Algemeen forum voor discussie over de website
Door dibasta
Goedenavond,

Ik was bezig om een poging te doen om een andere banner te maken voor een andere website, maar het vervelende is, ik krijg niet alleen mijn plaatje te zien maar ook de complete witte achtergrond van de pagina, het lukt me dus niet om alleen maar het plaatje/banner tevoorschijn te toveren, vaag heel vaag!! :huh: (banner gemaakt in WD.

zie link : http://www.meteo-appelscha.nl/signaturebanner.gif

Gr,
Peter.
Door nolversteeg
hoi Peter,

probeer deze eens. plaatje copieren in een transparante achtergrond van hetzelfde formaat

groeten Nol
Bijlagen
bannert.gif
bannert.gif (12.79 KiB) 3480 keer bekeken
Door nolversteeg
hoi Peter,
Ik probeer een .zip bestand te sturen, maar dat lukt uiteraard niet.

maar nu wel ?

groeten Nol
Bijlagen
(12.9 KiB) 293 keer gedownload
Door dibasta
@Nol,

Zal dat zo eens proberen, maar het is toch raar eigenlijk, dat ik die Sig.banner gemaakt met Weather-Display, zo raar eruit komt te zien.

Gr,
Peter.
Door nolversteeg
Hoe dat zit weet ik ook niet precies,
als je een banner op een A4 kopieert, heb je dit verschijnsel. Veel van deze zaken zetten ze op een transparante achtergrond, dan heb je het probleem niet.

Ik verzin ook maar iets om het werkend te krijgen. en dat lukt heel goed.

nu heb je in de zipfile uiteraard een banner met data, omdat ik de kale foto niet had.

groeten Nol
Door dibasta
@Nol,

Maar dat moet toch kunnen in Weather-display, wil ermee zeggen, als je een signature.banner maakt,heeft toch niet iedereen zo'n witte vierkant erachter zitten??

raar hoor.

Maar goed, ik rommel nog wel ff door :laugh:

Gr,
Peter.
Door dibasta
nolversteeg schrijft:
Hoe dat zit weet ik ook niet precies,
als je een banner op een A4 kopieert, heb je dit verschijnsel. Veel van deze zaken zetten ze op een transparante achtergrond, dan heb je het probleem niet.

Ik verzin ook maar iets om het werkend te krijgen. en dat lukt heel goed.

nu heb je in de zipfile uiteraard een banner met data, omdat ik de kale foto niet had.

groeten Nol

Dat helpt niet Nol,
Ik ga naar: Control Panel > Summary Images&Icons > dan r.boven de tabblad: Web image options/Banners, dan setup a signature banner image > setup > select image for Background en hoppaaa...... verschijnt na een image hebben gekozen keurig het plaatje in een groot wit venster, en DIE zie je dan ook weer terug achter je banner!! heeeel vreemd!

Gr,
Peter.
Door reitsma1960
dibasta schrijft:
Goedenavond,

Ik was bezig om een poging te doen om een andere banner te maken voor een andere website, maar het vervelende is, ik krijg niet alleen mijn plaatje te zien maar ook de complete witte achtergrond van de pagina, het lukt me dus niet om alleen maar het plaatje/banner tevoorschijn te toveren, vaag heel vaag!! :huh: (banner gemaakt in WD.

zie link : http://www.meteo-appelscha.nl/signaturebanner.gif

Gr,
Peter.

Hoi Peter,

Ik denk dat het probleem is dat je de banner maakt in een veel te groot scherm.
Wat ik altijd doe is dit:
Eerst naar setup en dan advanced/misc. settings
Dan Main Window customize. Vink de bovense aan: Enable/resize of objects. dan Save changes.

Ga dan terug naar Summary /images / icons en vervolgens naar Setup a signature banner
Wanneer je dan een te groot scherm ziet, dus je huidige banner met daarom heen een groot wit scherm, maak deze dan kleiner door de cntrl toets ingedrukt te houden en het scherm met je muis te verkleinen.
Is even oefenen maar het werkt. Zo kun je alles op de banner verschuiven.
Wanneer je shift ingedrukt houdt en op een item gaat staan met je muis kun je deze verschuiven. Wanneer je cntrl ingedrukt houdt en met de muis ergens op gaat staan, bijvoorbeeld de rand, kun je deze verkleinen. Dus met cntrl ingedrukt moet je het grote witte vlak verkleinen.

Is even proberen.
Daarna opslaan (In banner--> customisation aanvinken enable en save changes.)

Ik weet niet of dit de normale werkwijze is maar het werkt. Tenminste bij mij.

Succes.

Mvrgr,
Oebel