Algemeen forum voor discussie over de website
Door WinRAR.be
Hallo

Sedert gisterennamiddag merk ik iets vreemds op: de data op hwa loopt één uur achter t.o.v. mijn systeemtijd.
M.a.w. als de kloktijd 10 uur is, dan toont de data op hwa 9 uur.
Ergens een probleem met winter-/zomeruurinstellingen??
Of is er iets anders aan de hand?
(Tijd op de pc is gelijk aan de echte kloktijd.)
http://www.hetweeractueel.nl/weer/ruiselede/actueel/
Laatste update: 2013-05-19 om 10:01 uur terwijl het nu 10:49 uur is...
Bijlagen
hwar.PNG
hwar.PNG (8.54 KiB) 2625 keer bekeken
Door Overijse
Denk dat het de tijd is van uw weerstation die verkeerd staat. Uw PC tijd staat juist uw stationtijd en/of VWS software staat één uur achter volgens uw HWA upload (openweerdate.htm) bestand.

BOF $date = "19/05/13"; $time = "14:00"; $stationDate = "19/05/13"; $stationTime = "13:16"; $utcTime = "12:00"; $utcDate = "19/05/13"

edit: correctie 45 min achter

Grtz
Kris
Door WinRAR.be
Hallo Kris

Inderdaad... De stationstijd kwam 45 minuten achter op de pc tijd.
Is nu aangepast. Hartelijk dank voor de analyse met oplossing!
Zou de oorzaak moeten gezocht worden in een spanningsonderbreking? De weer pc hangt niet aan een ups en viel bijgevolg direct uit.
Bijlagen
hwa_time.PNG
hwa_time.PNG (15.42 KiB) 2625 keer bekeken
Door Overijse
WinRAR.be schrijft:
Hallo Kris

Inderdaad... De stationstijd kwam 45 minuten achter op de pc tijd.
Is nu aangepast. Hartelijk dank voor de analyse met oplossing!
Zou de oorzaak moeten gezocht worden in een spanningsonderbreking? De weer pc hangt niet aan een ups en viel bijgevolg direct uit.

Hmmm ik denk persoonlijk eerder aan lege batterijen in je stationsconsole, je pctijd was immers wel correct.
Door WinRAR.be
Hmmm ik denk persoonlijk eerder aan lege batterijen in je stationsconsole, je pctijd was immers wel correct.

De stationsconsole hangt altijd aan het net via zijn transformator. Hopelijk is die transfo niet kapot...

Of zouden de batterij in het ISS ook een rol spelen?
Heb er problemen mee gehad. Zie topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/52451-out
Moet deze zomer zeker de supercap vervangen... Nu nog een handige Harry vinden voor het soldeerwerk. :)
Door Overijse
WinRAR.be schrijft:

De stationsconsole hangt altijd aan het net via zijn transformator. Hopelijk is die transfo niet kapot...

Of zouden de batterij in het ISS ook een rol spelen?
Heb er problemen mee gehad. Zie topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/52451-out
Moet deze zomer zeker de supercap vervangen... Nu nog een handige Harry vinden voor het soldeerwerk. :)

Je zei dat je een spanningsonbreking hebt gehad, dan krijgt je voedingkabel van je console ook geen stroom. Als dan ook je consolebatterijen leeg zijn, als ze er al inzitten, heb je een blackout.
Door SpeedyGJ
Is de console uit geweest?
Bij mij was vorige week even kort stroom uitgevallen...batterijen waren leeg dus console vloog uit, nadat de stroom er weer op kwam starte de console weer op alleen dan moet je even goed rekening houden met de tijd.

B.v stroomuitval om 9:23, console opnieuw aan geeft een tijd aan van 9:00.
Ik denk dat dit de oorzaak kan zijn geweest van het tijdsverschil.