Algemeen forum voor discussie over de website
Door Willy Peters
Ben in het bezit van een Foscam IP camera F18905W. De kleuren zijn niet om aan te zien. Dit komt blijkbaar doordat er geen UV filter in zit. Als bewakingscamera maakt dit niet zoveel uit. Maar voor een weercam wil ik toch wel mooiere plaatjes hebben.

Zijn er voor de F18905W andere lensjes te koop waar wel een UV filter is zit? Ben bij Foscam te rade gegaan maar die zeggen dat dit niet mogelijk is.

Wie weet raad?

Willy
Door Goris
Hallo Willy,

ik zou eens proberen met bijstellen van de software of ender software.
Ik had er ook last van en werk nu met secureCam2 dan instellen op buiten.
Software is gratis tot 4 cams.

groeten Louis
Door Willy Peters
bedankt Louis, Ga ik proberen. Maar ik moet eerst de cam uit de mast halen. Sinds vanavond kan ik hem niet meer benaderen.

Willy
Door ws vreewijk
:) Hi Willy,

Ik heb net even gekeken en ik kan je cam gewoon middels de door eerder jou verstrekte ip gegevens benaderen.

gr Chris
Door weermaarssen
Hallo Willy
Ook via je site goed te bekijken
Groet, Louis
Door Willy Peters
Excuses voor de late reactie. Door omstandigheden geen tijd om te reageren. Zondagavond was ineens de draadloze verbinding weg. Oorzaak? Zeg het maar, ik weet het niet. Chris kon de IP cam wel weer benaderen.

Louis, de cam die jij ziet is een anaolge cam die via een LogiLink op de USB poort is aangesloten. Dus niet de IP cam.

Wat ik mij afvraag is als ik nu een UV filter van een fototoestel neem en deze voor de lens van de IP cam houdt, zou ik dan wel goede kleuren krijgen? Wie heeft hier ervaring mee?

Willy
Door wslangerak
Een UV-filter heeft niet zo'n enorme invloed op de kleuren. Ik heb 't beeld wat jij niet OK vindt natuurlijk niet gezien, maar volgens mij moet je het meer zoeken in de witbalans als de kleuren niet "kloppen".
Dus - wat al eerder is geopperd - de instellingen in de (driver-)software eens doorlopen en wat mee experimenteren.

Succes!
Door Willy Peters
De kleuren, witbalans etc. zijn in de software niet aan te passen. Ik kan het plaatje (nog) niet laten zien. Je moet nl met gebruikersnaam en ww inloggen. Je komt dan ook bij alle instellingen. Dit lijkt mij niet wenselijk.
Als ik het plaatje op mijn site kan laten zien meld ik dat hier. We kunnen er dan verder over discussiëren.

Willy