Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteoschoonebeek
Beste collega's

Ik heb regelmatig last van flatliner met Weather display.
Hier door geef ik lange tijd geen gegevens meer door als ik dit niet in de gaten heb.
Meters op site blijven stil staan en gegevens die worden door gegeven worden niet meer ververst.
Mijn software draait op een server van HP type M6.
Heeft iemand ook deze problemen of iemand een idee hoe ik dit op kan lossen dit is een vervelend probleem steeds alles op nieuw proberen aan de gang te krijgen.

alvast bedankt
jeroen
Meteoschoonebeek.nl
Door ws vreewijk
Hallo Jeroen,

Heb je wel eens gedacht om middels weather display op regelmatige tijden een auto reboot te laten uitvoeren?

Dat loste bij mij de problemen in elk geval op,bij mij was de uitval vrij regelmatig en heb nooit gevonden waar het aan lag.

Nu laat ik de weer pc 2x in de week rebooten en nooit geen probleem meer gehad.

Misschien weet je zelf waar je dat kan instellen in WD anders even laten weten,dan kan ik je misschien op weg helpen.

Geen idee hoe vaak je het hebt en wat voor tussen tijd als die tijd kort is kan je ook last hebben van een usb poort die in slaapstand gaat.

mvr gr Chris
Door teesee64
Ik heb hier idd hetzelfde probleem al sinds dag 1 dat ik WD gebruik. Blijft op onregelmatige tijden opeens hangen en het enige wat helpt is WD opnieuw opstarten.

Heb er al tig mailtjes over uitgewisseld met de maker van WD, maar geen oplossing ervoor gevonden. Zoals Chris al zei, het enige wat je kunt doen is op gezette tijden je pc opnieuw opstarten. Bij mij gaat dat iedere dag om 01:00 uur automatisch.

Waar het aan ligt? geen idee. Ik draai op dezelfde weerpc virtual vp, startwatch, cumulus en WL en de enige die er last van heeft is WD. De rest draaide maanden achter elkaar door zonder ook maar 1 probleem.

Ben toch al niet zo weg van WD, is erg slecht geschreven software en veel te ingewikkeld om het goed in te stellen. Maar helaas ook de enige die zoveel info kan produceren......

Groet,
Theo
Door Snarf2000
Ik draai sinds 2009 met Windows 7.
NA de Windows XP periode heb ik nooit meer last gehad van een uitvallende WD.
Hier draait het super.
Avast als 4us scanner.
Alle updates regelmatig draaien (NIET AUTOMATISCH)
Verder geen poespas op de dedicated weerpc (sinds juli 2012)
Daarvoor draaide ik op mijn prive huis tuin en keuken laptop met Windows 7.
Ook daar nooit stomme dingen met WD.
Als het daar eens mis liep, was dat 9 van de 10 keer mijn eigen schuld.

Frans