Algemeen forum voor discussie over de website
Door etab
Mijn pc die ik gebruik voor mijn station is van het jaar voor de commodore 64. :laugh:

Nu draait hij wel maar ik moet er niet aan gaan denken er wat mee te doen want dan ben ik er een week mee bezig om het voor elkaar te krijgen zo traag.

Nu orienteer ik me op wat anders.

Maar daar dit apparaat 24/7 aan staat moet het wel ergens tegen kunnen.
En een laptop is wel lekker klein. maar kan een laptop wel een paar jaar constant aan staan?

En ik was in Frankrijk op vakantie, daar zaten een hoop jongeren in de bar te internetten :unsure: met mini laptops. is dat een optie?
Ik heb alleen wat opslag ruimte nodig en een draaiende pc. Een laptop gebruikt ook veel minder stroom, want de huidige pc draait toch 400 watt 24/7 en dat kost toch ook wat.
Ander ga ik toch voor een gewone pc
Door nolversteeg
Hoi Etab,

als je een nw. laptop moet kopen is het zonde deze kan veel meer dan alleen maar weerdata spuien, Als je er nog een hebt liggen is het leuk (t.o.v. een PC).

en er zij nog meer mogelijkheden zie vorige spreker.

groeten Nol
Eersel
Door beneluxmeteo
Hoi Etab,

Een laptop kan best 24/7 aanstaan, dat is geen probleem. Mijn laptop staat altijd aan en ondervind nooit problemen.

Maar voor je weerstation zou ik een mini pc adviseren (zie vorige reacties)

Groet,

Johan
Door kees ws middelburg
Hoi mensen

Ik volg met belangstelling deze topics omdat ik erook over denk om over te stappen op een mini laptop.Wat ik me alleen afvraag is hoe zit het met de warmte afvoer als deze 24/7 draaid? Wordt deze niet te warm?

Grt Kees
Door beneluxmeteo
Hallo Kees,

De warmte afvoer van een laptop werkt als het ware hetzelfde als een gewone pc. Systeem wordt altijd gekoeld. Tegenwoordig zijn de meeste pc's wel uitgerust met een beveiliging. zodra het systeem te warm wordt dan wordt deze uitgeschakeld. Dus nogmaals: een laptop kan makkelijk 24/7 aan blijven staan.

Groet,
Johan
Door etab
Ik heb gisteravond een mini pc gekocht bij Praxis )!! een Asus
Door mijn airmiles betaalde ik 275 euro. ipv 299.

Leuk ding xp erop en nog wat extra software. (Direct overtollige eraf gehaald)
Ik was bang dat ik heel lang bezig zou zijn met alles weer goed te zetten. Maar nee 30 minuten werk.

Heb WD en WDlive geinstalleerd en daarna gewoon de Wd en WDL de oude mappen rechtstreeks over de wd en wdl map in mijn laptop gegooid.
Ik hoefde niet eens opnieuw de registratiecodes te gebruiken.

Nu vraag ik me alleen af of ik de klep van die laptop dicht kan doen zonder dat hij op slaapstand gaat
Door Boutje
Hoi Etab,

Dit kan wel, je moet alleen even een instelling veranderen. Ga naar Configuratiescherm, Eigenschappen voor Energiebeheer en kijk dan eens op het tabblad Geavanceerd. Daar staat een regel : Als ik het beeldscherm van de draagbare computer dichtklap...dit geeft twee keuze`s,....de tweede is "geen actie ondernemen" .

Succes!
Door etab
Top!

Gevonden.

Nu mijn regen nog goed doorkrijgen en ik ben helemaal up to date voor de komende jaren
Door gieltje
Hoi Etab,

Ik stond enkele weken geleden ook voor het zelfde dilemma. Ik heb gekozen voor een Acer Veriton met een Intel Atom 280 processor. Het is een volwaardige PC met slechts 60 watt energie verbruik. De PC heeft ook nog eens super kleine afmetingen n.l. 192x192x35mm. Windows Xp staat er standaard op. Voor nog geen 250 euro een super machine.

Groet, Gerard
Bijlagen
122517.jpg
122517.jpg (58.15 KiB) 3013 keer bekeken