Algemeen forum voor discussie over de website
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hallo weercollega’s,
Wat is de beste manier om een back-up te maken van bijvoorbeeld je weer-pc en /of weergegevens als deze het begeven of crashen?
Bij voorbaat dank.
Groet,
Hans
Door svn
Hans,

Mijn software maakt gebruik van een MySQL database, ik heb een cronjob (voor windows gebruikers: een scheduled task) elke avond lopen die een query doet op alle gegevens en de output neer zet op een usb stick in mijn router.

Wanneer je bijvoorbeeld een windows machine hebt kan je het zelfde doen, het hangt er vanaf of jou weer software gebruik maakt van een database of flat file. bij een database, gewoon een query draaien en de resultaten op een ander medium laten zetten (usb stick kan net zo goed in je pc zitten, hij moet daar natuurlijk wel ALTIJD blijven). Wanneer jouw software gebruik maakt van een flat file kan ik je aanraden een scheduled task te maken van een script die

1 de weer software/service stopt
2 de flat file kopieert naar een ander medium
3 de weer software weer start

Veel routers hebben tegenwoordig de mogelijkheid om een usb drive/stick eraan te hangen. Sommige nassen/routers bieden zelfs de mogelijkheid te synchroniseren met een nas/router buiten jouw netwerk. Je kan dus bijvoorbeeld data van jouw nas over het internet naar een nas van een vriend/kennis sturen, je data is dan zelfs veilig bij brand in 1 van de 2 huizen!

Groetjes!
Door SpeedyGJ
Dat van mij wordt allemaal automatisch gedaan.

Uploadprogramma zorgt voor de upload op internet en een ander programma zorgt ervoor dat het weer hier thuis op de PC komt. Elke maand op cd zetten en klaar. (ja gewoon bij de andere bestanden bij branden ;) )