Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
tjabine schrijft:
Komt vast allemaal weer goed.
Het is al weer goed... De server die dit kaartje genereert was niet meer online gekomen na een stroomstoring.

Gr,
Luc
Door rjdrent
Kan de kleurindeling op het temperatuurkaartje ook anders met deze hitte? Heel Nederland is rood en daardoor is het verschil in temperatuur slecht te zien op het kaartje.
Door Mike
rjdrent schrijft:
Kan de kleurindeling op het temperatuurkaartje ook anders met deze hitte? Heel Nederland is rood en daardoor is het verschil in temperatuur slecht te zien op het kaartje.

Maar dat is toch wel goed te zien zo????

Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Niets aan doen aan het kaartje, Duidelijk genoeg zo is mijn mening.

Er zijn verschillende kleuren rood en dat vind ik goed te onderscheiden.

Mvg,

Martijn
Door Eckie76
Moet ook zeggen dat de kleurenindeling voor vandaag niet logisch en erg onduidelijk is.

De kleurtinten lopen terug naarmate het koeler wordt en vervolgens weer even op.
Zo lijkt het momenteel vlak bij zee bijna even warm als in Limburg.
Door Luc
Bij extreme hitte zijn er inderdaad veel kleuren rood. Ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen niet helemaal duidelijk is.

Voor iedere graad heb ik een andere kleur moeten kiezen van -20 C tot +40 C. Met 60 verschillende kleuren is het onmogelijk om overal duidelijke onderscheidingen te creëren.

Omdat temperaturen tussen 30 en 40 graden niet veel voorkomen, liggen daar de kleurovergangen wat dichter bij elkaar dan bijvoorbeeld tussen 10 en 20 graden.

Gr,
Luc