Algemeen forum voor discussie over de website
Door etab
Ik zag dat mijn zonsopkomst wat afweek van mijn buurtstations.
(ja als je eenmaal aan het fijntunen slaat dan blijf je bezig)

Nu snap ik niet helemaal wat ik moet invullen in mijn plaatsbepaling.

Ik heb 2 plekken.
A) de TFA kan ik op AMS (Amsterdam zetten) en verder zie ik niet hoe ik die op het beeldscherm kan wijzigen naar mijn woonplaats)

2) Weatherdisplay. Nu heb ik uitgedokterd dat ik zit op 4.657505750656128
en 52.488706033411894
Nu snap ik dat de eerste 6 voldoende zijn, maar dat ding wil het in minuten hebben, En bij de 4.6575 kom ik dus niet verder dan 4.60.60 en bij de 52.4887 niet verder dan 52.48.60

Hoe los ik dat op?
Door petergroeneveld
Met Google Earth kun je precies de plaats aanwijzen waar je weerstation staat en op de regel eronder zie je precies de coordinaten in graden, minuten en seconden staan, zelfs de hoogte die je ook bij de plaatsbepaling van WD moet invullen staat erbij vermeld, werkt zeer nauwkeurig. Je moet het graties programma wel nog even installeren.
Door wslangerak
En op de console van de TFA doe je het volgende:

Druk op de pijl omhoog (of omlaag) tot linksonder de sunrise/set icoontjes knipperen;
Druk op SET en houd ingedrukt tot de citycode naast de klok gaat knipperen;
Kies dan USR als citycode (usermode), druk SET.
Je kunt dan met de pijlen eerst de graden van de Latitude instellen, druk op SET als de instelling goed is;
Deze procedure herhalen voor de minuten LAT, Noordelijk of Zuidelijk halfrond (N), graden LON, minuten LON, Westerbreedte of Oosterbreedte(E), tijdzone (+1) en DST (Zomertijd: ON);
Iedere stap bevestigen met SET, dan springt hij naar de volgende waarde.

Succes
Door petergroeneveld
etab schrijft:
De uitkomst van earth staat heirboven en die snap ik nou juist niet.

De plaatsbepaling van jou staat wel in een decimaal getal, voor het invullen in WD zoals Jan al aangaf zul je het wel even moeten omrekenen naar graden, minuten en seconden. Overigens geeft Google Earth bij mij de waarden al gelijk in graden, minuten en seconden aan.