Algemeen forum voor discussie over de website
Door john cuijk
Woonplaats: cuijk heavy weather pro ws 2800 is mijn nieuwste aanwinst alleen krijg ik de wind/regenmeter niet aan de praat
En aangezioen spaans italiaans duitts en engels niet mijn sterkste talen zijn kom ik er niet echt uit.
Kan iemand mij hier mee verder helpen?
Alvast bedankt

ps of zou eerst de zon moeten gaan schijnen op de zonneenergie in de wind en regenmeter te activeren?
Er zitten wel batterijen in trouuwens...
Door ws vreewijk
probeer het volgende eens

station en sensors 3 meter van elkaar af maximaal.
Er moet een lamp op de solar paneel staan van 60 watt minstens of zon.
ALS JE DIT ZIET OP JE DISPLAY ("----" is connecten mislukt.

Nieuwe poging doen om te connecten
Alle batterijen uit je sensors verwijderen BEHALVE DIE VD WINDSENSOR
1 minuut wachten set up procedure opnieuw uitvoeren alle batterijen er weer in 7 minuten lang word nu geprobeerd de connectie tot stand te brengen door de thermo hydro sensor daarna stopie ook met zoeken naar ALLE andere sensors.
Na tien minuten staat er dan ("----"op je display.

laat eens weten of je er wat aan hebt gehad.

HIER ONDER NOG HOE JE DE REGEN SENSOR DIENT TE ACTIVEREN HELEMAAL AAN HET BEGIN MET NIEUW STATION HEB JE DAT OOK ZO UITGEVOERD

mvr gr Chris

To active the solar rain sensor. First, twist open the funnel cover of the rain sensor, then
remove the securing tape from the seesaw and the black protective foil from the solar panel.
Swing the seesaw to reset and activate the rain sensor. Put back the funnel cover to the rain
sensor. The solar rain sensor should then be placed under a bright environment in order to
charge up the rechargeable batteries.
Door ws vreewijk
SET UP PROCEDURE

stap1) lamp boven het solar paneel verwijder de folie vh zonnepaneel.
Druk beneden op de rest knop vd windmeter.

stap 2) activeren vd regen sensor verwijder binnen in de borg tape vd regen meter
beweeg de regen wip eenmaal heen en weer om de regen meter als het ware te resetten en te activeren maak regen meter weer dicht daarna onder fel licht 60 watt minimaal opladen.

even vrij vertaald hier is de engelse versie

It is important to allow sufficient light to reach the solar panel while activating the wind sensor.
Make sure the lights are on in the setup room and the solar panel is facing a 60W light bulb or
brighter - do not cover with hands or other objects. Remove the black protective foil on the
solar panel and use the provided plastic reset rod to gently press the reset button once in the
hole on the bottom of the sensor.
2. To active the solar rain sensor. First, twist open the funnel cover of the rain sensor, then
remove the securing tape from the seesaw and the black protective foil from the solar panel.
Swing the seesaw to reset and activate the rain sensor. Put back the funnel cover to the rain
sensor. The solar rain sensor should then be placed under a bright environment in order to
charge up the rechargeable batteries.

Hier de link nar quick set up

http://www.lacrossetechnology.fr/ws2800 ... ick_GB.pdf
Door john cuijk
Ik zal het eens snel gaan proberen Chris bedankt voor je tip
Alleen dat engels voor de regenmeter kun je dat vertalen voor me?

John
Door relin
Om actief de zonne-regensensor. Eerste, draai de trechter open deksel van de regensensor, verwijder vervolgens de beveiliging van tape van de wip en de zwarte beschermfolie van het zonnepaneel. Swing de wip te resetten en het activeren van de regensensor. Breng de trechter om de regensensor te dekken. De zonne-regensensor dient vervolgens te worden geplaatst onder een heldere omgeving om op te laden de oplaadbare batterijen.

SET UP PROCEDURE stap1) lamp boven Het zonne-paneel verwijder de folie vh Zonnepaneel. Druk Beneden op de rest vd Knop windmeter. Stap 2) activeren vd Regen sensor verwijder Binnen in de borg tape vd regen meter Beweeg de regen wip eenmaal Heen en Weer OM de regen meter ALS Het ware te resetten en te activeren Maak Regen meter Weer Dicht daarna fel Licht Onder 60 watt Minimaal Opladen. zelfs Vrij Vertaald hier is de Engelse versie Het is belangrijk om voldoende licht om het zonnepaneel te bereiken, terwijl het activeren van de windsensor. Zorg ervoor dat de lichten op in de setup kamer en het zonnepaneel wordt geconfronteerd met een 60W gloeilamp of helderder - niet te dekken met de handen of andere voorwerpen. Verwijder de zwarte beschermfolie van het zonnepaneel en gebruik de bijgeleverde plastic reset staaf voorzichtig drukt u eenmaal op de reset-knop in het gat aan de onderkant van de sensor. 2. Om actief de zonne-regensensor. Eerste, draai de trechter open deksel van de regensensor, verwijder vervolgens de beveiliging van tape van de wip en de zwarte beschermfolie van het zonnepaneel. Swing de wip te resetten en het activeren van de regensensor. Breng de trechter om de regensensor te dekken. De zonne-regensensor dient vervolgens te worden geplaatst onder een heldere omgeving om op te laden de oplaadbare batterijen.

Vanuit: http://www.vertaalmachine.nu/
Door ws vreewijk
Als je goed leest had ik dat al gedaan.

Als dit na opladen met een lamp en de nodige stappen niet werkt moet je een total reset uitvoeren maar dan kunnen we beter proberen dat via e mail te regelen stap voor stap.

gr Chris