Algemeen forum voor discussie over de website
Door Albert Rougoor
Ik heb als cadeau een Nexus pro gekregen. Nu heb ik problemen met de barometerstand. ik kom tot de ontdekking dat de temperatuur van invloed is op de barometerstand. Voorbeeld
temperatuur 16 graden barometerstand 1036.
temperatuur 21 graden barometerstand 1038.
temperatuur 23 graden barometerstand 1039,1
Ik heb gekeken naar de barometerstanden van lokale weerstations en deze gaven dan 1038 aan evenals KNMI stations in omgeving.
Mijn conclusie is dat bij een omgevingstemperatuur van 21 graden de juiste barometerstand wordt aangegeven. Heeft iemand dezelfde ervaring en kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen. Het eerste station is al vervangen en het tweede geeft hetzelfde probleem.
Door hanszzz
Hallo Albert de temp komt van de sensor en de baro uit je console.

laat ik het zo zeggen de baro van de tfa heeft soms een eigen willetje laat hem eerst maar eens een tijdje mee draaien en dan de hoogte instelling van n.a.p. goed zetten bij jou in de console. dan is de baro nog eens gek zo niet.

en welkom op hwa :P

Grt Hans
Door Albert Rougoor
Ik heb de handleiding gelezen en weet ook dat de hoogte van invloed is op de baro. Echter bij mij is de binnentemperatuur die gemeten wordt in de console van invloed op de baro. De baro stijgt en daalt mee met de binnentemperatuur. Zie mij eerste bericht in deze topic. De eerste console had hetzelfde probleem en dat is ook geconstateerd door de leverancier en die heeft de console toen omgeruild.
Mijn vraag aan Hans is of hij met de sensor de sensor in de console bedoelde. Als dat zo is dan kan ik het advies van Hans opvolgen.
Door hanszzz
Hallo Albert om eerlijk te zijn heb ik daar nog nooit op gelet :laugh:

Ik kijk naar knmi gegevens baro in dit geval leeuwarden als die overeen komen vind ik het wel goed maar soms heeft de tfa een eigen wil en doet hij er schepje bij op haha zeg maar tfa eigen maar voor de rest is hij goed stabiel tov andere stations.

wat ik zij even een dag wachten en dan gaan kalibreren ik heb het zo gedaan de actuele waarde van het knmi dan met je hoogte gaan spelen hoogte omhoog is baro naar beneden en hoogte omlaag is baro om hoog net zo lang als je tfa baro mooi synchroom loopt met de actuele. ;)

Grt Hans
Door fox51mulder
helaas kan ik je melden dat ik precies dezelfde ervaring had. Ik was er alleen nog niet achter waar dit aan kon liggen; de temp dus. Ik heb het station zelf willen aanschaffen, maar ook het tweede exemplaar ( dat als productie datum 04 2010 had tov het eerste met 03 2011) had hetzelfde probleem. Mede omdat de twee productie datums zo ver uit elkaar liggen denk ik dat het niet om een toevallig foutje gaat. Ik ben nu aan het kijken of de ws-2800 van la crosse een goed alternatief is.

succes ermee,

groet,

Fox