Algemeen forum voor discussie over de website
Door Hans1960
Het valt mij op dat sinds het temperatuurkaartje van de station,s in een straal van 25 km er bij is gekomen dat er toch behoorlijk veel verschil in zit !
Als ik zo eens rondneus zie je soms dat het verschil wel meer/minder dan 3 graden is vergeleken met een station dat er maar een paar km vanaf ligt , dat is toch een veel te groot verschil ?
Door Hans1960
Haha Ja dat begrijp ik .
Mijn locatie is wel een vrije locatie en ik zit de laatste dagen zelfs 1 graad warmer dan de omliggende S stations !! terwijl jij het waarschijnlijk andersom bedoeld Toch ?
Door teesee64
nitrx schrijft:
Ja ik bedoel het andersom maar momenteel zijn er ook wel flinke verschillen buienradar laat ook behoorlijke verschillen zien binnen korte afstanden http://www.buienradar.nl/wb.aspx?bron=2

Wanneer ik naar buienradar kijk, dan vraag ik mijzelf soms wel af wat voor zin het heeft die kaartjes. De temperaturen die ze daar aangeven lopen soms wel meer dan 8 graden uit de pas met de temperaturen die ik op HWA voorbij zie komen. (waaronder mijn eigen temp metingen)

Ik denk ook dat de gemiddelde burger liever weet hoe het bij hem lokaal is gesteld met de temperatuur dan dat hij de temperatuur te horen krijgt wat gemeten is in het buitengebied......

Groet,
Theo
Door Hans1960
Ja oke Theo klopt wat je zegt
Buienradar gaf ook aan dat vanaf maandag de temperaturen weer boven nul zouden zijn ,
Wat de gemiddelde burger betreft ...zolang die niet zelf de temperatuur kunnen meten en uitgaan van de temperatuur van een weerstation in de buurt is het toch geen probleem....maar nogmaals ik vindt de verschillen onderling vrij groot dat was ook de opzet van deze topic

Hans.
Door Overijse
Terrein en ondergrond en al dan niet ventilatie van de tempsensor speelt ook een oorzaak in wat je geconstateerd hebt.

Liet er me vroeger ook wel eens aan vangen maar soms kan het terrein voor verrassingen zorgen op de temperatuur in een regio van 25 km.

Ook een actieve ventilatie van de tempsensor kan ervoor zorgen dat een bepaald station sneller wijzigingen in temp zal weergeven dan zijn buurstation die geen actieve ventilatie heeft, waardoor er tijdelijk een groter verschil tussen beide stations ontstaat.

Grtz
Kris
Door Hans1960
Ja oke Kris maar kijk voor de aardigheid eens bij vandaag....Swifterbant om 07:50 -22,3 en hemelsbreed 11 km verder Urk om 08:30 13,8 graden dat is een verschil van 8,5 graad !!
Door Willie
Heren, kijk bij me maar eens hoe het in de voortuin op het noorden in de schaduw en in de achter tuin in de zon verschilt en allebei actief geventileerd en in een weerhut.
Dus die kaartjes zeggen me niet zo veel meer.
Bijlagen
Knipsel_test.JPG
Knipsel_test.JPG (31.52 KiB) 2813 keer bekeken