Algemeen forum voor discussie over de website
Door etab
Bij toeval kwam ik weer een site tegen die een linkje naar mijn mos image heeft staan.
Daar heb ik niks op tegen, want er staat mijn website en die van weeractueel op.

Maar daar deze niet op mijn site staat ingebakken kun je dus de hits niet zien.
Eigenlijk zou ik wel willen weten hoe vaak die mos image nu eigenlijk bekeken wordt.
Wordt dit door meteoconsult bijgehouden? Of is daar achter te komen?

ik denk dat wel meer leden heir graag zouden willen zien waar hun mosimage staat en bekeken wordt.
Door etab
Ja die snap ik.

Maar op mijn eigen site heb ik een teller staan.
Maar omdat ik deze image eigenlijk link vanaf zijn plaats bij weeractueel, zie je niet hoevaak die image bekeken wordt extern van mijn eigen site.

Deze images zijn natuurlijk voor webbeheerders die regionaal werken best interessant en zo op hun site te zetten. ik denk dus dat al die images behoorlijk evrspreid staan op het internet.

En niks mis mee want je website en de naam van weeractueel en meteoconsult staat er op. Dus er is bronvermelding.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Eric,

Is er ook geen mogelijk om via Google Analytics deze url van de Afbeelding te traceren met statistieken,zoals je bij een Website kunt doen?

Ik weet niet of dit kan hoor,maar probeer met je mee te denken.

Mvg,

Martijn
Door Eckie76
etab schrijft:
Ja die snap ik.

Maar op mijn eigen site heb ik een teller staan.
Maar omdat ik deze image eigenlijk link vanaf zijn plaats bij weeractueel, zie je niet hoevaak die image bekeken wordt extern van mijn eigen site.

Deze images zijn natuurlijk voor webbeheerders die regionaal werken best interessant en zo op hun site te zetten. ik denk dus dat al die images behoorlijk evrspreid staan op het internet.

En niks mis mee want je website en de naam van weeractueel en meteoconsult staat er op. Dus er is bronvermelding.

Ik werk met Joomla, en via de Jumi plugin en module kan je dit soort zaken wel bijhouden.
De include staat nu op je eigen server i.p.v de MOS rechtstreeks vanaf HWA te sourcen.
Natuurlijk blijft de MOS wel op HWA, maar aan het aantal hits van de include kan je wel zien hoe vaak (ze op jouw site) bekeken wordt.

Wie er allemaal mijn MOS gebruiken zou ik ook wel eens voor mezelf willen weten.
Volgens mij was het toch niet echt de bedoeling dat derden deze op hun site mochten plaatsen??

Niet dat ik er tegen ben, immers gebruik ik zelf ook zaken van andere sites, zoals Buienradar, KNMI etc.
Ik denk alleen dat het voor Luc een groter probleem is dan voor de weeramateurs, want hoe meer mensen van buitenaf deze MOS gaan gebruiken, des te meer dataverkeer.

Groet Olaf
Door wslangerak
Eckie76 schrijft:
... Ik denk alleen dat het voor Luc een groter probleem is dan voor de weeramateurs, want hoe meer mensen van buitenaf deze MOS gaan gebruiken, des te meer dataverkeer.

Da's toch juist mooi lijkt mij? Veel dataverkeer opent vele mogelijkheden :laugh:
Het kost misschien iets meer, maar je kunt er ook veel voor terugkrijgen.