Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteonoord
Ik hou nu al enige weken de extremen pagina in de gaten en ik moet vaststellen dat deze en dan druk ik mij nog voorzichtig uit, met enige regelmaat niet klopt.

Natuurlijk zijn er de individuele foute meldingen maar ik denk dat het systeem ook op de schop moet.

Vandaag ook weer, er staat een station met een minimum temperatuur al 13 minuten lang terwijl er legio stations, waaronder ikzelf, lager lagen.

Ik denk dat het een taak voor Luc is hier nu eens naar te kijken en met oplossingen te komen. Ik ben van mening dat, ondanks het feit dat ik de pagina meerdere keren per dag bekijk, het beter is om geen pagina te hebben dan een pagina die niet klopt. Er zijn partijen die vergoedingen verstrekken aan HWA dan moet de zaak ook goed voor elkaar zijn.

Ik hoop dat er zich hier een discussie ontspint maar let op : niet op de man !
Laten we met zijn allen eens discussiëren over het systeem.

Ik zie jullie reactie's graag tegemoet.

Met collegiale groet,

Bert
Door Wietse
Beginnen we weer, dit is gewoon de onnauwkeurigheid, van sommige weeramateurs.
Hier doe je niks aan, oplossingen zullen namelijk ook niet al die problemen voorkomen.

Kortom, houdt het gewoon zo.
Door Meteonoord
Wietse schrijft:
Beginnen we weer, dit is gewoon de onnauwkeurigheid, van sommige weeramateurs.
Hier doe je niks aan, oplossingen zullen namelijk ook niet al die problemen voorkomen.

Kortom, houdt het gewoon zo.

Dit ben ik niet geheel met je eens, Wietse maar ik begrijp je reactie.
Natuurlijk zal ook het punt 24/7 ter sprake komen en daar was jij altijd tegen.

Uiteraard zijn er ook stations die niet juist aanleveren.

Maar ik heb geconstateerd dat er ook veel gegevens wel juist worden aangeleverd ( eigen ervaring ) maar NIET juist in de extremen worden verwerkt.

Groet,

Bert
Door petergroeneveld
Er is inderdaad nog iets niet oké kijk maar op dit moment naar de voorpagina 1106,0 km/h maximale windstoot voor vandaag. :laugh: Dacht dat zulke extremen niet meer op de voorpagina te zien waren!
Door Meteonoord
petergroeneveld schrijft:
Er is inderdaad nog iets niet oké kijk maar op dit moment naar de voorpagina 1106,0 km/h maximale windstoot voor vandaag. :laugh:

Op de betreffende site vind je dat niet terug in zijn eigen extremen.

Bert

UPDATE :

De moderatoren hebben al ingegrepen denk ik.
Door osjohn
Als je een extremen pagina invoert moeten de data ook kloppen, punt uit.

Anders verwijder je ze maar, beter niets dan onnaukeurigheid.

John
Door Eckie76
Ik ben het eens met de stelling dat extreemwaarden correct dienen te zijn.
Maar volgens mij is dit een nagenoeg onhaalbaar doel.
De software die wij allemaal gebruiken (of dat nu WD, WS Win of wat dan ook is) is helaas nooit 100% stabiel.
Ik denk niet dat alles dus alleen te wijten is aan het type weerstation dat je hebt, maar dat de software tevens een grote rol speelt bij dit soort uitschieters.

Misschien is het een idee, om de uploadscripts aan te passen met een aantal extra regels.
Volgens mij moet het mogelijk zijn, om variabelen te maken, die aangeven dat er bij grote afwijkingen, zoals uitschieters, die waarden niet worden doorgegeven.

if...else... etc.

Ik ben maar een beginner op php-gebied, maar volgens mij moet dit wel te realiseren zijn?
Door Snarf2000
Maar wat, als je net als ik deze week problemen hebt gehad met het weerstation.
Drie weken geleden een kapotte condensator in de ISS.
En deze week door een lege batterij een minimum temperatuur van -40.7.
En als je dat dan merkt als je niet thuis bent.
Dan gaan de extremen ook in de war.
Zelfs hier moet ik al mijn records aanpassen.
Als amateur kan je hier weinig aan doen.

Heb laatst aan Luc gevraagd of hij een optie kan maken om je station tijdelijk offline te zetten. Op dat moment zullen je gegevens niet meegenomen worden in alle berekeningen. Hij stond hier niet negatief tegenover. Hij zal onderhand wel aan het programmeren zijn om dit te realiseren. (hoop ik)

Zo zullen al een heleboel foute meldingen verleden tijd zijn.

Frans Veenstra
Meteo Noord West
Door osjohn
Eckie76 schrijft:
Ik ben het eens met de stelling dat extreemwaarden correct dienen te zijn.
Maar volgens mij is dit een nagenoeg onhaalbaar doel.
De software die wij allemaal gebruiken (of dat nu WD, WS Win of wat dan ook is) is helaas nooit 100% stabiel.
Ik denk niet dat alles dus alleen te wijten is aan het type weerstation dat je hebt, maar dat de software tevens een grote rol speelt bij dit soort uitschieters.

Misschien is het een idee, om de uploadscripts aan te passen met een aantal extra regels.
Volgens mij moet het mogelijk zijn, om variabelen te maken, die aangeven dat er bij grote afwijkingen, zoals uitschieters, die waarden niet worden doorgegeven.

if...else... etc.

Ik ben maar een beginner op php-gebied, maar volgens mij moet dit wel te realiseren zijn?

Overal zitten marges in, zowel in de hardware als software, anders zouden we net zo goed wezen als het KNMI en dergelijke instanties.

Maar Luc kan d.i.v. waarde,s begrenzen, b.v. het kan nooit in Nederland 40 graden worden, begrens dat dan.

Het systeem Awekas is nog altijd het beste, maar daar is toch wel een grotere inspanning en kennis voor nodig om dat te realiseren.

John
Door Meteonoord
Ook op de provincie site loopt het één en ander niet correct.

De rollende tekst geeft niet de juiste zaken weer. Als dit het gevolg zou zijn van uitsluitingen etc. dan geeft dit wel een irriterend, niet kloppend beeld.

Kan ook hier wat aan worden gedaan ?

Groet,

Bert