Algemeen forum voor discussie over de website
Door WSWijk
Wordt ik vanmorgen wakker, is m'n server down.
Nou lekker dan, na een gezellig dagje bij het KNMI en een verjaardag in de zon...

Stond te knipperen op het powerlampje en verder niets.
Stroom er af (en omdat hij toch uit was) gelijk de stofzuiger er even ingezet.
Daarna weer op proberen te starten en ja.... hij doet het weer.

Data is waarschijnlijk niet doorgegeven aan HWA sinds 04.00 uur vannacht. Nu draait de boel weer.

Oorzaak: hogere temperaturen in combinatie met mogelijk achterstallig onderhoud (lees te veel stof in de server). Hierdoor te warm en de beveiliging heeft de server (gelukkig) automatisch een shutdown gegeven. Nu is er niets gesneuveld (en dat had wel anders kunnen zijn) en draait de server weer (zonder stof).

Groeten

Theo
Door WSWijk
En hij gaat weer iedere keer down. Lijkt een hardwareprobleem. Moet gaan zoeken wat het probleem is. Mogelijk server vervangen.
Kan dus wel even duren voordat er weer een stabiele gegevensoverdracht van deze kant is.

Sorry

Theo
Door WSWijk
Mogelijk een memory probleem. Een module verwijderd. Kijken of dit blijft draaien zo. Anders moet deze vervangen worden (draait nu op 2 gb intern memory).
Door WSWijk
Het lijkt een memory probleem te zijn. Heb een van de memorybanks verwijderd en nu lijkt hij weer normaal (iets trager) te draaien. Als dat zo is, dan ga ik morgen ff een nieuwe halen en die er in zetten. Maar eerst even afwachten of hij morgen ochtend nog draait. Hij draait nu in ieder geval al langer als dat hij vandaag overdag wilde...

Ook de gegevens voor HWA zouden weer geupdate moeten worden, maar dat zie ik op de site niet echt terug. Wijk bij Duurstede staat nog op meer als 6 uur oud. Terwijl hij al weer een uurtje of 3 online is.

We zien het morgen wel.

Groeten

Theo
Door tinuz97
Je site laad ook niet in,althans niet bij mij............. :
De verbinding werd geherinitialiseerd

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.

* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.

* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.
Door WSWijk
tinuz97 schrijft:
Je site laad ook niet in,althans niet bij mij............. :
De verbinding werd geherinitialiseerd

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.

* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.

* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Hoi Tinuz....

Bedankt voor het doorgeven.
Het punt was dat hij het lokaal wel deed.
Ben nog even aan het zoeken geweest. Het probleem was dat van de Virtual Machine de configuratie file van de webserver corrupt was geraakt.

Opnieuw aangemaakt en gecontroleerd (en gecorrigeerd).
Nu kom ik er wel weer bij van buiten af en ook de gegevens van het weerstation worden hier weer geupdate.

Hij moet het dus weer doen, echter wel wat trager, omdat de server nog met een verminderde hoeveelheid geheugen draait. Dat wordt (indien mogelijk) vanavond vervangen.

Bedankt en de groeten

Theo