Algemeen forum voor discussie over de website
Door weerzal
Is het misschien leuk voor HWA om ook een app te lanceren.
Niet dat ik er verstand van heb maar, lijkt me wel een mooie aanvulling.
Wat vinden jullie ervan?
Is dat moeilijk en zijn er mensen die dat kunnen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet Rob.
Door weerzal
Goed zoeken op het forum is soms best moeilijk voor mij :laugh:
Heb alleen gezocht op app en kon niets vinden.
Dus dat is duidelijk nu.

Groet Rob.
Door Snarf2000
Misschien zijn er nu na 9 maanden van dit topic enkele programmeurs geboren die hier aan mee willen werken/ontwikkelen.

Ideeën zijn er zat, en anders worden ze wel ter plekke bedacht :laugh:

Twee kunnen meer dan 1.
Wat dacht je van > 380?

Het zou zomaar een super app kunnen worden.
Tientallen Miljoenen keer verkocht via de market of app store.

En dat voor een 10-tje per app ! :)
Aandelen in HWA !! :silly:
We worden allemaal rijk !!! :woohoo:

Oeps, ik draaf door.
Maar het zou wel leuk zijn als het vaste grond onder de voeten kreeg.

;) Frans
Door nitrx
Ik ben zelf aan ge gang met http://mobile.conduit.com/ kun je online een app bouwen voor android/ apple / windowsmobile , werkt best aardig heeft enkele beperkingen maar met feeds lukt het behoorlijk, die van mij is alleen in testomgeving en nog niet door mij vrijgegeven ga eerst op vakantie. Publiceren op app platforms kost je geld, de goedkoopste is adroid market nu pay store van Google eenmalige registratie kost 25 dollar.

Ron
Door poldeleeuw
Ik wil hieraan wel meewerken. Ik volg momentel een opleiding voor .... apps! Momenteel kan ik al behoorlijk iets maken voor Android. Voor Iphone, Ipad zien we pas een cursus vanaf eind juni.
Door Luc
Ik ben de afgelopen weken tijdens vrije uurtjes ook in de materie gedoken. (figuurlijk dan). Ik heb wat zitten spelen om een Android app te ontwikkelen. De voor ontwikkelaars bekende 'Hello World', lukt al. Een echte app is er nog niet van gekomen. Dat kost toch wel wat meer tijd.

Ik verwacht niet op hele korte termijn iets te lanceren, maar als ik zin en tijd heb, ga ik er wel mee aan de slag.

Wellicht is het ook goed om wat ideeën voor een HWA app op een rijtje te zetten. Mijn eerste idee is het volgende:

- Op basis van de GPS coördinaten van de telefoon het actuele weer op de locatie doorgeven op basis van het dichtsbijgelegen station

Daarna uitbreiden naar andere functionaliteiten zoals:
- weerkaartjes
- pagina met weersinformatie per weerstation
- etc...

Nog meer ideeën??

Gr,
Luc
Door poldeleeuw
Voor de pagina met weerinformatie per weerstation zullen we moeten werken via een database (sqlite). Over databases heb ik nog niet zoveel gezien maar er staan genoeg tutorials op het www, dus dat kan best in orde komen.

Verder zullen er logo's en afbeeldingen moeten aangepast worden zodat ze op een android scherm passen.
Door Snarf2000
Verwachting voor de regio op basis van MC?

RSS feed van het forum?

De HI-LOW's van NL vandaag

Achtergrond veranderen op basis van temperatuur/jaargetijde (zomer winter herfst lente regen sneeuw storm etc etc.

Frans
Door Adriaan
Erg leuk idee dit!

Als beheerder van een weerstation én als student technische informatica leek het mij ook al erg leuk een Android App te maken om overal live mijn weergegevens te kunnen bekijken.

Inmiddels is die app bijna af (wanneer is een programma écht helemaal af). ;)
En zal deze binnenkort even op de Market publiceren zodat geïnteresseerden hier eens mee kunnen spelen. Misschien dient het ook wat als extra inspiratie voor het project wat hier mogelijk van start gaat!

Ik heb inmiddels aardig wat ervaring opgedaan en heb ook nog wel tijd om mee te helpen aan het ontwikkelen van een App. Ik zie dit voor me in een samenwerking met Luc en anderen. Zien jullie een dergelijk samenwerkingsverband zitten?

Ik heb al een paar leuke suggesties gezien intussen, lijkt me leuk dit te kunnen implementeren voor HWA!