Algemeen forum voor discussie over de website
Door jeroenzwart
Laatst zocht ik iets van mijzelf op het internet en vond oa onderstaand zoekresultaat:

ZoekresultatenHet weer - Actueel weer van alle weerstations - Re:Weergave ...
2 berichten - 1 auteur - Laatste bericht: 31 maart
Geslacht: Man Weerstation Milsbeek Locatie: Milsbeek Geboortedatum: xxxx-xx-xx. Gelogd. Jeroen Zwart | Weerstation Milsbeek. De Administrator heeft publieke ...
www.hetweeractueel.nl/.../18716-weergav ... ndsnelheid - In cache
Re:Aluminium buis ...‎ - 6 berichten - 19 juli 2010
Re:Wie is de beste ...‎ - 10 berichten - 11 dec 2009
Re:Veschillen ...‎ - 4 berichten - 4 aug 2009

Meer resultaten van hetweeractueel.nl »

Het baart mij een beetje zorgen dat er zoveel info over mijzelf bij het weeractueel naar boven komt, met name mijn geboortedatum (ik heb ze vervangen door xx) hoeft niet iedereen op het internet te weten, behalve misschien leden van hetweeractueel. Ik vraag me af: "hoe zit het met de overige gegevens, zoals bijv. adres en telefoongegevens?"
Door Wietse
Ik kan zo achter uw informatie komen, waar u zich bevind.
Even naar de website van Sidn, uw websitenaam invullen en tadaaaa.

HWA heeft ook Google nodig om bekend te worden, je kan dit volgens mij uitschakelen d.m.v. een meta-tag.
Door JPC
Bij de een .NL domain is de prive info sinds kort niet meer voor iedereen zichtbaar.
De voor iedereen zichtbare geboorte datum vindt ik nogal slordig
Door etab
Privacy is een niet bestaande behoefte.

En mijn telefoonnummer is op HWA niet te vinden want ik zou niet weten waarom ik die op HWA zou moeten opgeven
Door Luc
Hoi Jeroen,

Je kunt er inderdaad voor kiezen om de geboortedatum op te nemen bij je profiel. Dat is echter niet verplicht. Indien je een geboortedatum hebt opgegeven, komt er aan de rechterkant bij jouw berichten een taart onder je foto/avatar te staan. Als je de muis erover beweegt, dan zie je dat de geboortedatum wordt getoond.

Dit ziet Google ook en daarom wordt je geboortedatum ook geïndexeerd door Google. Hetzelfde geldt voor de woonplaats die je optioneel kunt invullen in je forum profiel.

Google heeft geen toegang tot niet openbare data. De (optionele) geboorte datum en woonplaats zijn daarom de enige persoonlijke gegevens die eventueel door Google geïndexeerd kunnen worden. Wil je dit niet, dan adviseer ik om dit niet in te vullen.

Ik hoop dat dit de begrijpelijk onrust wegneemt.

Gr,
Luc
Door pb2rdf
jeroenzwart schrijft:
Het baart mij een beetje zorgen dat er zoveel info over mijzelf bij het weeractueel naar boven komt, met name mijn geboortedatum (ik heb ze vervangen door xx) hoeft niet iedereen op het internet te weten, behalve misschien leden van hetweeractueel. Ik vraag me af: "hoe zit het met de overige gegevens, zoals bijv. adres en telefoongegevens?"

Jeroen,
Alle gegevens heb je blijkbaar zelf ergens op webpagina's geplaatst.
Je bepaalt zelf welke gegevens.

grtn, Peter
Door jeroenzwart
Hoi Luc,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp nu hoe het in elkaar steekt en dat neemt inderdaad mijn onrust weg. Wat ik wel nog bedenk is dat ik op zich geen bezwaar heb tegen het zichtbaar zijn van mijn geboortedatum voor de leden van HetWeerActueel, maar wel dat een willekeurig iemand dat kan zien. Wanneer ik mijn geboortedatum weghaal dan kunnen de leden het ook niet meer zien, wat op zich weer jammer is... Misschien zou je bij de opgave nog kunnen inbouwen of je de geboortedatum zichtbaar wilt hebben voor iedereen (dus tonen van wel of geen taart)? Maar goed, ik zal voorlopig mijn geboortedatum verwijderen...

Groet, Jeroen
Door Mike
Ach, het is maar je geboorte datum, ze kunnen je hooguit die dag feliciteren ;) dat is dan toch leuk.

Je moest eens weten wat je allemaal van mensen te weet kan komen die op Hyves, Twitter, Faceboek ect ect zitten.

Ps, ik neem aan dat je achternaam niet Zwart is?, zoals in je profiel staat aangeven, want ook dit is in Google zeer snel te vinden.

Maar misschien wil je vertellen waarom je zo bang bent dat "iedereen" je geboorte datum weet, toch niet omdat je bang bent dat er op die datum een bus vol met mensen voor de deur stopt neem ik aan? :laugh:

Groeten, Mike.
Door Mike
Wietse schrijft:
Ik kan zo achter uw informatie komen, waar u zich bevind.
Even naar de website van Sidn, uw websitenaam invullen en tadaaaa.

Nou dat hoeft nog niet eens, op zijn site staat onder "details" zijn complete adres incl. postcode ;)