Algemeen forum voor discussie over de website
Door WTB
Hallo

Ik heb een vraag over web hosting
voor mijn weerstation heb al wat rond gekeken
maar hoe veel ruimte heb ik nodig voor dataverkeer en disk

gr Marcel
Door WTB
Hallo

Ik heb een vraag over web hosting
voor mijn weerstation heb al wat rond gekeken
maar hoe veel ruimte heb ik nodig voor dataverkeer en diskruimte

gr Marcel
Door Overijse
Hangt allemaal wat af hoe je je website wil uitbouwen, veel of weinig afbeeldingen, webcam al dan niet livestream, static website of phpdriven website.

Voor het verkeer speelt bovenstaande ook allemaal een rol + je automatische upload naar je website toe, alsook het aantal bezoekers die je over de vloer krijgt.

Kijk eens uit naar een hosting waar het tevens mogelijk is om eenvoudig over te schakelen naar een groter pakket indien het nodig zou moeten zijn.

Mijn persoonlijke mening begin met iets zoals hieronder :

- webruimte : 250 tot 500 MB
- trafiek : 5 à 10 GB

Dit zou je zeker al moeten vinden voor schappelijke prijzen her en der, en je kan er al heel wat mee, zeker in het begin.

Grtz
Kris
Door etab
Ik heb een basispakket bij hosting2go en ik gebruik nog geen 10% van wat ik mag.
Door WTB
Hey Kris en Etab bedankt

dit heb op het oog 3gb diskruimte en 50gb dataverkeer
en dit voor een leuk prijsje maar zal even verder kijken
naar een kleiner pakket zo als jij al zie en als het later nodig is over schakelen
naar het pakket hier boven

gr Marcel
Door wsEpe
Er zijn er vele. Ook voor weinig. Ik heb de mijne bij neostrada lopen. Kosten 25 euro incl. per jaar incl. domeinnaam en dan heb je 2,5 GB en 250 GB dataverkeer. Laatste maand in totaal 10 min. offline geweest. Ik heb even gekeken bij mijn site. Dataverkeer is erg belangrijk. Ik zit in 3 weken op 2 GB aan dataverkeer (elke 5 min upload van grafieken!), terwijl de site zelf maar 50 MB is. Zie ook comment van Overijse. Daar zou je meer dan genoeg aan hebben.
Door Mike
wsEpe schrijft:
Dataverkeer is erg belangrijk. Ik zit in 3 weken op 2 GB aan dataverkeer (elke 5 min upload van grafieken!), terwijl de site zelf maar 50 MB is.

Het dataverkeer is niet alleen datgene wat jijzelf upload, maar is meer dat wat je bezoekers bekijken, 1 foto van 100 kb 10x bekeken is al 1 mb.

Maargoed, als je 10 gyg aan dataverkeer per maand hebt moet je voldoende hebben, mits je niet enorm veel bezoekers krijgt, dan kan het snel oplopen ;)
Door weermaarssen
Hallo WTB

Kijk eens op one.com Niks geen gezeur over dataverkeer genoeg webruimte goedkoop en snel.

Groet Louis
Door WTB
Beste mensen

Bedankt voor de hulp ik ga er zeker wat mee doen,ik ga eerst even vergelijken er is meer keus dan ik had verwacht,jullie horen/zien het nog.
Gr Marcel