Algemeen forum voor discussie over de website
Door Zaferr
wslangerak schrijft:
Zaferr schrijft:
Ik vind het bijzonder flauwekul dat alle data nu met --- of *** worden aangegeven. Tuurlijk, je kan de pagina van de desbetreffende weerstation kijken, maar alles in een oogopslag zien is veel fijner! Nu is mijn temperatuur ook eruit gefilterd, wat misschien "terecht" is, maar ik ben en blijf een stadsstation. Het is toch gewoon de temperatuur die ik meet in mijn achtertuin? Oké, deze discussie is misschien wel 100x eerder gevoerd, maar ik blijf toch bij mijn standpunt! Als er meer van dit soort acties komen, ben ik weg!

Als het gaat om een "kleine" afwijking van de temperatuur, veroorzaakt door tuineffect, mag je station niet zijn uitgesloten. Dus óf je hebt een grote afwijking, of je bent ten onrechte geblokkeerd.

Ik heb even gekeken en het blijkt dat je op 13/14 januari 2011 een tijdelijke uitsluiting hebt gekregen voor de temperatuur. Als het goed is heb je daar toen een bericht over gehad. Als je daar niet op reageert en de afwijking (die toen blijkbaar erg groot was) is niet verbeterd, dan wordt de uitsluiting op permanent gezet. En dat is inderdaad op 15 januari 2011 gebeurd.

Ik heb nu de blokkering eraf gehaald omdat er nu geen vreemd verschil in jouw temperatuurmeting zit. Advies: kijk af en toe even of alles goed loopt. Niet alleen op je eigen PC, maar ook op HWA. Als er iets niet goed gaat, geef het door, dan kunnen wij ook sneller reageren.

300 amateurs die hun eigen data in de gaten houden werkt altijd beter dan 3 of 4 moderatoren die dat voor al die stations in hun vrije tijd moeten doen.

Ik heb even mijn mail gecheckt, maar kwam alleen een emailtje van een bezoeker tegen, en schoot mij inderdaad binnen dat mijn temperatuursensor toen niet goed functioneerde! Inmiddels werkt hij, gelukkig, weer naar behoren. En ja, ik heb inderdaad tuineffect, want op sommige dagen oploopt tot een 2 graden "boven normaal". En wat je zegt is waar, het is mij ook makkelijk om lekker te klagen, terwijl jullie je stinkende best doen, waarvoor lof! Maar het komt zo mierenneukerig over (begrijp me niet verkeerd, het is geen persoonlijke kritiek oid.). Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je 4-6 graden verschil hebt -weet niet wat jullie criteria is- dat je er dan uitgefilterd word. Omdat het hier natuurlijk om stadsstations gaat en het geen wedstrijd is wie het dichtst bij het KNMI komt. Dat idee krijg ik namelijk wel steeds, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook zo bedoeld wordt;)

Grtz

P.s. Bedankt voor de aanpassing! :)
Door wslangerak
meteozwolle schrijft:
misschien is het een idee om in de beheer-pagina van je weerstation te laten zien dat je een uitsluiting hebt voor bv: temp, wind etc.... en hoe je dit op te lossen.

Daar zijn die "---" in de lijst toch prima voor? Zodra er een blokkering komt verschijnen de streepjes, zodra de blokkering eraf gaat verdwijnen ze weer.
Door plasta
Per direct alles opgezegd.
Geen Geleen meer. Ik heb nooit een bericht gehad, dat mijn temp werd uitgesloten in de temp, terwijl dit al een hele tijd gaande is. Mijn temp is vaak aan de hoge kant, terwijl een station in de buurt juist aan de lage kant is. Dat wordt wel als juiste waarde aangenomen. Een weerstation hier in de buurt, dat niet mee doet HWA heeft meestal juist dezelfde gegevens als mij. Ik stoor me al langere tijd aan het reilen en zeilen en sfeer hier. Dit is de druppel.....

Raymond, die hier maar zeer weinig plezier heeft beleefd
Door weermaarssen
weermaarssen schrijft:
Bij mijn neerslag staan *** . Als ik een restaurant was zou ik hier trots op zijn.
Snappen doe ik het niet want om 0:00 uur worden alle gegevens gereset.
Wat moet ik doen??

Is al opgelost In beheerpagina stond verversing niet op 0:00 uur

Groet, Louis
Door SpeedyGJ
Vreemd dat je geen bericht hebt gehad, ik heb dat namelijk wel naar je toe gestuurd, pm me even of de temp is opgelost of niet.

Ik krijg nu een beetje het gevoel dat we wat te ver gaan met dit. Wat een verzamelpunt zou worden is nu meer richting het officiële te gaan.
Tuurlijk zijn er mensen die hier mee eens zijn, maar voor sommige mensen lijkt dit de druppel te zijn.
Door petergroeneveld
Nog geen 10% van de deelnemende weerstations heeft gestemd, toch is er al snel een besluit genomen, niet erg democratisch vind ik. Vele zijn op vakantie en/of hebben het nog niet kunnen lezen.
Door wslangerak
plasta schrijft:
... terwijl dit al een hele tijd gaande is. Mijn temp is vaak aan de hoge kant, terwijl een station in de buurt juist aan de lage kant is. Dat wordt wel als juiste waarde aangenomen...

Raymond,

Om precies te zijn, de uitsluitingen lopen van 11 t/m 18 mei (tijdelijk en uiteindelijk permanent). Een extra warme periode met veel zon op de sensor misschien?

Ik begrijp je frustratie, maar... er is iets wat ik niet kan verklaren.
Als ik nu kijk naar je HWA-grafiek zie ik een max temp die gisteren boven 26°C ligt, ik schat zo'n 26.3°C.
Als ik op je site kijk zie ik een max temp gisteren (WDLive grafiek) van 25.3°C. Hoe kan dat? Zit er ergens een offset die niet bij HWA terechtkomt?
Ben wel benieuwd hoe dat komt, 't scheelt toch een graad.
Door meteozwolle
nee, ik zou wel gewoon de waarden laten staan maar in de beheerpagina aangeven of waarden wel/niet worden meegenomen. je zou ook kunnen denken aan een extra kolom waarin aangegeven wordt of er uitsluitingen geleden voor dit station of niet.
Door useradema
Heren,

Ik ben dagelijks en fanatiek met mijn weerhobby bezig...
Ik neem het aanleveren van mijn data heel serieus!
Nu baal nu dat ik "***" bij mijn neerslag heb staan. Hier hoort gewoon 0.0 te staan.

Luc Schreef:
Voor de neerslag gegevens zie je soms '---' staan en soms '***'. De streepjes betekenen 'minder betrouwbare data', oftewel een (tijdelijke) uitsluiting. De sterretjes betekenen dat er geen uitsluiting is, maar dat de neerslag niet vanaf 0:00u 's nachts wordt aangeleverd.

Ik reset mijn waardes om 0:00. Dus was doe ik nu niet goed?

Groet,
Alexander

www.weerstation-emmen.nl
Door relin
meteozwolle schrijft:
nee, ik zou wel gewoon de waarden laten staan maar in de beheerpagina aangeven of waarden wel/niet worden meegenomen. je zou ook kunnen denken aan een extra kolom waarin aangegeven wordt of er uitsluitingen geleden voor dit station of niet.

Is een optie. Of de twijfelachtige data inderdaad tonen, maar dan in bv het rood.

Groet Remko
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 24