Algemeen forum voor discussie over de website
Door Willy Peters
Mijn windsnelheidsmeter is er mee gestopt. Dus vandaar dat de waarden op 0 staan. Zal er morgen naar kijken.

Willy Peters
Door weermaarssen
Héé Willy .

Kom naar buiten repareren nu valt er wat uit de hemel dus een betere test kan je niet hebben

Groet

Louis Althues
Door Willy Peters
Probleem opgelost!
De kabel die vanaf de windrichting en windsnelheidsmeter komt heb ik gekoppeld met 2 rj45 connectoren. Na een regenbui op dinsdagmiddag is er blijkbaar zoveel vocht tussen de connectoren gekomen dat er kortsluiting tussen de contacten is ontstaan. Het is mij woensdagavond pas opgevallen dat ik geen windsnelheid aanwijzing meer had. Moest woensdagavond weg maar voordat ik wegging had ik de oorzaak al ontdekt en tijdelijk opgelost. De meting was om 20:30 uur weer terug. Neem maatregelen zodat er geen vocht meer in de connectoren kan komen.

groet,

Willy Peters
Door SpeedyGJ
Waarom neem je geen anemometer transmitter kit? 145 euro en je bent van dit hele probleem verlost! :)

Als je daar geen geld voor hebt dan houd het natuurlijk op, wat je dan kan doen is, een zakje omheen wikkelen en daarna goed intapen, zowel 5cm a 10cm van beide kanten van het hulpstukje :)
Bij mij werkte dit altijd, zelfs na een behoorlijke storm waar de regen met 60km/h of meer tegen de draad en al werkte het nog! :)
Door eugel
weet zeker dat willy daar hele goede tape voor heeft ;)

Groet Marcel
Door Willy Peters
Dat jij dat weet Marcel?

Maar ik bouw het spulletje in een kastje met de kabel invoer onderin. Gebeurt nooit niks meer mee.