijn toch alleen maar site`s die uit zijn op financieel gewin als ik jou verhaal tenminste moet geloven.

Stort je helemaal op het beheer van je eigen site en ontwikkel hem zoals Luc bezig is en misschien ligt dan voor jou het geld ook voor het oprapen.
Maar ik denk je de waarheid wel anders zal zijn.

succes met je hobby.

groet Jan
Door Meteonoord
jango schrijft:
Meteonoord schrijft:
Beste collega's,

Was er eindelijk rust binnen HWA na de HWA/MC perikelen begint het hele gedoe weer opnieuw.

Wanneer komt er nu eindelijk eens verzet tegen tegen deze commerciële aanpak ?

We schreeuwen dat we amateurs zijn maar ik begin er steeds meer twijfels bij te krijgen.

Op voorhand spelen ook hier weer de nodige vragen :

1. Wie levert de gegevens ?
Antwoord : de amateur
2. Wie pakt de revenuen ?
Antwoord : Luc, MC, KNMI
3. Wat is het belang van de amateur ?
Antwoord : Geen
4. Wat is het belang van Luc, MC en KNMI ?
Antwoord : Geld

In de hele HWA/MC zaak kregen de tegenstanders de volle laag, dit zal nu wel weer geschieden.

De grootste vraag blijft echter : Willen wij wel amateurs zijn ?

Aan de vooravond van wederom een nieuwe discussie m.b.t. "samenwerking " hoop ik dat een ieder hieraan eens denkt. Luc, MC en KNMI zijn commercieel, ze moeten er van eten. Ik heb, en met mij velen, hard voor mijn eigen brood moeten werken. Ik ga niet ook nog het brood voor een ander verdienen.

Ik wens een ieder veel wijsheid toe in deze, hoogstwaarschijnlijk weer, felle discussie.

Desalniettemin, met vriendelijke groet,

Bert J. van Bergen

@ Bert.

Alvorens deze reactie te geven heb ik de hele onderwerp gelezen laat hier geen misverstand over zijn.

Het gaat over samenwerking tussen KNMI en HWA

Je bent zo ongeveer de enige die het oneens is met de gang van zaken.

Denk aan je HART

Ik zou zeggen stop gewoon met aanleveren van data aan HWA het is namelijk niemand verplicht om dat te doen.

Verder zou ik de site`s van MC , KNMI, en HWA instellen als verboden pagina`s in je webbrowser want dit zijn toch alleen maar site`s die uit zijn op financieel gewin als ik jou verhaal tenminste moet geloven.

Stort je helemaal op het beheer van je eigen site en ontwikkel hem zoals Luc bezig is en misschien ligt dan voor jou het geld ook voor het oprapen.
Maar ik denk je de waarheid wel anders zal zijn.

succes met je hobby.

groet Jan

Hi Jan,

Nog meer geld ???????

Gelukkig heb ik in mijn leven andere prioriteiten.
Door Effing
Mijn gegevens stel ik gaarne ter beschikking aan ons KNMI.Uiteindelijk is het KNMI van en voor ons allen inclusief de commerciele jongens.
Door Meteo Enter
Hallo Luc,
Allereerst, mijn gelukwenswensjes, je hebt het gepresteerd dat de professionele weermensen, die decennia over de "weeramateurs" toch wel wat neerbuigend spraken en handelden, ons nu wel serieus gaan nemen. De relatie met Meteo Consult was al een geweldige erkenning, nu het KNMI niet wil achterblijven is dat een pluim op de hoed van alle sereieuze weermeetmensen. Dat is pure winst!Mensen die er commerciele winst voor het KNMI of voor jou in bevroeden, moeten wel even bedenken dat ze een hobby bedrijven en niet zuur moeten doen als een ander de kolen uit het vuur sleept! Beren op de weg kun je zelf oproepen, dus ook zelf verjagen!
Mijn gegevens mag je ook aan het KNMI verstrekken.
Geeft het geen problemen in de samenwerking met Meteo Consult?
Want die dagelijkse plaatjes wil ik niet kwijt!
Groet,
Jan van Schoot.
Meteo Enter

Bericht verplaatst door moderator.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 22