Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Met name nu de winter is aangebroken valt het mij op dat de MOS -verwachting in mijn gebied keer op keer de plank misslaat bij neerslag, maar ook bij minimumtemperaturen.
Zo stond er voor vandaag 15% kans op neerslag en 0,1 mm. Uiteindelijk ligt hier 11 cm sneeuw en is de laatste update van de MOS doorgevoerd terwijl het al uren sneeuwde.
Ik vind het eerlijk gezegd niet meer zo betrouwbaar op deze manier.

Als dit nu sporadisch optreedt, kan ik dat begrijpen. Het weer laat zich immers niet 100% leiden door verwachtingen, maar dit lijkt bij mij vooral iets van de laatste drie weken te zijn. De periode daarvoor was ik dik tevreden met de MOS.

Kan het misschien zijn dat er ergens iets bij de neerslagverwachtingen en kansberekeningen niet goed gaat?
Door CoenVS
Hoi,

Volgens mij (weet het niet zeker) is er vandaag meer gevallen dan vanochtend verwacht dus dat kan kloppen...

Mocht je opnieuw echte twijfels hebben over een verwachting (daarmee bedoel ik echte fouten die je vermoed in de algoritmes) laat het dan even weten.

Ik zie verder geen gekke dingen nu.

Groeten,
Coen

Meteo Consult
Door tinuz97
Ben ik dus niet de enige die dit opviel,maar denk hou wijs mijn neus...want ik wil me niet classificeren als weerman.
Dit had ik namelijk van de week ook al,zelfs geen sneeuw in de MOS terwijl het toch echt wel sneeuwde,en ook bij het knmi te zien was.
http://www.weerstationberghem.nl/wd/wxforecast.php
Deze had het wel goed op die dag :S
Ook nu geeft hij meer sneeuw aan,ok het is volkel en niet berghem,maar toch...
En nu ik zie dat er iemand van meteo consult zit mee te lezen,even een vraag:
Sinds gister heb ik een 'verwarming' in de regenmeter,lees isolatie en een halogeenlampje van 20 watt.
Nu heb ik vandaag 0,8 mm neerslag gemeten,kan dit kloppen ongeveer? (indicatie)
Door Eckie76
CoenVS schrijft:
Hoi,

Volgens mij (weet het niet zeker) is er vandaag meer gevallen dan vanochtend verwacht dus dat kan kloppen...

Mocht je opnieuw echte twijfels hebben over een verwachting (daarmee bedoel ik echte fouten die je vermoed in de algoritmes) laat het dan even weten.

Ik zie verder geen gekke dingen nu.

Groeten,
Coen

Meteo Consult

Hallo Coen,

bedankt voor je antwoord.
Ik zal het de komende dagen goed bijhouden.
Mocht er iets opvallen, dan meld ik me meteen.

Groet Olaf
Door Eckie76
tinuz97 schrijft:
Ben ik dus niet de enige die dit opviel,maar denk hou wijs mijn neus...want ik wil me niet classificeren als weerman.
Dit had ik namelijk van de week ook al,zelfs geen sneeuw in de MOS terwijl het toch echt wel sneeuwde,en ook bij het knmi te zien was.
http://www.weerstationberghem.nl/wd/wxforecast.php
Deze had het wel goed op die dag :S
Ook nu geeft hij meer sneeuw aan,ok het is volkel en niet berghem,maar toch...
En nu ik zie dat er iemand van meteo consult zit mee te lezen,even een vraag:
Sinds gister heb ik een 'verwarming' in de regenmeter,lees isolatie en een halogeenlampje van 20 watt.
Nu heb ik vandaag 0,8 mm neerslag gemeten,kan dit kloppen ongeveer? (indicatie)

Hallo Martijn,

ik wil me ook zeker niet classificeren als weerman, wel als waarnemer :). Mijn topic is ook zeker niet bedoeld om kritiek te spuiten, tenminste geen afbrekende.
Natuurlijk vertrouw ik op de profs, vandaar dat ik vermoedens heb dat er soms iets niet goed gaat met de algoritme's.

Groet Olaf