Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Naast het opvragen van het actuele per SMS en de SMS storingsdienst, is nu ook een dagrapport dienst beschikbaar.

Hoe werkt deze?
Eenmaal per dag op een zelf in te stellen tijdstip kun je automatisch een SMS ontvagen met daarin een dagrapport. De volgende waardes staan daar in: Tmax, Tmin, neerslag, Max windstoot en Barometer max/min.

Aanmelden
Om aan te melden SMS de volgende code naar 1008:

GO WEER KESSEL DAGRAPPORT 20:30 AAN

De tijd kun je zelf invullen en de naam van het weerstation kun je ook aanpassen aan de naam van het gewenste weerstation. Je kunt ook de tijd weglaten, je krijgt dan rond 20:15u een SMS met het dagrapport.

Afmelden
Om af te melden SMS de volgende code naar 1008

GO WEER KESSEL DAGRAPPORT UIT

Extra informatie
Indien er geen updates zijn binnengekomen op HWA de laatste 24 uur, dan wordt er geen SMS verstuurd.

Dit is een abonnementsdienst en deze kost 0,25 euro per ontvangen bericht. Je ontvangt 1 bericht per dag.

Jullie weten inmiddels dat ik graag hoor als er op- dan wel aanmerkingen zijn omtrent deze uitbreiding.
Door Luc
Christian schrijft:
Misschien ook een functie om een dagrapport eenmalig op te vragen?

Goed idee. Moet nu niet meer moeilijk zijn. Misschien dat ik dat vandaag nog af krijg... anders wordt dat over anderhalve week. Ik ga namelijk een weekje deze nieuwe dienst uittesten op mijn vakantie adres :laugh:
Door Luc
Christian schrijft:
Misschien ook een functie om een dagrapport eenmalig op te vragen?

Op verzoek is het dagrapport ook eenmalig op te vragen. Stuur daarvoor een SMS naar 1008 met daarin de volgende text.

GO WEER KESSEL DAGRAPPORT

Of de naam van een ander weerstation natuurlijk. Een éénmalig SMSje kost 0,60 euro.

De kosten voor een SMS van de abonnement dienst zijn slecht 0,25 euro per SMS.

Ik zal per weerstation een pagina toevoegen, met daarop alle mogelijke SMS diensten met de daarbij behorende kosten.
Door Luc
Bij ieder weerstation staat nu een overzicht van de beschikbare SMS diensten. De storingsdienst heb ik er niet bijgezet. Deze is alleen interessant voor de weeramateur zelf. Deze is dus alleen zichtbaar in de beheermodule.

Indien er nog meer wensen zijn voor uitbreiding, dan hoor ik dat wel... zo heb ik al een verzoek gekregen om bepaalde alerts via SMS te versturen, bijvoorbeeld indien de temperatuur onder een bepaald minimum komt. Een landbouwer in de buurt zou graag zo'n service zien. Wellicht zijn er nog veel meer toepassingen te bedenken.
Door wsp
Hallo Luc,

Je bent aardig op pad met het sms gebeuren ;-)
Jammer dat ik dit niet beheers, ideeën genoeg, hihihihi.

Groetjes.
Door Luc
Door deze uitbreiding is er een bug ontstaan in het opvragen van het actuele weer per SMS. In sommige gevallen ging dat niet goed. Dit is nu opgelost. Daardoor hebben een paar personen zojuist een SMS met het actuele weer gehad over een aanvraag van (eer-)gisteren.

De SMS gateway probeert een aantal dagen steeds opnieuw de SMS af te leveren bij hetweeractueel.nl. Na 25 keer proberen in een paar dagen tijd, stopt de gateway ermee. Daarna gaat de aanvraag verloren. Hierdoor hebben een onbekend aantal aanvragen helemaal geen reactie gehad.

Excuses voor het ongemak. Door mijn vakantie heb ik deze storing niet eerder opgemerkt.
Door SpeedyGJ
Goed werk :) en toch maak ik ongelooflijk veel gebruik van de storings dienst :) paar dagen terug kreeg ik een smsje, en bleek indd te kloppen. Super!