Algemeen forum voor discussie over de website
Door jeroenzwart
Het is mij vandaag opnieuw opgevallen dat de maximale windsnelheid die HetWeerActueel weergeeft voor mijn weerstation niet overeenkomt met de maximale windsnelheid op mijn computer. De website geeft 58 km/u om 13:59. Mijn computer geeft 65 km/u om 13:59. Bij nadere beschouwing blijkt de maximale snelheid van de vastgelegde meetwaarden (één maal per minuut) 58 km/u te zijn geweest en de maximale windstoot 65 km/u. Dit betekent dus dat niet de maximale windstoot wordt weergegeven en dat is jammer, want die kan soms sterk afwijken, zoals in dit geval ook weer blijkt. Het was me al eerder opgevallen bij de stormachtige wind op zondag enkele weken terug. Toen stond er een maximum van 60 km/u op de site, terwijl de windstoot op hetzelfde tijdstip 79 km/u bedroeg, toch een aanzienlijk verschil.
Ik plijt ervoor dat ofwel de maximale windstoot wordt weergegeven, ofwel beide getallen: dus maximaal vastgelegde windsnelheid en de maximaal gemeten windstoot. Het eerste lijkt me het meest logisch. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken...
Door jeroenzwart
Is er verder niemand anders die dit "probleem" herkend?:huh: Of vind er bij mijn station een andere manier van registreren van de windstoten en windsnelheid plaats?:dry: