Algemeen forum voor discussie over de website
Door weerzoetermeer
Hallo allen,

Het valt mij op dat in de XML-feed verwachting de neerslag voor vandaag en morgen 0% is maar de sneeuwverwachting 20% en 35% zijn. Iemand enig idee wat de gedachten hierachter is? Wellicht kan MC hierop reageren? Zie onderstaande afbeelding....

Gr.
Thierry
Bijlagen
verwachting_weerzoetermeer.jpg
verwachting_weerzoetermeer.jpg (102.86 KiB) 3483 keer bekeken
Door Mike
Je zou denken dat de eventuele neerslag dus alleen in de vorm van sneeuw zal vallen, maar kijk je verder bij ook de temperatuur dan staat er bv voor donderdag -6 met beide 30% kans op neerslag en sneeuw, beetje vaag ja.

Je kan zelfs nog verder gaan denken en de neerslag hoeveelheid erbij betrekken, want bij bv 45% kans op sneeuw of regen lijkt het mij dat er dan toch ook minimaal 0.1mm neerslag moet staan ;)
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Best wel interesant ,ik heb er zelf ook een uitdaging mee gekregen. Volgens mij geeft David/weatherlink de term Precipitation wat door mij vertaald is als regen, ik heb nog geen snow gezien in de voorspelling dus ik zal alle woorden precipitation moeten vertalen naar neerslag en dan ook nog kijken naar de temperatuur om daar sneeuw, hagel o.i.d van te maken. MC zal hier een module voor hebben om dit duidelijk te maken.
Mijn kijk hierop is dat het altijd neerslag is bestaande uit iets wat van boven komt,misschien valt daar ook wel Saharazand onder, ik weet alleen niet wat het achtervoegsel daar van zal moeten zijn .

Geoeten Nol
Meteo Eersel
www.nolversteeg.nl
Door jango
Ik zou in deze zeggen dat de verhouding Neerslag altijd gelijk of hoger moet zijn dan sneeuw verwachting.

Bij sneeuw verwachting is wat er valt toch altijd een vorm van neerslag.

MC geeft aan dat er sneeuw kan vallen ( eerder al eens aangegeven dat dit ook om enkele vlokken kan gaan) dan valt er toch neerslag!

Of bedoeld MC met neerslag alleen meetbare hoeveelheden neerslag?
Door nolversteeg
Hallo meteovrienden,

Gaat de neerslagvoorspelling van KNMI HWA ook on de problemen komen, hier staat ook neerslag voorspelling. ik heb mijn regen veranderd in neerslag, kan ik alle kanten op maar voorspelling (?)

Groeten Nol
weerzoetermeer schrijft:
Hallo allen,

Het valt mij op dat in de XML-feed verwachting de neerslag voor vandaag en morgen 0% is maar de sneeuwverwachting 20% en 35% zijn. Iemand enig idee wat de gedachten hierachter is? Wellicht kan MC hierop reageren? Zie onderstaande afbeelding....

Gr.
Thierry
Hi Thierry,

Lees dit bericht even: http://www.hetweeractueel.nl/forum/alge ... s-xml-feed Wellicht is het dan duidelijk ;)

Even samengevat:
De kans op sneeuw is de absolute kans dat er in die 12 uur sneeuw valt. Daar vallen ook verwaarloosbare hoeveelheden (dus enkele vlokken) onder. De kans op neerslag in de MOS verwachting, is de kans op significante neerslag vanaf 0.1mm.

Als er dus minder dan 0.1mm neerslag wordt verwacht, dan is de kans op neerslag 0. Er is echter wel kans op een paar sneeuwvlokken.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Hallo Luc,

Ik kan een heel eind meegaan in de jouw uitleg, maar dan zal neerslag "Regen" moeten zijn.

want sneeuw, hagel, regen en dauw is "neerslag"

60% kans op neerslag met 35% kans op sneeuw is een beetje dubbel en mis ik 25%

60% kans op regen en 35% kans op sneeuw waarvan 1,2 mm neerslag kan ik iets mee

of zie ik iets over het hoofd.

groeten Nol
www.nolversteeg.nl