Algemeen forum voor discussie over de website
Door kees ws middelburg
Meschien heb ik iets gemist in het topic,maar ik lees over --- en *** over slecht aangeleverde data,maar ik kan heel me station niet meer terug vinden in de lijst.

Grt Kees ws mdl
Door jacg
Ik heb me in het geheel niet met dit topic bemoeid omdat ik persoonlijk het grote onzin vind. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar data.

De temperatuursverschillen zijn nu altijd enorm, vooral de mensen met stadsweerstation meten vele graden hoger dan de mensen met een weerstation in het vrij veld.

Kijk ik nu naar de lijst van Drenthe, Meteo Sleen heeft 3 streepjes bij de temp, terwijl de temp daar ook gewoon 17 graden is, keurige grafiek met geen uitschieters.

En als ik dan bovenstaande reactie van Kees van WS Middelburg lees, dan heb ik toch mijn twijfels bij deze hele actie.

Groeten,

Jacco
Door weerzoetermeer
kees ws middelburg schrijft:
Meschien heb ik iets gemist in het topic,maar ik lees over --- en *** over slecht aangeleverde data,maar ik kan heel me station niet meer terug vinden in de lijst.

Grt Kees ws mdl

Je staat weer in de lijst, zie pm.

Gr.
Thierry
Door weermaarssen
Bij mijn neerslag staan *** . Als ik een restaurant was zou ik hier trots op zijn.
Snappen doe ik het niet want om 0:00 uur worden alle gegevens gereset.
Wat moet ik doen??

Groet, Louis
Door SpeedyGJ
Ik dacht al, heel HWA op zijn kop maar niet dus haha :D

Echter vraag ik me wel iets af:
Wij moderator team zitten wel stations uit te sluiten maar wat als diegene het opgelost heeft en het niet meld? Juist dan blijft die blokkade er dus op zitten, de laatste dagen let ik hier wel goed op en soms haal ik aantal stations weer van blockade.

Ik het niet makkelijk om alle stations van block te halen en te kijken welke stations weer op de blockade moet gaan met eventuele nieuwe PM/Mail naar die persoon?
Door kees ws middelburg
weerzoetermeer schrijft:
kees ws middelburg schrijft:

Grt Kees ws mdl

Je staat weer in de lijst, zie pm.

Gr.
Thierry

dank je wel

Grt Kees ws mdl
Door jango
SpeedyGJ schrijft:
Ik dacht al, heel HWA op zijn kop maar niet dus haha :D

Echter vraag ik me wel iets af:
Wij moderator team zitten wel stations uit te sluiten maar wat als diegene het opgelost heeft en het niet meld? Juist dan blijft die blokkade er dus op zitten, de laatste dagen let ik hier wel goed op en soms haal ik aantal stations weer van blockade.

Ik het niet makkelijk om alle stations van block te halen en te kijken welke stations weer op de blockade moet gaan met eventuele nieuwe PM/Mail naar die persoon?

Als een station een probleem oplost en dat vervolgens niet meld is dat toch zeker een probleem van dat station zelf en blijft het block gewoon bestaan.
Daar moet je je als moderator niet druk om maken, het is toch niet teveel gevraagd om dan even een melding te doen.
En zeker niet alle stations uit de blokkade dan word de extreme pagina weer maanden lang verpest met niet kloppende data.

Het lijkt me beter om de nu niet kloppende data te verwijderen die nu nog aanwezig is op de extreem pagina.
Het betreft 2 data van gister (Nederland en België) waar een hele grote vraagteken bij kan.

grt. Jan
Door Zaferr
Ik vind het bijzonder flauwekul dat alle data nu met --- of *** worden aangegeven. Tuurlijk, je kan de pagina van de desbetreffende weerstation kijken, maar alles in een oogopslag zien is veel fijner! Nu is mijn temperatuur ook eruit gefilterd, wat misschien "terecht" is, maar ik ben en blijf een stadsstation. Het is toch gewoon de temperatuur die ik meet in mijn achtertuin? Oké, deze discussie is misschien wel 100x eerder gevoerd, maar ik blijf toch bij mijn standpunt! Als er meer van dit soort acties komen, ben ik weg!
Door wslangerak
Zaferr schrijft:
Ik vind het bijzonder flauwekul dat alle data nu met --- of *** worden aangegeven. Tuurlijk, je kan de pagina van de desbetreffende weerstation kijken, maar alles in een oogopslag zien is veel fijner! Nu is mijn temperatuur ook eruit gefilterd, wat misschien "terecht" is, maar ik ben en blijf een stadsstation. Het is toch gewoon de temperatuur die ik meet in mijn achtertuin? Oké, deze discussie is misschien wel 100x eerder gevoerd, maar ik blijf toch bij mijn standpunt! Als er meer van dit soort acties komen, ben ik weg!

Als het gaat om een "kleine" afwijking van de temperatuur, veroorzaakt door tuineffect, mag je station niet zijn uitgesloten. Dus óf je hebt een grote afwijking, of je bent ten onrechte geblokkeerd.

Ik heb even gekeken en het blijkt dat je op 13/14 januari 2011 een tijdelijke uitsluiting hebt gekregen voor de temperatuur. Als het goed is heb je daar toen een bericht over gehad. Als je daar niet op reageert en de afwijking (die toen blijkbaar erg groot was) is niet verbeterd, dan wordt de uitsluiting op permanent gezet. En dat is inderdaad op 15 januari 2011 gebeurd.

Ik heb nu de blokkering eraf gehaald omdat er nu geen vreemd verschil in jouw temperatuurmeting zit. Advies: kijk af en toe even of alles goed loopt. Niet alleen op je eigen PC, maar ook op HWA. Als er iets niet goed gaat, geef het door, dan kunnen wij ook sneller reageren.

300 amateurs die hun eigen data in de gaten houden werkt altijd beter dan 3 of 4 moderatoren die dat voor al die stations in hun vrije tijd moeten doen.
Door meteozwolle
misschien is het een idee om in de beheer-pagina van je weerstation te laten zien dat je een uitsluiting hebt voor bv: temp, wind etc.... en hoe je dit op te lossen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 24