- 17 mar 2010, 19:44
??? 3 keer is scheepsrecht ???
!!! Dit bericht is al 2 keer na het posten verdwenen !!!
Bezitters van een TFA-Nexus, Cresta 815 of soortgelijk weerstation, die Weather Display gebruiken, moet het wel eens zijn opgevallen dat ze zo af en toe een regen tik missen.
Dit komt doordat het uitlees programma IROXDATA (rechts onderin de tray) zich IEDERE 2 MINUTEN RESET !!!
Zit er tijdens zo’n reset een regen tik in de data-string, dan gaat deze verloren!
(Deze reset zou ook andere gevolgen kunnen hebben, zoals data uitschieters?)
Ik heb op weather-watch een topic hierover geopend, in de hoop dat Brian hier iets aan kan veranderen.
Echter komt hij pas in beweging als er genoeg mensen klagen.
Tot nu toe zijn er pas twee klagers, en dat lijkt niet genoeg.
Als je dit ook ervaart, en wilt dat dit verbeterd, reageer dan ook op:
http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,45073.0.html
Hans
!!! Dit bericht is al 2 keer na het posten verdwenen !!!
Ik heb het IROXDATA programma, dat voor het uitlezen van USB bus zorgt enige tijd gadegeslagen.
Links staan wat vertaalde waarde. In het midden de HEX string.
Eens in de paar minuten sluit het venster zich !!
Als je het dan snel weer opent, zie je vaak 2 keer onder elkaar de vertaalde waarden staan.
Met de tekst “reseting the port” ertussen.
Bezitters van een TFA-Nexus, Cresta 815 of soortgelijk weerstation, die Weather Display gebruiken, moet het wel eens zijn opgevallen dat ze zo af en toe een regen tik missen.
Dit komt doordat het uitlees programma IROXDATA (rechts onderin de tray) zich IEDERE 2 MINUTEN RESET !!!
Zit er tijdens zo’n reset een regen tik in de data-string, dan gaat deze verloren!
(Deze reset zou ook andere gevolgen kunnen hebben, zoals data uitschieters?)
Ik heb op weather-watch een topic hierover geopend, in de hoop dat Brian hier iets aan kan veranderen.
Echter komt hij pas in beweging als er genoeg mensen klagen.
Tot nu toe zijn er pas twee klagers, en dat lijkt niet genoeg.
Als je dit ook ervaart, en wilt dat dit verbeterd, reageer dan ook op:
http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,45073.0.html
Hans