- 16 jul 2011, 13:37
wslangerak schrijft:
Ik heb even mijn mail gecheckt, maar kwam alleen een emailtje van een bezoeker tegen, en schoot mij inderdaad binnen dat mijn temperatuursensor toen niet goed functioneerde! Inmiddels werkt hij, gelukkig, weer naar behoren. En ja, ik heb inderdaad tuineffect, want op sommige dagen oploopt tot een 2 graden "boven normaal". En wat je zegt is waar, het is mij ook makkelijk om lekker te klagen, terwijl jullie je stinkende best doen, waarvoor lof! Maar het komt zo mierenneukerig over (begrijp me niet verkeerd, het is geen persoonlijke kritiek oid.). Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je 4-6 graden verschil hebt -weet niet wat jullie criteria is- dat je er dan uitgefilterd word. Omdat het hier natuurlijk om stadsstations gaat en het geen wedstrijd is wie het dichtst bij het KNMI komt. Dat idee krijg ik namelijk wel steeds, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook zo bedoeld wordt;)
Grtz
P.s. Bedankt voor de aanpassing!
Zaferr schrijft:Ik vind het bijzonder flauwekul dat alle data nu met --- of *** worden aangegeven. Tuurlijk, je kan de pagina van de desbetreffende weerstation kijken, maar alles in een oogopslag zien is veel fijner! Nu is mijn temperatuur ook eruit gefilterd, wat misschien "terecht" is, maar ik ben en blijf een stadsstation. Het is toch gewoon de temperatuur die ik meet in mijn achtertuin? Oké, deze discussie is misschien wel 100x eerder gevoerd, maar ik blijf toch bij mijn standpunt! Als er meer van dit soort acties komen, ben ik weg!
Als het gaat om een "kleine" afwijking van de temperatuur, veroorzaakt door tuineffect, mag je station niet zijn uitgesloten. Dus óf je hebt een grote afwijking, of je bent ten onrechte geblokkeerd.
Ik heb even gekeken en het blijkt dat je op 13/14 januari 2011 een tijdelijke uitsluiting hebt gekregen voor de temperatuur. Als het goed is heb je daar toen een bericht over gehad. Als je daar niet op reageert en de afwijking (die toen blijkbaar erg groot was) is niet verbeterd, dan wordt de uitsluiting op permanent gezet. En dat is inderdaad op 15 januari 2011 gebeurd.
Ik heb nu de blokkering eraf gehaald omdat er nu geen vreemd verschil in jouw temperatuurmeting zit. Advies: kijk af en toe even of alles goed loopt. Niet alleen op je eigen PC, maar ook op HWA. Als er iets niet goed gaat, geef het door, dan kunnen wij ook sneller reageren.
300 amateurs die hun eigen data in de gaten houden werkt altijd beter dan 3 of 4 moderatoren die dat voor al die stations in hun vrije tijd moeten doen.
Ik heb even mijn mail gecheckt, maar kwam alleen een emailtje van een bezoeker tegen, en schoot mij inderdaad binnen dat mijn temperatuursensor toen niet goed functioneerde! Inmiddels werkt hij, gelukkig, weer naar behoren. En ja, ik heb inderdaad tuineffect, want op sommige dagen oploopt tot een 2 graden "boven normaal". En wat je zegt is waar, het is mij ook makkelijk om lekker te klagen, terwijl jullie je stinkende best doen, waarvoor lof! Maar het komt zo mierenneukerig over (begrijp me niet verkeerd, het is geen persoonlijke kritiek oid.). Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je 4-6 graden verschil hebt -weet niet wat jullie criteria is- dat je er dan uitgefilterd word. Omdat het hier natuurlijk om stadsstations gaat en het geen wedstrijd is wie het dichtst bij het KNMI komt. Dat idee krijg ik namelijk wel steeds, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook zo bedoeld wordt;)
Grtz
P.s. Bedankt voor de aanpassing!