Algemeen forum voor discussie over de website
Door aurora
Hey hoi.

Ik heb me al voorgesteld en nu wil ik iets vragen waarmee ik geholpen kan worden.
Bliksemdetectie, dat wil ik gaan registreren.
Echter,.. ik neem aan dat er op dit forum wel mensen zijn die ook graag met de soldeerbout werken.
Dus wie heeft voor mij een schema met printlayout ?.
Ook hoe de antenne eruit moet zien die ik er voor moet bouwen zou heel handig zijn.
Wat ik wil is iets wat ongeveer tot op 5 km nauwkeurig de ontladingen registreerd.
Dit instelbaar door een paar schakelaars.
Wie o wie heeft die info voor me.
Berichten kunnen gestuurd worden naar kanaal53@onsnet.nu.

Alvast bedankt.

Greetzzzz,... Toon.
Door ws vreewijk
Hi Toon,
Welkom p dit forum,
BLIKSEM::laugh: :woohoo:
Zoek je iets simpels wat leuk werkt en alleen voor de strikes kijk dan hier eens
in de junk box liggen vast wel wat pnp en npnetjes spoeltjes zelf wikkelen moet voor een zendamatuer geen probleem zijn toch ????:lol:

Anders gewoon bij de electronica boer halen.
Maar zelf op een stuk oude radio feriet een bekkie windingen werkt ook,door de helft breken en wikkelen maar.

Je kan hem het beste bouwen in twee delen een deel buitn zijnde de ontvangst en een deel voor de piepjes en uitlezing.kijk ook onde het kopje readers versions wat andere dr van gemaakt hebben.Antenne stukkie draad van 2 meter.
http://www.techlib.com/electronics/lightning.html

Tenzij je iets profesioneler zoekt dan is Google je vriend.
zoek onder:
1-wire .....
lighting radar .....
toa ......

73's
gr Chris
Door Overijse
Hier me ook ingeschreven voor een pakket van blitzortnung. Wel nog geen antwoord gekregen. Het bouwen zal wel moeten lukken, wel nog enkele vragen over blitzortnung.

Zijn er speciale PC en/of server vereisten, kan me inbeelden op dagen van onweer dat dit wel wat load met zich meebrengt?

Grtz
Kris
Door Mark9012
Ik heb ook net een intresse mail gestuurd naar Blitzortung, ik wil ook graag dit pakket hebben.

Lijkt me erg leuk een 2e detector erbij.

ik weet alleen niet hoelang het duurt voordat je bericht krijg, stond iets over binnen 24 uur nog geen bericht...
Door Overijse
Tot nu toe nog niks gekregen, bijna 2 dagen nu.

Iemand die tevens hier kan op antwoorden :

Zijn er speciale PC en/of server vereisten, kan me inbeelden op dagen van onweer dat dit wel wat load met zich meebrengt?

Grtz
Kris
Door poldeleeuw
Er zijn geen speciale serververeisten voor zover ik weet. Ik ga wel kijken voor een goedkope minipc waarop ik de bliksemdetector laat werken zodat hij niet veel last heeft van storingen of compatibiliteitsproblemen met andere software.

De hardware werkt op speciale software die je kan downloaden van de website van blitzortung eens je een login + pass gevraagd hebt. Ik moet de mijne ook nog eens ineen steken. Kheb onlangs de usb versie besteld en al aangekregen. Ik ga de mijne vanaf juli ineen steken, ben dan 1 maand thuis dus heb er dan wat tijd voor.
Door poldeleeuw
Ik had een bericht gehad ongeveer een dag en half later. Het is natuurlijk weekend dus misschien is hij ertussen uit en laat hij maandag iets weten.