Algemeen forum voor discussie over de website
Door weermaarssen
Hallo Luc

Klopt het dat het kaartje van de actele sneeuwhoogte niet werkt.

Heb ik iets gemist op het forum

Groet,
Louis
Door WSWijk
SpeedyGJ schrijft:
Die wordt handmatig door Luc aangemaakt.

Ja, een keer per dag (tot nu toe)...
Door wthus
Actuele sneeuwhoogte kaart 1 keer per dag vernieuwd? Ik zie nog steeds het kaartje van de 29ste staan. Vind het jammer dat zeker na de sneeuwdump van gisteren geen nieuw kaartje is verschenen.
Door SpeedyGJ
Ben ik mee eens.
En wat te denken van vandaag, als luc een tijdje geen nieuwe kaarten maakt dan gaat al die data verloren, niks voor niks ingevoerd.

Als het mogelijk is zou je per data kunnen invoeren, dan kan luc op latere tijdstip de juiste kaart aanmaken voor die dag, of natuurlijk automatiseren.
Door Luc
Alle data wordt bewaard. Ik heb ook nog alle data van vorig jaar. Ik kan dus ten alle tijden nog de kaartjes maken. In het overzicht zijn alleen de laatste 200 meldingen zichtbaar, maar er is dus nog veel meer data.

Natuurlijk wil ik met zo'n weer ook liefst elke dag de kaartjes maken. Het selecteren van de data blijft echter min of meer handwerk. Je kunt je voorstellen dat als er 's morgens meldingen zijn ingegeven terwijl het daarna nog de hele dag sneeuwt, dat ik de meldingen van 's morgens dan niet kan meenemen in het kaartje, dat 's avonds wordt aangemaakt. Dat geeft geen goed overzicht. Daarom kan ik het ook niet automatiseren, er is 'menselijke' interpretatie van de data noodzakelijk.

Gisteravond is het helaas niet gelukt om de kaartjes aan te maken. Ik zal proberen of ik er nog eentje kan maken op basis van de data van gisteren.

Gr,
Luc
Door WSWijk
Denk dat het voor vanavond heel interessant wordt om een update (of meerdere) te krijgen van de sneeuwhoogte. Vooral met de verwachte sneeuwval in het noorden van het land (met de waarschuwing voor extreem weer die nu geldt).

Ben benieuwd of wij ook nog wat gaan krijgen in het midden. Ik zal in ieder geval zorgen dat de waardens ingevoerd worden.

Theo
Door Luc
Ik heb het kaartje met de sneeuwhoogte van gisteren zojuist aangemaakt. Omdat het in veel gebieden een groot deel van de dag doorgesneeuwd heeft, zijn de meldingen van 's morgenvroeg op het einde van de dag niet representatief meer.

Na analyse van de radarbeelden, het aantal meldingen en de tijdstippen van de meldingen, heb ik een het kaartje aangemaakt met alle meldingen na 14:00u.

Het zou ideaal zijn, als iedereen rond dezelfde tijd een meting deed en dit ook direct invoert. Voor een respresentatief kaartje zijn zo'n 200 meldingen ideaal. Dit aantal meldingen halen we alleen na een oproep op op weerwoord.be

Wellicht vanavond na de laatste sneeuwbuien dus even een oproep plaatsen op weerwoord.be. Helaas zal mij dat niet lukken, omdat ik vanavond naar feestje mag :D, maar als iemand zich geroepen voelt.... kan ik morgen een kaartje maken.

Gr,
Luc
Door wsEpe
@Luc,
is het een idee om alle leden van hwa een pm te sturen, met het verzoek de sneeuwhoogte in te voeren? Wel een beetje spammerig, maar kan wel veel data opleveren.
Door Mike
Ik zie nu een kaartje van 03-12-2010 23:55, maar het is pas 20:06 ;)

Afbeelding

Neem aan dat het 02-12-2010 moet zijn?