Algemeen forum voor discussie over de website
Door Hans1960
Ik zie dat er op het gemiddelde kaartje bij heel veel stations hier in de buurt een groot verschil zit , volgens mij is er bij HWA iets niet goed kan dit kloppen ?
Heb ook nog even bij andere stations in Nederland gekeken en zie ook daar grote verschillen .

Hans.
Door Hans1960
Hallo Hans ,

Als ik kijk naar de temp verschillen op het kaartje van 8 omliggende weerstations binnen 25 km zijn die allemaal met hele grote verschillen dus volgens mij klopt er iets niet.

Hans.
Door Snarf2000
Hoi Hans.
Als ik op het kaarje van jou kijk, zie ik maar een temperatuursverschil van bijna 1 graad om ca 15:00 uur.
Waar zie jij de "grote" verschillen?

Frans
Bijlagen
bornerbroek.JPG
bornerbroek.JPG (44.64 KiB) 2574 keer bekeken
Door Hans1960
Hallo Frans ,

Dat is ook zo wat je zegt,maar het viel mij wel op dat als ik vervolgens op de omliggende stations keek daar vanmiddag veel verschillen waren , ik bedoel hiermee te zeggen dat ik eigenlijk niet precies kon zien welke stations wel dicht bij elkaar zaten op dat moment.
Ik heb Wietse van weerstation Almelo ook nog ge sms,t en die vondt het ook vreemd .(Almelo 1,5 gr Enter 1,2 gr Rijssen 1,7 gr hellendoorn 2,2 gr verschil en allemaal tussen ongeveer 12:00 en 16:00 )
De meeste stations hier in de buurt waren de laatste dagen vrij synchroon vandaar.

Hans.
Door Snarf2000
Er zijn zo veel verschillende factoren die de temperatuurmeting kunnen veroorzaken.
Een zonnestraaltje meer of minder maakt al gauw veel verschil.
Daar is al enorm veel over geschreven op HWA.

Zolang niet iedereen met een zelfde geijkt weerstations werkt, en meet op een vrijstaand (volgens de knmi normen) veld, zullen we kleinere, dan wel grotere verschillen houden.

Frans